Werkt Toon in combinatie met Danfoss warmtepomp | Eneco Community
vraag

Werkt Toon in combinatie met Danfoss warmtepomp

• 7 februari 2018
  • 3 reacties
  • 1497 Bekeken

Onze woning beschikt over een Danfoss warmtepomp welke wij huren van Eneco. Weet iemand of dit werkt met Toon van Eneco? Er bestaat de mogelijkheid om via een Danfoss module online je warmtepomp in te kunnen zien. Dit werkt m.b.v. een modem en SIM kaart dus theoretisch zou een Toon moeten werken. Desnoods via Domoticz wat ik al heb draaien op een Raspberry Pi om stand slimme meter uit te lezen. Wie heeft hier ervaring mee/weet hier meer over?

3 Reacties

Een Toon®️ werkt weliswaar met een WiFi verbinding, maar dat is om een soort VPN verbinding met het Service Center te maken.

Dus de WiFI module van je Danfoss met Toon®️ laten verbinden kan niet.

Bedoel jij niet dat je zoals bv Hue en Slimme stekkers e.d. een connectie met Toon®️ wil laten maken? Dat werkt via het Zigbee protocol.
Dank je wel voor je bericht Brandje
Ik zou graag Toon willen (laten) installeren echter begrijp ik niet helemaal of de CV module verplicht is. Werkt hij ook zonder maar met abo bij Eneco?

Ik heb bij Danfoss al de vraag uit staan of ik de Danfoss Online aansluiting kan gebruiken voor de Toon maar (nog) geen antwoord ontvangen. Ik weet ook niet of dit aan/uit of opentherm is.

Ik weet dat een gehackte Toon met Domoticz is te verbinden maar kan dat zelf niet en zo ver wil ik eigenlijk ook niet gaan.

Slimme stekkers etc. is zeker gewenst maar dat is de volgende stap.
De CV module verzorgt de 24 volt voeding voor Toon®️. Dus die is nodig!
Toon®️ werkt ook zonder abo, maar slechts als kale thermostaat.
Zie dit overzicht:

Let op! Alles inzake hacken e.d. op Toon®️ mag hier niet ter sprake komen. De moderators zien daar streng op toe!
Daar is dit platform niet voor bedoeld.
In dit topic verwoordt moderator Daniëlle het beleid:

https://forum.toon.nl/nieuws-en-mededelingen-28/rooten-van-toon-1069/index1.html#post14775

Reageer