Toon iphone app server offline | Eneco Community
vraag

Toon iphone app server offline

• 13 september 2018
  • 4 reacties
  • 560 Bekeken

Beste,

Ik heb gisteren gertracht de Toon te installeren en aan te sluiten op de slimme meter. Alles met toon kastje en slimme meter in meterkast (koppelen, updaten etc) lijkt gelukt en via het toon kastje is alles in orde. Het lukt me echter niet om in te loggen op de toon app. Zie onder wat nadere informatie die al dan niet relevant kan zijn:

- app geinstalleerd op iphone SE
- als ik de app opstart (en inlog) krijg ik de melding "dat is mysterieus...De server lijkt offline. Blijf het proberen."
- ik heb de toon overgenomen van de vorige bewoner en alles ontkoppeld en opnieuw aangesloten
- de vier stappen tijdens installatie en testen ed goed doorlopen
- toon in huis via het scherm werkt goed

Meest logische lijkt/ leek mij dat er een storing is bij eneco/ toon (maar kon hier niets over vinden) of dat de iphone se niet wordt ondersteund (maar dan zou ik de app ook niet uit de app store kunnen halen lijkt me)

Hoor graag als mensen ideeen hebben

bvd!

4 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
@tvanlent

Graag controleer ik of de display klaar staat om geactiveerd te worden. Als je mij een privé bericht stuurt met je displaycode dan pak ik de gegevens er bij. Je hoeft dan ook geen contact op te nemen 😉

Groeten Chantal
Excuses, heb inderdaad een abonnement afgesloten (op toon) en gisteren de activitatiecode (die ik had gekregen per mail na afsluiten abonnement) op de toon ingevoerd en dat leek goed te zijn gegaan. Ik zal het nummer even bellen.

Dank!
Beste,

Ik heb gisteren gertracht de Toon te installeren en aan te sluiten op de slimme meter. Alles met toon kastje en slimme meter in meterkast (koppelen, updaten etc) lijkt gelukt en via het toon kastje is alles in orde. Het lukt me echter niet om in te loggen op de toon app. Zie onder wat nadere informatie die al dan niet relevant kan zijn:

- app geinstalleerd op iphone SE
- als ik de app opstart (en inlog) krijg ik de melding "dat is mysterieus...De server lijkt offline. Blijf het proberen."
- ik heb de toon overgenomen van de vorige bewoner en alles ontkoppeld en opnieuw aangesloten
- de vier stappen tijdens installatie en testen ed goed doorlopen
- toon in huis via het scherm werkt goed

Meest logische lijkt/ leek mij dat er een storing is bij eneco/ toon (maar kon hier niets over vinden) of dat de iphone se niet wordt ondersteund (maar dan zou ik de app ook niet uit de app store kunnen halen lijkt me)

Hoor graag als mensen ideeen hebben

bvd!

Hoi @tvanlent
Ik denk dat er gebeld moet worden door de ts om een abo te nemen.
Ik zie tenminste in z'n opstelling daar niets over staan.
Kan hij meteen de activatiecode ter sprake brengen.
Als er gebeld moet worden is dat 088 895 59 59
Reputatie 6
Badge +1
Beste @tvanlent,

Ik zie dat Toon nog niet geactiveerd is. Dat is de reden waarom de app geen verbinding kan maken met Toon. Heb je de activatiecode per mail gekregen ?

Groeten Chantal

Reageer