Toon opnieuw laten inleren na verhuizing | Eneco Community
beantwoord

Toon opnieuw laten inleren na verhuizing

• 14 september 2019
  • 8 reacties
  • 202 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 5 reacties
Onlangs zijn we verhuisd van een woning uit de jaren 20 naar een woning uit de jaren 90 en van aan/uit naar opentherm en ik heb het idee dat toon de temperatuur niet helemaal meer goed regelt, hoe kan ik hem opnieuw laten inleren?
icon

Beste antwoord door Brandje 14 september 2019, 11:45

Goed dat je daar over nadenkt en idd dat kan best een verbetering opleveren.

Een moderator moet dat aanvragen bij de software ontwikkelaar en je in gestelde programma keuzes komen dan te vervallen.

Staat je klantnr in je profiel van dit forum?
Dan kan het in gang gezet worden als je ook via menu/support je externe klantentoegang op Aan zet.
Bekijk origineel

8 Reacties

Goed dat je daar over nadenkt en idd dat kan best een verbetering opleveren.

Een moderator moet dat aanvragen bij de software ontwikkelaar en je in gestelde programma keuzes komen dan te vervallen.

Staat je klantnr in je profiel van dit forum?
Dan kan het in gang gezet worden als je ook via menu/support je externe klantentoegang op Aan zet.
Klantnummer is gekoppeld, toon staat ingesteld voor externe toegang vanaf klantenservice, dus ik zie wel wanneer ik de huidige instellingen kwijt ben 😁
Reputatie 7
Badge +2
Goedemiddag @berndvos

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe woning 🏡🎊

Wat @Brandje aangeeft klopt. We kunnen je thermostaat inderdaad opnieuw laten inleren. Wel ben ik benieuwd naar het totaal plaatje m.b.t je huidige situatie.
  • Heb je Toon meegenomen naar je nieuwe woning of hing deze al?
  • Als je Toon hebt meegenomen, hoeveel weken terug heb je deze opgehangen?
  • In welk optiek merk je dat Toon de temperatuur niet meer goed regelt?
Als je deze vragen voor me beantwoord dan pakken we het vanaf daar verder op 💪🏾

Groet. Urgel
Hoi @Urgel

Ik keek ff bij z’n eerdere reacties. 💪🏾💪🏾
Toon®️ hangt er, denk ik, al 9 maanden.😉🤔

https://forum.eneco.nl/storingen-en-oplossingen-112/toon-niet-te-activeren-20089#post206740
Reputatie 7
Badge +2
@Brandje Heel erg scherp van je 😁.

@berndvos vraag 1 en 2 mag je met dank aan Brandje negeren. Als je vraag 3 nog even beantwoord dan kunnen we vanaf dat punt verder.

Edit: Is het verder niet handiger te wachten tot je de thermostaat echt weer gaat gebruiken voor het verwarmen van de woning🤔? #wintermaanden. Dan kun je naar mijn mening beter concluderen of Toon opnieuw ingeleerd moet worden.

Groet. Urgel
Heel scherp, maar niet juist. Ik heb toon tweedehands gekocht, zo'n 9 maand terug, toen gekoppeld aan mijn eneco contact en in het oude huis gebruikt tot de verhuizing afgelopen zomer. In het oude huis nooit iets nadelig ervaren, daar was het altijd al koud, tijd voor opwarmen smorgens zat er vaak naast, niet op tijd op temperatuur.

Maar zo zie je maar, het spreekwoord "aannames zijn de moeder aller blunders" bevat toch een kern van waarheid, hoewel een blunder ook weer wat overdreven is.

Nu in het nieuwe huis gaat die vaak erg vroeg aan, en verwarmt meestal een graad te warm, waardoor de verwarming meer aan staat dan nodig is. In 60 jaar tijd is toch wel iets verbeterd qua isolatie.
Maar goed, misschien dan toch handig om gewoon de 3 vragen te beantwoorden, want zomaar antwoorden invullen op basis van reacties van 9 maand geleden is niet heel erg handig.

Ja, ik heb Toon meegenomen naar mijn nieuwe woning
Toon is inmiddels een week of 8 geleden opgehangen in de nieuwe woning
En ik ervaar dat de verwarming 's morgens te vroeg aan gaat, waardoor het ook veel te vroeg al warm is, ook verwarmd die veel te ver door, als ik hem 's morgens op 19 graden instel, wordt het met gemak 20,5, en als ik hem 's avonds naar 20,5 laat gaan, staat ingesteld om 19.30, is het soms om 19.20 als 21 of 21,5 graden.

Maar als het wellicht verstandiger is om nog een paar weken te wachten met inleren dan is dat prima. Jullie hebben daar meer ervaring mee dan ik, tenminste, dat neem ik aan (heel gevaarlijk, weet ik 😁 )
Zeker nu het echte stookseizoen nog moet beginnen zou ik daar, hoewel Toon®️ daar al 8 weken hangt, even op wachten en later beoordelen of inleren via Quby nog noodzakelijk is.

Gebruik je wel steeds het programma, want dat is essentieel bij het inleren op z'n nieuwe plek.

Je hebt uiteraard ook nog de mogelijkheden van “spelen” met de aanvoertemperatuur en eventueel een kleine correctie aanbrengen in de temperatuur instelling in het menu.
Een lagere aanvoertemperatuur zorgt er voor dat de ingestelde temperatuur wat trager wordt bereikt.

Reageer