Toon vervangen geen verbinding met app | Eneco Community
beantwoord

Toon vervangen geen verbinding met app

• 8 januari 2019
  • 6 reacties
  • 331 Bekeken

Ik heb deze ochtend een nieuwe Toon ontvangen. Ik heb nu geen contact meer met Toon via de app. Ik was niet thuis en mijn partner heeft niet de app gecontroleerd. Wat moet ik daar nog doen om toon weer te bedienen via de app?
icon

Beste antwoord door Brandje 8 januari 2019, 11:37

Een bekend probleempje.
Na installatie Nieuwe Toon®️ moet Eneco achter de schermen nog eea muteren.
Meestal kan je binnen 24 uur weer gewoon de App gebruiken.
Soms wil het helpen even uit en in te loggen om opnieuw, nu met de nieuwe Toon®️, verbinding te kunnen maken. 😏
Bekijk origineel

6 Reacties

Een bekend probleempje.
Na installatie Nieuwe Toon®️ moet Eneco achter de schermen nog eea muteren.
Meestal kan je binnen 24 uur weer gewoon de App gebruiken.
Soms wil het helpen even uit en in te loggen om opnieuw, nu met de nieuwe Toon®️, verbinding te kunnen maken. 😏
Ik was al aan het appen met de backoffice. Weet niet of ze op voorhand al iets gedaan hebben maar plots werkt de app weer. Ook Hue werkt. Zelfs de ketelinfo was keurig ingevuld. Alleen is de monteur de slimme stekkers vergeten. Die moeten ik vanavond nog even koppelen.
Heel goed!
Het kost meestal enige uurtjes en dan opeens werkt het gewoon.
De slimme stekkers opnieuw installeren, dat doet de monteur niet. Is ook een lastig en soms tijdrovend klusje.
Iedere stekker moet gereset worden, waarna de koppeling voor iedere stekker weer gemaakt kan worden. 🤔
Geldt trouwens ook voor de rookmelders als je die hebt. 😏
Suc6 en veel plezier met je nu vele malen snellere Toon2
De slimme stekkers opnieuw installeren, dat doet de monteur niet. Is ook een lastig en soms tijdrovend klusje.
Iedere stekker moet gereset worden, waarna de koppeling voor iedere stekker weer gemaakt kan worden. 🤔
Geldt trouwens ook voor de rookmelders als je die hebt. 😏

Hij heeft wel de moeite genomen om Hue toe te voegen. Dat kan minstens zo tijdrovend zijn m.i.
En ja, de rookmelders moet ik ook doen.
Dat zie je toch echt verkeerd.
Het koppelen van Hue is ongeveer 2 minuten werk.
Via de bedienopties meldt Toon®️ dat er een Bridge is gevonden. Je loopt naar de bridge; drukt op de knop en vervolgens koppelt Toon®️ je bridge en zijn alle lampen meteen zichtbaar.

Bij de stekkers zal je dus iedere stekker eerst moeten ophalen en de actie uitvoeren die ik eerder meldde; nou neem van mij maar aan dat kost per stekker even wat meer tijd. 🤔😏
En Rob?
Vertel.....
Vind je niet dat het tegen valt?

Reageer