beantwoord

Werkt Toon met vloerverwarming, weersafhankelijke regeling, zonnepanelen en een Intergas Xtreme?

Toon eerste bericht

79 Reacties

Reputatie 3
Excuses voor de verwarring!
Reputatie 3
Hallo @Berny en @Brandje,

Inmiddels heb ik de installatievraag ook bij de installateurs neerlegd en het volgende antwoord gekregen:

De Honeywell klep is juist gemonteerd, deze zorgt ervoor dat er geen ongevraagde circulatie plaatsvind als er geen CV vraag is.

Om de installatie voor twee thermostaten (HT/LT geschikt te maken moeten er een aantal zaken gewijzigd worden:
1e. er moet een aparte aanvoer naar de radiatoren op de verdieping komen.
2e. er moet een driewegklep gemonteerd worden.
3e.De pomp moet uit de verdeler van de vloerverwarming gehaald worden.
4e. de huidige Honeywell klep komt te vervallen.
5e. extra draadloze thermostaat voor de bovenverdieping.
6e. de Cenvax regeling komt te vervallen.

Zoals u ziet nogal ingrijpende wijzigingen.

Dit klinkt aanzienlijk ingrijpender dan enkel de tweeslagklep verplaatsen. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Ik hoor het graag.

Hartelijke groet,

Thomas
Ingewikkelde aanpak. Bij de Evohome elke thermostaatknop is een afsluiter. Punten 1,2,3, zijn onzin, punt 4 vervalt niet maar zou verplaats worden volgens de tekening van Intergas, punt 5 lijkt mij logisch, dat zou de Evohome zijn, en 6 heb ik nooit begrepen waarom ze het geïnstalleerd hebben, gewoon niet aansluiten is geen moeilijk aanpassing.

Heeft de pomp van de Intergas voldoende opvoerhoogte om door de vloer en radiatoren te pompen op zijn minimaal vermogen? Waarom de vloerpomp verwijderen met 2 thermostaten en niet met 1? Als beiden warmte vragen dan red je het niet alleen met de ketelpomp en als de ketelpomp helemaal terug moduleert dan krijg je echt geen water door de vloer, te weinig druk voor vloer + radiatoren.
Reputatie 3
Ha @Berny,

Hartelijk dank voor je reactie.

De oplossing die de installateur aandraagt is ook een prijzige, kleine 700 euro exclusief werk door de aannemer en dat is dan zonder Evohome.

In het boekje van de Intergas staat iets over een vloerverwarmingssysteem zonder eigen pomp, zie foto, hoe weet ik of de pompcapaciteit van de ketel voldoende is? Ik heb tevens een iets betere foto van de ketel toegevoegd.

Klinkt inderdaad niet logisch om de pomp bij twee thermostaten te verwijderen en niet bij een enkele.

Wel vind ik het lastig dat er nu twee totaal verschillende dingen gezegd wordt. Ik wil graag geloven dat het niet zo omslachtig moet. Weet je waar ik het nog meer kan nagaan?

Hartelijke groet,

Thomas

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen