Verspillingschecker in de app geeft aan dat Toon een update nodig heeft | Eneco Community
beantwoord

Verspillingschecker in de app geeft aan dat Toon een update nodig heeft

Reputatie 3
Badge +1
  • Kind aan huis (level 12)
  • 61 reacties
Verspillingschecker in de app geeft aan dat Toon een update nodig heeft . Maar op de Toon staat geen update achter de software .
De software versie is nu 4.11.6 . Ik zou het fijn vinden als de verspillingschecker het weer deed .
icon

Beste antwoord door Erica 5 maart 2018, 16:06

@Ricardo

Bedankt voor je bericht. Balen dat de verspillingschecker niet naar behoren werkt vanwege de update melding. Omdat je al in de laatste softwareversie zit, adviseer ik je om de app te verwijderen en daarna Toon een harde reset te geven. Dit doe je door de ketelmodule stroomvrij te maken voor minimaal een halve minuut. Wanneer je daarna de Toon-app weer download, zou alles gewoon moeten werken. Wil je dit eens uitvoeren?
Bekijk origineel

22 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Misschien dat de app hiermee bedoeld word?
Reputatie 3
Badge +1
Dank je wel voor een reactie , maar in de app staat toch echter dat Toon wel een update kan gebruiken . Dan krijg je te zien , ga naar instrllingen dan naar software en dan update alleen er staat geen update .
Helaas komt dat meer voor. Eneco moet achter de schermen een instelling wijzigen.
Even wachten op een moderator, die dat voor je regelt.
Reputatie 7
Badge +8
Wist niet eens dat de app dat meld tegenwoordig. Zat direct aan update van de app te denken. Is waarschijnlijk al geregeld.
Jazeker meldt die App dat!
En maar goed ook, want het updaten schiet er bij velen nog al eens bij in.
De Veldtesters hebben afgelopen week iedere dag deze melding gehad. Er moest qua inlog een aanpassing gedaan worden.
Reputatie 7
Badge +8
Jazeker meldt die App dat!
En maar goed ook, want het updaten schiet er bij velen nog al eens bij in.
De Veldtesters hebben afgelopen week iedere dag deze melding gehad. Er moest qua inlog een aanpassing gedaan worden.

Functie bied zeker uitkomst, voor vele onder ons Ton.
Melding lijk me inderdaad hoogst irritant, als je deze continue onterecht krijg. Dat word dus voor Eneco ook goed opletten, of de instellingen wel correct staan.
Goedendag,

Ik krijg ook de melding dat ik moet updaten en heb de nieuwste versie er al op staan. Is dat hetzelfde probleem? Ook zie ik mijn status verbruik niet meer.

Mvg
Reputatie 4
Badge +1
Goedemorgen,

Heb op de app ook een melding dat er een update op "Toon" klaar zou staan, maar heb de laatste al.
Reputatie 3
Badge +1
Het is zeker handig Brandje , alleen èèn nadeel nu werkt de verspillngschecker niet .
Hij opent hem niet zolang er geen update is uitgevoerd , die melding blijf je zien .

Gr Ricardo
Het is zeker handig Brandje , alleen èèn nadeel nu werkt de verspillngschecker niet .
Hij opent hem niet zolang er geen update is uitgevoerd , die melding blijf je zien .

Gr Ricardo

Uiteraard dat is duidelijk; je zal even geduld moeten hebben tot een moderator, vermoedelijk maandag pas, de aanpassing doet.
De rest van de App kan je in ieder geval wel gebruiken.
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb geduld !
Reputatie 5
Badge +5
@Ricardo

Bedankt voor je bericht. Balen dat de verspillingschecker niet naar behoren werkt vanwege de update melding. Omdat je al in de laatste softwareversie zit, adviseer ik je om de app te verwijderen en daarna Toon een harde reset te geven. Dit doe je door de ketelmodule stroomvrij te maken voor minimaal een halve minuut. Wanneer je daarna de Toon-app weer download, zou alles gewoon moeten werken. Wil je dit eens uitvoeren?
Ik had dit probleem ook.
Na even uitloggen en opnieuw inloggen in de app kon ik de verspillingschecker weer normaal openen.

Wel jammer dat er alleen gegevens over sluipverbruik zichtbaar zijn.
Reputatie 4
Badge +4
Ik heb hetzelfde probleem ( update VC) en krijg die melding niet weg.
Toon draait nog onder 4.4.21 en VC gaf net aan mijn wasmachine te hebben gevonden.

Ik wil niet updaten ( vanwege die verschrikkelijk lelijke witte balken bij meldingen).
Verzoek aan moderator om die melding update in de app bij mij weg te halen of in ieder geval zo in te stellen dat ik deze kan wegklikken!

ppj
Reputatie 3
Badge
Hoi @ppjaspers,

Bedankt voor je bericht. Het is niet mogelijk om de 'witte balk' weg te halen. Wel adviseer ik je om de nieuwste softwareversie te downloaden. Dit in verband met updates en het volledig werken van Toon.
Reputatie 4
Badge +4
Hoi @ppjaspers,

Bedankt voor je bericht. Het is niet mogelijk om de 'witte balk' weg te halen. Wel adviseer ik je om de nieuwste softwareversie te downloaden. Dit in verband met updates en het volledig werken van Toon.

Beste Saida,

Bedankt voor je snelle reactie. Het gaat niet om het weghalen van de witte ( mededelingen)balken op Toon, maar de niet weg klikbare melding van update in de app wanneer ik de VC wil raadplegen ( via de app)!

ppj
Reputatie 3
Badge
@ppjaspers Goed dat je dit nog even verduidelijkt. Wil je de app even verwijderen en weer opnieuw downloaden? Ook Toon een harde reset geven door de ketelmodule voor 30 seconden stroomloos te maken?
Reputatie 4
Badge +4
Doe ik straks als ik thuis ben. Ben ik dan wel alle bestaande reeds gevonden apparatuur in de VC
( koelkast, thermostaat en sluipverbruik) kwijt?

ppj
Reputatie 3
Badge
@ppjaspers

Dat is prima. Nee hoor, dit blijft. Het is namelijk gekoppeld aan jouw Toon.
Reputatie 4
Badge +4
@ppjaspers Goed dat je dit nog even verduidelijkt. Wil je de app even verwijderen en weer opnieuw downloaden? Ook Toon een harde reset geven door de ketelmodule voor 30 seconden stroomloos te maken?

Heb inmiddels de app verwijderd , de Toon 3 minuten stroomloos gemaakt en de app opnieuw geistalleerd, maar de melding ( updaten) bij VC in app blijft staan en is niet weg te klikken.
Graag nu hiervoor een oplossing!

ppj
Hoi Peter-Paul,

Inmiddels een bekend issue.
Zie dit topic inzake versie 2.16., waar Danielle in de openingsreactie meldt dat er een fix is.

https://forum.toon.nl/software-updates-26/update-hybride-app-2-16-1681

Dus ik zou uit de store deze versie gewoon even downloaden.
Reputatie 4
Badge +4
Hoi Peter-Paul,

Inmiddels een bekend issue.
Zie dit topic inzake versie 2.16., waar Danielle in de openingsreactie meldt dat er een fix is.

https://forum.toon.nl/software-updates-26/update-hybride-app-2-16-1681

Dag Ton,

Bedankt voor de info!. Het is bij mij niet ten onrechte ( draai op 4.4.21) en ik vind het prima dat ik een melding hierover ontvang, maar die wil ik wel weg kunnen klikken, zodat in de VC weer kan raadplegen. Wacht even af of de fix "mijn probleem" ook oplost!

ppj

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen