Werkt Toon met vloerverwarming, weersafhankelijke regeling, zonnepanelen en een Intergas Xtreme? | Eneco Community
beantwoord

Werkt Toon met vloerverwarming, weersafhankelijke regeling, zonnepanelen en een Intergas Xtreme?

• 22 januari 2018
  • 79 reacties
  • 2547 Bekeken

Toon eerste bericht

79 Reacties

@Brandje, verplaatsen heeft niet zo veel zin als je gebruik wil maken van zoneregeling. De thermostaatkranen bepalen als de ketel aan moet of niet, het scherm geeft het alleen door naar de machinekamer. Bij enkele zone mode dan veranderd je de referentieruimte en alles wordt mee verwarmd, wat open staat.
Hoi Thomas!

Ach en anders het standaard wcd voor de CV ombouwen naar een dubbel of 3 voudig wcd.

Graag gedaan; het was leuk en aangenaam om even van gedachten met je te wisselen over de thermostaat mogelijkheden van deze super mooie Intergas. ?
Dit is de kracht van dit fijne forum. ???

Veel suc6 met de aankomende verhuizing en laat ons nog even in maart weten hoe alles definitief is uitgepakt.

Toekomstige forumleden kunnen daar ook weer hoe voordeel mee doen.
@Brandje, verplaatsen heeft niet zo veel zin als je gebruik wil maken van zoneregeling. De thermostaatkranen bepalen als de ketel aan moet of niet, het scherm geeft het alleen door naar de machinekamer. Bij enkele zone mode dan veranderd je de referentieruimte en alles wordt mee verwarmd, wat open staat.

Hoi Pedro,

Maar ik doelde op het gegeven dat bv Toon de huiskamer voor z’n rekening neemt en je bv alleen een slaapkamer van een studerend kind wil verwarmen. Dan kan je toch op de EVO een ruimte temperatuur kiezen, die de thermostaatknop bewaakt?
Goede tip! We hebben vast wel ergens een stopcontact over, geloof alleen dat de meeste op 30 cm boven de vloer hangen. 😂
Vervelend voor je rug.😂
Eentje op een handiger plek laten maken als het nog kan. Een beetje centraal in huis, kan je altijd voor de stofzuiger gebruiken.😁

@Brandje Dat weer wel Ton, maar hebben ze ook een app daarvoor.😉
Hoi Pedro,

Ja die App is pas uitgerold zag ik.
Ziet er erg mooi uit.
Reputatie 3
@BrandjeHoi Thomas!

Ach en anders het standaard wcd voor de CV ombouwen naar een dubbel of 3 voudig wcd.

Graag gedaan; het was leuk en aangenaam om even van gedachten met je te wisselen over de thermostaat mogelijkheden van deze super mooie Intergas. ?
Dit is de kracht van dit fijne forum. ???

Veel suc6 met de aankomende verhuizing en laat ons nog even in maart weten hoe alles definitief is uitgepakt.

Toekomstige forumleden kunnen daar ook weer hoe voordeel mee doen.

Ja super handig dit! Zat er al een tijdje mee te stoeien hoe ik toch Toon kan blijven gebruiken. Bedankt voor het meedenken!
Verhuizen gaat zeker goed komen! Ik zal mijn ervaringen delen!

Hopelijk zorgt dit forum ervoor dat ook mensen Toon blijven gebruiken naast een andere slimme thermostaat. En wie weet kunnen we op den duur het toch alleen met Toon af!

Goede tip! We hebben vast wel ergens een stopcontact over, geloof alleen dat de meeste op 30 cm boven de vloer hangen. 😂
Vervelend voor je rug.😂
Eentje op een handiger plek laten maken als het nog kan. Een beetje centraal in huis, kan je altijd voor de stofzuiger gebruiken.😁

@Brandje Dat weer wel Ton, maar hebben ze ook een app daarvoor.😉

Haha komt goed! Ook bedankt voor het meedenken!

Hartelijke groet en een fijne avond.

Thomas
Graag gedaan Thomas en ook voor jou een fijne avond.
Reputatie 3
hallo @Berny en @Brandje,

Zojuist telefonisch contact gehad met iemand van Eneco over mijn wensen.
De servicemonteur gaat niks doen zolang ik een buitenvoeler/weersafhankelijke regeling heb.. Ook als ik de EVO Home al zou installeren gaan ze niet aan de slag. Ze noemde dit twee minpunten aan mijn gekochte woning, erg fraai genoemd. 🙄

Hebben jullie tips hoe ik de buitenvoeler/weersafhankelijke regeling kan (laten) verwijderen?

Groet,

Thomas
Hoi Thomas,

Is die vloerunit bij jou al geplaatst?
Zo ja plaats dan een paar foto’s hier, zodat zichtbaar wordt hoe de sturing van de vloerverwarming verloopt.

De Evo staat hier geheel buiten, want die kan mi gewoon geïnstalleerd worden nadat Toon is geplaatst.
Reputatie 3
Hoi @Brandje,

Bedankt voor het snel reageren.

Deze is inderdaad al geplaatst. De foto is niet super, maar deze heb ik enige tijd geleden gemaakt. Ik zal vrijdag een betere foto maken.

Ja dat dacht ik ook. Bedankt!
Idd die foto geeft onvoldoende info.
Probeer er een paar recht ervoor met name qua bediening en aansluiting draden te maken.

Het gaat er met name ook om hoe de draden vanuit de thermostaat plaats naar de CV lopen.

Neem je ook nog even contact op met de bouwer inzake de verwijdering weersafhankelijk regeling, wat @Berny ook adviseerde?
Reputatie 3
Was ik al bang voor. Ik zal vrijdag een paar close-up foto's maken.

De woning is helaas al helemaal gereed. De oplevering is later omdat de hoofdontsluitingsweg nu nog gebruikt wordt voor zwaar bouwverkeer. Er zijn nog enkele woningen die gebouwd moeten worden op het plan. Maar ik zal ze even mailen met de vraag. Ik denk alleen dat ik het antwoord al weet..

Groet,

Thomas
Oké, we wachten af Thomas!
Reputatie 3
Hoi @Brandje,

Het is helaas niet meer mogelijk om dit te wijzigen, was ik al bang voor. Maar zonder het te vragen kom je er niet achter! Hopelijk zijn mijn foto's vrijdag behulpzaam.

Hartelijke groet,

Thomas
Tja dat vermoedde ik ook!☹️
We wachten de foto’s af.
En pakken daarna “de zaak” weer op.?
Reputatie 3
Toppers!

Ik zal foto's maken van de regelaar voor de vloerverwarming en alles rondom de cv-ketel op zolder.
Waarschijnlijk weeten de servicemonteurs van Eneco niet dat jouw ketel met 2 Opentherm thermostaten om kan gaan. Ik zie alleen een minpunt en dat is zo opgelost, dradjes van de buitenvoeler loskoppelen in de ketel.
Reputatie 3
Ha @Berny,

Zoiets hoopte ik al! Door de buitenvoeler eruit te halen hoeft de rest van de weersafhankelijke regeling er niet uit? Of is de buitenvoeler de reden dat de regeling weersafhankelijk wordt?😅

Ik heb tweemaal duidelijk proberen te maken dat mijn ketel dat kan, maar daar werd helaas niet naar geluisterd..

Wordt vervolgd!
Ja, de buitenvoeler is de enige dat het weersafhankelijk maakt, dan kan de ketel op basis van de buitentemperatuur een stooklijn berekenen voor de aanvoertemperatuur.
Reputatie 3
Helder, weg ermee!
400 views binnen twee dagen! Dit is wel Xtreme.😀
Reputatie 3
Hallo @Berny@Brandje,

Beetje teleurstellend, maar ze hebben de apparaten op zolder ingepakt omdat ze het een en ander met verfspuiten hebben geverfd. Ik hoop dat er iets nuttigs bij zit. Ik heb ook een oude foto toegevoegd van het apparaat die ingepakt is. Het grijze kabeltje op de derde foto is het kabeltje wat uit de buitenvoeler de cv-ketel ingaat.

Ben benieuwd of het iets verhelderd.

Groet,

Thomas
Hoi @Terkens, het ziet er pico Bello uit.👌🏼
Het is mij niet duidelijk hoe de cv buizen onder de ketel lopen en wat de bedoeling is van de Honeywell afsluiter op die plek, ik had hem verwacht op de retourleiding na de vloerverdeler en daar een terugslagklep om ongewenste stromingen tegen te gaan via de retour als de vloerverwarming pomp draait. Zo kunnen radiatoren op de eerste verdieping niet voorzien worden van warmwater als beneden geen warmte gevraagd wordt.
Maar het kan ook zijn dat het anders voor bedoeld is en dat iemand daar aan gedacht heeft, ik ben geen cv monteur voor de duidelijkheid.😉
Misschien dat beter belicht en gedetailleerde foto’s meer duidelijkheid kunnen geven.
Dus gewoon de Eneco Toon monteur laten komen en later zelf de EVO aansluiten toch?
Met 1 thermostaat zal het gaan werken, maar met 2 heb ik mijn twijfels als de afsluiter daar gemonteerd is. Maar zoals ik al zei het is mij niet duidelijk hoe de hele installatie in elkaar zit.

Reageer