Toon vraagt om activatiecode | Eneco Community
beantwoord

Toon vraagt om activatiecode

Reputatie 1
Badge +2
Ik heb 23-02-2019 een 2e hands Toon gekoppeld aan mijn CV (mijn oude Honeywell thermostaat bleek defect). Die dag ook meteen een Toon abonnement aangevraagd. Tot op heden is het echter wachten terugkoppeling vanuit Eneco met inloggegevens.

Meerdere malen gebeld en ze zien dat mijn klantnummer inmiddels wel is aangemaakt, maar mijn account nog niet. Concreet kan ik dus nog helemaal niks en moet ik iedere keer handmatig mijn temperatuur instellen omdat ik ook geen enkel programma kan gebruiken. Toon blijft namelijk vragen om een activatiecode en deze stap kan ik niet omzeilen helaas.

Daar wordt ik eigenlijk wel een beetje moe van, want het of te koud als ik thuiskom, of mijn CV staat onnodig te branden, omdat ik vergeten ben de temperatuur aan te passen.

Is er niet zoiets als een tijdelijke code ofzo, dat ik in ieder geval een programma kan instellen?

Gr. Richard
icon

Beste antwoord door TinaC 4 maart 2019, 12:33

@Richard_86_H

Het is gelukt. Er is een e-mail gestuurd met een activatiecode. Ik zal hem voor de zekerheid ook via een privébericht naar je toe sturen. Nu kan je Toon activeren en onder andere het Thermostaat programma instellen.

Groeten,
Tina

Bekijk origineel

14 Reacties

Zoiets als een tijdelijke activatiecode bestaat niet.
Zodra je abonnement gerealiseerd is ontvang je die code.
Maar Toon®️ dient ook ontkoppeld te worden van de vorige eigenaar. Anders gaat Tokn nooit vragen om die activatiecode als je een fabrieksherstel doet.
Slim is ook om de meetmodule in Toon®️ te verwijderen en nà invoer activatiecode de meetmodule opnieuw te koppelen.
Werkwijze zie hier:

https://forum.eneco.nl/storingen-en-oplossingen-112/nieuwe-meetmodule-installeren-ontkoppelen-en-koppelen-19826
Reputatie 1
Badge +2
Bedankt voor de snelle reactie! Mijn Toon is ook ontkoppeld van de vorige eigenaar, nadien hebben we op het moment van aankoop meteen de Toon hersteld naar de fabrieksinstellingen, zodat ik een "schone" Toon in gebruik zou kunnen nemen.

Bij mij thuis vraag de Toon dus ook vanaf het eerste uur om de activatiecode voordat ik deze in gebruik kan nemen. Die code krijg ik echter maar niet.

Ik snap best dat er een paar dagen overheen gaan voordat er een account is aangemaakt, maar we zijn inmiddels 8 dagen verder sinds de bevestigingsmail van mijn Toon contract en tot op heden nog niks ontvangen.

Lijkt dus helaas niks anders op te zitten dan de thermostaat iedere keer zelf aan te passen.
Blijkbaar heb ik een te onrealistisch beeld van hoe snel een account tegenwoordig aangemaakt kan worden.

Nog wel even een andere vraag m.b.t. de meetmodule; het ontkoppelen en opnieuw aanmelden is me duidelijk en komt vast goed. Echter heb ik een wat vreemde situatie in mijn meterkast:
Ik heb wel een slimme elektriciteitsmeter, maar nog een analoge gasmeter. Met elektra kan ik dus aansluiten op de P1 kabel, maar mijn gasmeter niet. Die zou ik dan via een sensor moeten koppelen, maar dat kan denk ik niet samen in Toon worden ingesteld (dus elektra digitaal en gas analoog).
Kan dit wel wanneer ik een 2e meetmodule koppel aan Toon, waar de situatie dan wordt dat meetmodule 1 via de P1 kabel aan mijn elektriciteitsmeter hangt en mijn gasmeter via meetmodule 2 met een analoge sensor wordt gekoppeld, zodat ik wel beide verbruikswaarden doorkrijg in Toon?

Bedankt alvast!

Gr. Richard
Eerst ff terug.
Als ik het over ontkoppelen heb dan dient dat door Eneco te geschieden.
De server van Eneco houdt namelijk de vorige eigenaar via het displaynr “vast”
Dat los je niet ff op met een fabrieksherstel....😳😉
Richard_86_H wrote:

Nog wel even een andere vraag m.b.t. de meetmodule; het ontkoppelen en opnieuw aanmelden is me duidelijk en komt vast goed. Echter heb ik een wat vreemde situatie in mijn meterkast:
Ik heb wel een slimme elektriciteitsmeter, maar nog een analoge gasmeter. Met elektra kan ik dus aansluiten op de P1 kabel, maar mijn gasmeter niet. Die zou ik dan via een sensor moeten koppelen, maar dat kan denk ik niet samen in Toon worden ingesteld (dus elektra digitaal en gas analoog).
Kan dit wel wanneer ik een 2e meetmodule koppel aan Toon, waar de situatie dan wordt dat meetmodule 1 via de P1 kabel aan mijn elektriciteitsmeter hangt en mijn gasmeter via meetmodule 2 met een analoge sensor wordt gekoppeld, zodat ik wel beide verbruikswaarden doorkrijg in Toon?

Bedankt alvast!

Gr. Richard

Hoi Richard,

Helaas ivm de gasmeter problematiek bij de Netbeheerder komt jouw situatie meer voor.

Als je 1 van de nieuwste sw versies op Toon®️ hebt dan kan je bij Eneco met een abo een 2e meetmodule met losse sensor en houder gratis krijgen.
De 1e koppel je via de lankabel aan de P1 poort van je slimme meter; uiteraard alleen stroom activeren op Toon®️ bij het submenu meetmodule.
De 2e koppel je ook aan Toon®️ en daar kies je ananloog en gas. Uiteraard plak je een sensor op de gasmeter.
Werkt als een speer!
Reputatie 1
Badge +2
Hallo Brandje, dank voor het snelle en duidelijke antwoord.
Ik weet voor nu voldoende.

Zit voor nu voor mij niks anders op dan wachten op Eneco tot mijn Toon abonnement actief is, mijn Toon op de server is ontkoppeld en ik de activatiecode heb ontvangen om mijn Toon aan mijn account te koppelen.

Ook zal ik een 2e meetmodule bestellen zodat ik zowel gas als elektra verbruik inzichtelijk krijg.

Gr. Richard
Hoi Richard,

Graag gedaan👍👍
En via jouw goede samenvatting is het je dus idd geheel duidelijk.
Thumps Up👍👍dat Eneco nu snel de zaak rond maakt.
Houdt je me op de hoogte?
En als je nog nadere info nodig hebt hoor ik het wel weer.
Reputatie 1
Badge +2
Brandje wrote:

Eerst ff terug.
Als ik het over ontkoppelen heb dan dient dat door Eneco te geschieden.
De server van Eneco houdt namelijk de vorige eigenaar via het displaynr “vast”
Dat los je niet ff op met een fabrieksherstel....😳😉

Hallo Brandje,

Nog even terugkomend op deze quote. Mijn Toon scherm geeft nu de volgende melding:

Daarmee lijkt de Toon toch al ontkoppeld te zijn op de Eneco server?

Gr. Richard
Idd dat lijkt maar zo, maar zoals je in je eerste bericht aangeeft: “ik kom niet verder......en Toon®️ vraagt om een activatiecode.
Dat is nu juist de code om Toon®️ te activeren en aan jou als eigenaar te koppelen.
Maar dan dient er dus eerst ontkoppeld te worden door Eneco of een moderator. Of dat in werkelijkheid toch al gebeurd is, kan ik zo niet definitief beoordelen. Daar heb je een moderator voor nodig.
Meestal wordt dat vergeten, vandaar dat ik het ook aanhaal, maar hoe dan ook je hebt eerst die code nodig.
Reputatie 1
Badge +2
Hallo Brandje,

Een dikke merci!

Ik zal maandag Eneco even "lastig vallen" met de vragen over de ontkoppeling en de benodigde activatiecode. Mag aannemen dat deze binnen 2 weken, na ontvangst Toon contract, wel beschikbaar moet zijn.

We gaan het meemaken :-)

Gr. Richard
Reputatie 5
Badge +1
@Richard_86_H

Welkom op de community. Het niet kunnen instellen van een programma is met dit weer inderdaad vermoeiend. Ik kan helaas geen activatiecode geven op dit moment. Hier moet ik maandag achteraan voor je. Wat ik wel kan nakijken is of Toon nog gekoppeld is aan de oude eigenaar. Kan je mij de displaycode sturen via een privébericht?

Wat de meetmodule betreft is het ook mogelijk om een sensor met bevestigingsmaterialen te sturen voor de stroommeter. Dan hoef je maar 1 meetmodule te gebruiken. Naast de P1 poort zit er ook een puls op de stroommeter. Die kan ik ook alvast voor je bestellen als je dat wilt.

Groeten,
Tina
Reputatie 1
Badge +2
Hallo Tina,

Bedankt voor je bericht. Ik heb je zojuist een PB gestuurd met de gevraagde gegevens.
Ik wacht even af morgen :-)

Gr. Richard
Reputatie 5
Badge +1
@Richard_86_H

Het is gelukt. Er is een e-mail gestuurd met een activatiecode. Ik zal hem voor de zekerheid ook via een privébericht naar je toe sturen. Nu kan je Toon activeren en onder andere het Thermostaat programma instellen.

Groeten,
Tina
Reputatie 1
Badge +2
Brandje wrote:

Hoi Richard,

Thumps Up👍👍dat Eneco nu snel de zaak rond maakt.
Houdt je me op de hoogte?

Hallo Brandje,

Ik heb vanuit moderator Tina vandaag keurig netjes de activatiecode ontvangen.
Alles werkt nu 👍👍

Gr. Richard
Heee Richard goed om te horen. 👍
Leuk dat je het nog even terug meldt.
Veel plezier met je Toon®️ 😀
Fijne avond!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen