beantwoord

Type verwarming: Warmte?

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 5 reacties
Hallo bezoekers,

Ik heb vanmiddag mijn Toon thermostaat aangesloten. Ik had hier voor een modulerende draai thermostaat waarmee ik de temperatuur kon instellen.

Zoals gezegd heb ik nu Toon geïnstalleerd. In mijn cv ketel (Intergas) was de oude thermostaat ook al op de modulerende poorten aangesloten (11+12). Ik heb de draden van de module op de zelfde plaats aangesloten in de zelfde kleurvolgorde.

Mijn Toon zit nu netjes aan de wand. Hij doet het ook prima en als ik de temperatuur omhoog bij stel, gaat de cv ketel ook netjes aan. Alleen als ik de berichten links en recht zo lees, zou ik dan "OpenTherm" moeten zijn bij de Instellingen -> Verwarming. Ik zie daar echter als waarde "Warmte" staan.

Mijn vraag is nu, of mijn Toon nu in combinatie met de ketel wel moduleert of dat hij nu op aan/uit staat.

Zou iemand mij deze vraag kunnen en willen beantwoorden?
icon

Beste antwoord door Brandje 29 april 2018, 15:24

JohnDoe wrote:

Ja, hij is wel 2e hands idd. Hij doet het verder wel prima.

Dan zal je eerst een fabrieksherstel moeten doen en een activatiecode opvragen bij Eneco.
Dus je kan beter morgen even bellen met 088 895 59 59

Toon®️ zal anders altijd de gegevens van de oude eigenaar vasthouden.
Bellen is de enige optie.

Bekijk origineel

11 Reacties

Heb je na het aansluiten, eerst je CV stroomloos gemaakt en je Toon®️ ook en daarna eerst je CV stroom gegeven en daarna Toon®️?

Dan zou Toon®️ automatisch op OpenTherm moeten komen te staan.
Ja, heb eerst de CV ingeschakeld. Daarna die cv ketel module en toen pas de toon aangesloten.
Heb je deze Toon®️ 2e hands gekocht?
Reputatie 7
Badge +7
Is dit een nieuwe Toon of een 2dehandse? Warmte doet mij denken aan stadsverwarming.
JohnDoe wrote:

Dan zal je eerst een fabrieksherstel moeten doen en een activatiecode opvragen bij Eneco.
Dus je kan beter morgen even bellen met 088 895 59 59

Toon®️ zal anders altijd de gegevens van de oude eigenaar vasthouden.
Bellen is de enige optie.
Hmmm ok. De farieksherstel was al gedaan toen ik hem ontvangen heb bedenk ik me net.
JohnDoe wrote:

Hmmm ok. De farieksherstel was al gedaan toen ik hem ontvangen heb bedenk ik me net.

Ja dat zal best, maar had je toen ook een activatiecode op jouw naam?

Bij je simpelweg een fabrieksherstel doet blijft de oude activatiecode gewoon actief.

Als je belt morgen wordt de oude koppeling verwijderd en ze helpen je dan verder.
Ah check. Duidelijk. Dan ga ik alles herstellen. 🙂
@JohnDoe

Welkom op de Toon community en van harte gefeliciteerd met je Toon.
Ik zie dat je een vraag hebt m.b.t. de aansluiting, maar ik sluit me bij deze aan bij het antwoord van @Brandje.

Als je morgen met mijn collega's belt komt het in orde 🙂.

Groet, Urgel
@UrgelGaan we doen! Dank!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen