vraag

Zon op Toon krijg ik niet geinstalleerd

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 9 reacties
Vandaag is de slimme meter geïnstalleerd, de adapters voor in de meterkast zijn al een tijdje terug geïnstalleerd.

Nu kwam ik er achter dat zon op toon geïnstalleerd moet worden.
Nu komt het probleem, ik krijg die tegel er niet op. Ik heb al gebeld met de klantenservice, waar ze me echt goed hebben geprobeerd te helpen maar helaas kwamen ze er niet uit.

Dus hoe krijg ik nu die tegel op mijn toon? Ik heb een Zon op toon abonnement enz enz

22 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Als je naar:

Menu >> instellingen >> Energiemeting gaat, heb je daar geen Toon Zon staan, met installeren?
Reputatie 5
@JoeyvdW

Welkom op het Toon forum! Goed dat je je vraag hier stelt en alvast je klantnummer in je profiel verwerkt hebt.
Ik ben meteen even voor je gaan kijken en zie dat een collega van de klantenservice nog bezig is met je vraag. Los van dat, vind ik het vreemd dat je Zon op Toon niet geinstalleerd krijgt. Ik ben ook wel benieuwd naar wat @mAiden al aangeeft. Kan je ons laten weten of je deze optie ziet?

Op afstand staat alles voor zo ver goed dat je deze optie zou moeten zien. Ben benieuwd!

Groet,
Glenn
Hey Maiden & Glen,

Helaas niet! Heb toon al hergestart/ opnieuw geïnstalleerd.

Maar ik zie niks op het scherm zie foto

Reputatie 7
Badge +8
Exact wat ik al dacht. Zon op Toon is niet correct geactiveerd op jouw Toon. Eneco zal dit stukje software opnieuw moeten pushen naar je Toon.
Hoe krijg ik dat daar voor elkaar?
Reputatie 7
Badge +8
Aangezien je slimme meters heb, hoort de melding "Sensoren worden ingeregeld" er ook niet te staan. Heb je je meetadapter al ingesteld op P1 aansluiting bij Meetmodules
Reputatie 7
Badge +8
JoeyvdW wrote:

Hoe krijg ik dat daar voor elkaar?

Kan je niet zelf, helaas. Daar hebben we @Glenn voor 😝
Reputatie 5
@JoeyvdW

Correctie vanuit mijn kant! Ik ben helemaal gewend dat bij de oudere software versies de installatie van Zon op Toon onder Energiemeting valt. Dat is met de laatste versies naar het gedeelte Software gegaan. Zou je nog even kunnen checken of je deze optie hier wel vindt?

Groet,
Glenn
Reputatie 7
Badge +8
@Glenn,

Ook bij 4.20.7 of 4.19.10 valt dit onder Energiemeting.

@Glenn ik heb gekeken maar ook daar staat niks
Reputatie 5
Thanks @mAiden je hebt helemaal gelijk 😃 Moet zo nu en dan eens meer op m'n intuitie afgaan hahaha

Excuses @JoeyvdW ik ga bij deze even kijken of ik de Zon optie opnieuw kan doorpushen naar Toon.

Groet,
Glenn
Ik ben benieuwd geef maar een seintje als het gelukt is
Reputatie 5
@JoeyvdW

Heb de zon software opnieuw doorgepusht naar je Toon. Zou je kunnen checken of het nu wel zichtbaar is?
Wat mij nu wel opvalt is dat jouw meetmodule in Toon nog niet ingesteld is op de P1 aansluiting van je slimme meters. Zou je deze ook nog kunnen aanpassen? Dit doe je bij Menu > Instellingen > Energiemeting > Meetmodules (potloodje) > Meetmodule 1 (potloodje) > Energiebronnen (potloodje)

Groet,
Glenn
@Glenn

Helaas het is niet gelukt zie foto

Verder heb ik gekeken naar de meet module volgens mij gaat dat nu goed zie foto’s

Reputatie 5
@JoeyvdW

Ik geef het niet op! Ik ga onze software beheerders inschakelen. Dit gaat hoe dan ook opgelost worden 😉
Ik of een van mijn mede-moderators komen hierop terug als we een reactie hebben.

Groet,
Glenn
Vol verwachting klopt mijn hart en alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +8
Meteradapter staat nogsteeds niet correct, hij moet op P1 staan, zie de rood gemarkeerde.

Stroommeter:

Gasmeter:

misschien heel dom en blond maar wat is dan het verschil?
snap er echt niks van
Reputatie 6
Badge +2
P1 staat voor de aansluiting op je slimme meter (met de soort van telefoonkabel). De analoge sensoren zijn die witte kasten boven je oude gas/electra meter.
Nu snap ik t, dankjewel
Reputatie 5
@JoeyvdW

Ik krijg net bericht binnen dat het installeren van Zon op Toon gelukt is en zie dat er opwek zichtbaar is. Is alles momenteel ook zichtbaar voor jou op Toon?

Groet,
Glenn
@Glenn
Hij doet het ik kwam vanmiddag thuis en het werkte misschien duurt het een nachtje voor dat het lukt!! Ik ben in elk geval super blij!!! Bedankt voor alle moeite !!!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen