Toon gas sensor werkt niet met gasmeter Landis +Gyr | Eneco Community
vraag

Toon gas sensor werkt niet met gasmeter Landis +Gyr

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 8 reacties
Ik heb toon gestaleerd maar gasmeter wil niet mij werken met gassensor brandt ook geen licht op meteradapter allen elektra is wel gedaan !
Mijn gasmeter is digitaal zie foto

Bj.2013 merk Landis +Gyr

Alvast bedankt

26 Reacties

Die slimme gasmeter is ongeschikt voor plak-sensoren.
Deze meter is als het goed is draadloos verbonden met je slimme stroommeter.
Daar zit een P1 poort op, daar past een 4 aderig kabeltje in wat verbonden moet worden met je meteradapter.
Op die manier worden gas èn stroomverbruik op Toon®️ zichtbaar.
Ik heb het pdf bestandje van deze meter er nog even bijgezocht.
Maakt dat wellicht eea duidelijker?

https://www.liander.nl/sites/default/files/Liander-LandisGyr-GAS_G4_G6_v_1_3.pdf
Hallo

Brandje,
Bedankt klopt ik heb slimmen gasmeter en stroommeter wist ik helemaal nou heb ik de kabel op de P1 gedaan en is geaccepteerd op toon nou moet ik nog wachten op activeringscode van Eneco.
Maar ik weet niet of de CV contact maakt met de toon ik heb Nefit CV smartline op toon geeft allen dit
Voor het activeren zal je Eneco moeten bellen.
088 895 59 59

Is je Toon®️ soms 2e hands?

Overigens ben je er dan nog niet want Toon®️ kan alleen op OpenTherm werken als je een extra converter koopt.

Zie de andere topic’s waar dat wordt besproken.
Reputatie 7
Badge +8
Je zal de kap van je Nefit af moeten halen, en dan linksonder vind je een bakje met een sterschroef, daarachter zitten je aansluitingen. Groen is Aan/Uit daarop zal Toon werken. Voor het modulerende gedeelte zal je inderdaad een EMS Converter moeten bestellen.

Haal wel de stroom van je ketel en Toon af, als je ermee bezig ga.
Ik ben benieuwd Ricardo.

Ik vermoed dat deze Toon®️ 2e hands is en dan zal eerst deze activering afgebroken moeten worden. Dan bellen; ontkoppelen; enz
Hallo
Brandje is geen 2dehands heb ik die op Mp gekocht nieuw geseald
Reputatie 7
Badge +8
Hallo

Voordat je nu verder kan, zou je een activatiecode moeten hebben van Eneco. Deze krijg je alleen als je een abonnement hebt op Toon of neemt (is maandelijks opzegbaar.).
Als dat allemaal gered is, zal Toon ook de meest recente software versie krijgen (4.19.10).
Mocht je Toon modulerend willen aansluiten, dan adviseer ik je om dit topic te volgen.

Trendline werk wat betreft modulerend aansluiten hetzelfde als Smartline..

https://forum.toon.nl/algemene-vragen-opmerkingen-24/veelgestelde-vragen-algemene-vragen-opmerkingen-1969
Reputatie 5
Badge
Hallo

Wat heb je er voor betaald? Op MP heb je inmiddels al een toon2 geseald voor 100 euro. Ik hoop voor je dat je voor deze toon1 gesealed niet meer dan 50 euro hebt betaald.

Helaas moet je tegenwoordig inderdaad een abonnement afnemen om hem te activeren/unlocken. Vroeger kreeg je gewoon een code ook zonder abonnement. Dan kon je hem als thermostaat en stroommeting gebruiken, alleen geen grafieken e.d. Eneco adviseert in zo'n geval dan maar om een abonnement af te nemen en die vervolgens binnen 14 dagen weer kosteloos te annuleren. Heb je wel je activeringscode gehad inmiddels. Hoe procedures in de weg kunnen zitten...

Uiteraard is er voor je Toon1 ook een andere methode mogelijk. Maar dat mag alleen in dit topic besproken worden https://forum.toon.nl/de-huiskamer-29/rooten-van-toon-1767
Hallo Brandje,

Heb ik 75,- inclusief verzendkosten heb ik al abonnement aangevraagd afgelopen vrijdag via tel. Hoe lang duurt het voor dat ik activeringscode binnen krijgt
Reputatie 6
Badge +2
@Commandeur Klopt wouter 😄
Of je omzeilt het hele activeringsproces...

Maar het lijkt mij beter dat TS gewoon een abonnement neemt bij Eneco. Daar krijg je in ieder geval support voor als het niet werkt.
Reputatie 5
Badge
@thehognl *grinn*

@Difre 75 euro, voor 25 meer had je een toon2. Maar geld terug wordt lastig denk ik :-)
Meestal binnen 3 a 5 werkdagen heb je je activeringscode wel in je post (hoewel de laatste week op het forum er mensen zijn die klagen dat het langer duurt). Succes! Let je nog wel even op het aansluiten van je ketel zoals @mAiden al aangaf?
Hallo Brandje,

Heb ik 75,- inclusief verzendkosten heb ik al abonnement aangevraagd afgelopen vrijdag via tel. Hoe lang duurt het voor dat ik activeringscode binnen krijgt

Hoi Difire,

Dat is perfect!
Dan heb je de activeringscode binnen enkele dagen per mail binnen.
Misschien dat een moderator in het systeem je abo al kan terugzien dan heb je kans dat hij een code voor je genereert.
Reputatie 7
Badge +8
Hallo Brandje,

Hoi Difire,

Dat is perfect!
Misschien dat een moderator in het systeem je abo al kan terugzien dan heb je kans dat hij een code voor je genereert.

@Folkert wandel ergens hier rond. Denk dat deze hem wel kan inzien.
Hallo Brandje,

Hoi Difire,

Dat is perfect!

@Folkert wandel ergens hier rond. Denk dat deze hem wel kan inzien.

Precies!
Dat bedoel ik!
Die weet straks meteen of het nog een paar dagen wachten is, of hij genereert er zelf meteen 1. Van de week was er achterstand en waren er problemen, wellicht is dat nog niet geheel opgelost.
Reputatie 7
Badge +6
@Difre

Welkom op het Toon forum en bedankt voor je bericht. Heb je je klantnummer voor mij via een privébericht? Dan kijk ik er naar voor je.

Groet,

Folkert
Hoi mAiden

Ik heb het covertor geplaatst maar werkt nog Steed miet zie foto
Heb je Toon®️ wel een harde reset gegeven?
Zodat hij zich kan instellen op OT?
Hoi brandje,

Ik kom niet verder dan dat ik weet niet of ik de OT goed heb geïnstalleerd
Een uur geleden vroeg Folkert naar je klantnummer; is dat nu geregeld; dus heb je nu de activatiecode?
Het wel of niet goed aangesloten zijn kan dan later, toch?
Hoi brandje

Ik heb nog geen klantnummer ik heb allen e-mail met mijn gegevens over de abonnement en kenmerknummer geen klantnummer dus! Ik kan nog niks heb ik al Folkert geïnformeerd over !
Reputatie 7
Badge +8
Hoi mAiden

Ik heb het covertor geplaatst maar werkt nog Steed miet zie foto

Zo gaat dit niet werken..

Alleereerste verwijder die Moduline die er tussen zitten. Sluit daarna zwarte draad van je converter aan op de oranje blokje van je ketel.
Hoi
Heb ik gedaan nog iets ? Maar toon reageer niet als ik temperatuur instelde blijft altijd op 22• als 15• doen gaat terug naar 22•
Hoi brandje

Ik heb nog geen klantnummer ik heb allen e-mail met mijn gegevens over de abonnement en kenmerknummer geen klantnummer dus! Ik kan nog niks heb ik al Folkert geïnformeerd over !

Tja dan ben je nog te vroeg, vandaar dat je dus ook via de email nog niets hebt vernomen.
Dan zal je toch even moeten afwachten.
Of anders maandag toch even bellen, om het in een stroomversnelling te krijgen.
De toon doet nog niks staat op welkom een vinkje 1energie een vinkje 2 Activeren en 4 installatie testen is niet gekleurde kan ik niet drukken
Werkt toon niet zonder activeringscode bijv. Temperatuur instellen laag en hoog of gebruik

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen