beantwoord

Toon scherm blijft zwart

Nefit smartline HRC-24 W4 wil ik aansluiten op Toon met een Nefit open therm converter.
De spanning van de CV gehaald.
De open therm converter aangesloten op de plek (oranje blokje) waar de oude nefit converter zat.
De Toon in de huiskamer aangesloten.
Daarna spanning op de CV gezet. 10 minuten gewacht zonder resultaat de Toon start niet op.
De Toon van de bracket losgehaald en spanning gemeten op de bracket daar stond 19V op.
De Toon moet werken op 24V. Een externe spanningsbron aangesloten op de Toon en jawel met 19V start de Toon gewoon op.
De Toon weer aangesloten en boven op de CV de uitgang van de converter gemeten met de Toon aangesloten. Deze was 3,5V daar gaat de Toon niet op werken. Conclusie Coverter is stuk komt wel spanning uit maar kan hem niet belasten dan kukelt de spanning naar 3,5 V Nieuwe converter besteld. Ik hoop dat het dit keer wel lukt wordt vervolgd na de vakantie.
icon

Beste antwoord door mAiden 15 juni 2018, 14:49

@Ronald89

Heb je er wel een CV Module tussen zitten? 1 gedeelte zou naar de Converter moeten gaan, andere kant gaat naar Toon toe? Je moet namelijk Toon ook voeden met de 24v stekker in de CV module?

Dit is de ketelmodule / CV module:

Bekijk origineel

7 Reacties

Nieuwe converter geinstalleerd weer precies hetzelfde.
Het moet iets met de CV zijn. Ik krijg het idee dat de smartline niet compatible is met de converter. Heeft imand suggesties.
Reputatie 6
Badge
Hi @Ronald89,

Welkom op het forum! Wat jammer dat Toon niet goed functioneert. Kan je je klantnummer toevoegen aan je profile ? Dan kunnen we verder kijken hoe we je kunnen helpen. Een Toon monteur zal altijd de Nefit ketel aansluiten op aan/uit. Dit omdat het moduleren bij deze ketel anders ingeregeld is.

Groeten
Chantal
Reputatie 7
Badge +8
Iets wat onzin is. Nefit Smartline kan uitstekend samen werken met Toon doormiddel van een Opentherm module.
Zo heb ik jaren Toon Opentherm gehad op mijn Nefit smartline hr, tot het moment ik een Nefit Proline NXT kreeg.

Zal zo ff een en ander uitwerken. Hoe ik het werkend heb gekregen.
Reputatie 7
Badge +8
@Ronald89

Heb je er wel een CV Module tussen zitten? 1 gedeelte zou naar de Converter moeten gaan, andere kant gaat naar Toon toe? Je moet namelijk Toon ook voeden met de 24v stekker in de CV module?

Dit is de ketelmodule / CV module:

Reputatie 6
Badge
@mAiden

Bedankt voor je aanvulling! Ik weet dat het mogelijk is om een Nefit ketel middels een module aan te sluiten op Opentherm. Wat ik met mijn reactie wil aangeven is dat de monteur altijd de Nefit ketel zal aansluiten op aan/uit. De reden hiervoor is dat de module geen onderdeel is van Toon. We hebben dus geen invloed op de werking van Toon met de module en de garantie van werking is voor ons heel belangrijk.

Groetjes Chantal
Reputatie 7
Badge +8
ChantalS wrote:

@mAiden

Bedankt voor je aanvulling! Ik weet dat het mogelijk is om een Nefit ketel middels een module aan te sluiten op Opentherm. Wat ik met mijn reactie wil aangeven is dat de monteur altijd de Nefit ketel zal aansluiten op aan/uit. De reden hiervoor is dat de module geen onderdeel is van Toon. We hebben dus geen invloed op de werking van Toon met de module en de garantie van werking is voor ons heel belangrijk.

Groetjes Chantal

Hoi rock chick @ChantalS,

Mijn reactie was ook niks ten nadelen van jouw hoor. Ik ben bekend met de aansluitprocesedure. Module moet inderdaad ook gekocht worden bij externe leverancier. Dat is met andere merken niet anders.
Dit is nu precies het antwoord wat ik nodig had, er moeten twee converters tussen en niet zoals ik gedaan heb 1. Ik dacht dat de Toon converter overbodig was, maar dat is dus niet zo. Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen