beantwoord

Toon op een Nefit smartline HR 11/24

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 5 reacties
Ik heb een vraag betreffende de Nefit smartline. Kan je hier een toon op aansluiten en werkt die dan modulerend of alleen aan/uit. in de andere topic's kom ik wel Nefit tegen, maar niet de smartline.

Groet Lambik
icon

Beste antwoord door mAiden 25 november 2018, 12:21

Heb jaren een Smartline hr gehad. Deze kan modulerend werken met Toon, maar daarvoor zal je wel een EMS Converter moeten aanschaffen, kost je 50eur en deze kosten komen geheel voor eigen rekening.

Andere methode is om Toon aan/uit aan te sluiten. Andere opties zijn er niet.

Enigste Nefit ketel die standaard Opentherm inzich heeft is de Nefit Proline NXT.

Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Heb jaren een Smartline hr gehad. Deze kan modulerend werken met Toon, maar daarvoor zal je wel een EMS Converter moeten aanschaffen, kost je 50eur en deze kosten komen geheel voor eigen rekening.

Andere methode is om Toon aan/uit aan te sluiten. Andere opties zijn er niet.

Enigste Nefit ketel die standaard Opentherm inzich heeft is de Nefit Proline NXT.
@mAiden bedankt voor de snelle reactie. ik was er al bang voor 😞
Had al wat op andere Topic gelezen. Heb ook veel discussie gelezen over een EMS Converter versus Nefit
maar als ik die er nog bij aanschaf moet alles goed werken?
Reputatie 7
Badge +8
Als je de EMS Converter erbij neemt, werkt Toon 1000% perfect modulerend met Nefit Smartline HR.
Mocht het onverhoopt toch niet lukken, kan ik je altijd nog wel helpen uitleggen hoe je dit werkend aansluit. ?
haha zal eerst een EMS Converter bestellen en de boel aan de praat krijgen.
Bedankt zover!
Ik heb nog een vraag betreffende de installatie. als je het scherm op de bestaande bedrading van de oude thermostaat aansluit. Moet hij dan gelijk aan gaan, of pas als de sensor ook aan de ketel gekoppeld is?
Reputatie 7
Badge +8
Lambik wrote:

Ik heb nog een vraag betreffende de installatie. als je het scherm op de bestaande bedrading van de oude thermostaat aansluit. Moet hij dan gelijk aan gaan, of pas als de sensor ook aan de ketel gekoppeld is?

Je zal bij je CV ketel de ketelmodule moeten plaatsen van Toon. Bij de tekst: CV KETEL, komt de kabel van/naar de cv ketel.. Bij de tekst: Thermostaat, komt de draad naar binnen naar Toon toe.
In de ketelmodule moet een 24v adapter komen, deze voorziet Toon van stroom.
Duidelijk, Als de converter binnen is zal ik verder. Bedankt voor nu @mAiden.
Inmiddels alles aangesloten en werkend gekregen @mAiden !
Reputatie 7
Badge +8
Lambik wrote:

Inmiddels alles aangesloten en werkend gekregen @mAiden !

Goed om te lezen! 😉

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen