Toon en Eneco | Eneco Community

Toon en Eneco

• 9 september 2018
  • 16 reacties
  • 1025 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
  • Energiekeling (level 11)
  • 34 reacties
Het moet niet gekker worden. Afgelopen jaar is E.O.N overgenomen door Eneco. Ik principe merkt u daar niets van was te lezen in de brief die ik medio april heb ontvangen m.u.v. dat er een nieuwe naam en logo op de afrekeningen staat. Ook blijft vooralsnog uw klantnummer hetzelfde. Ach dat maakt mij allemaal verder niet zo veel uit.

Dus maar even naar Eneco Consumenten gebeld in Rotterdam voor een contract voor Toon die thuis aan de muur hangt. Fijn mijnheer dat u heeft gekozen voor Toon, en geloof me u zit goed bij Eneco en zult veel plezier hebben van Toon. Effin binnen enkele uurtjes contract in huis en een volmacht gegeven voor een incasso.

Enkele dagen daarna toch maar even via dit Forum een pm gestuurd naar een van de zeer behulpzame moderators. Helaas maar wij kunnen niets voor u doen. U heeft een contract bij Eneco Zuid. Uhh Eneco Zuid, nee hoor gewoon bij Eneco heb ik een Toon abbo besteld zonder problemen.
Kijk dat ik een oud EON nummer heb bij Eneco, daar kan ik toch niets aan doen. Ja dan moet u opnieuw een Toon abbo afsluiten bij Eneco Zuid en niet bij Eneco. Snapt u het nog.

In eerste instantie heb ik ook contact gehad met Eneco Zuid, die wisten met te vertellen dat zij eigenlijk nog EON waren alsthans de backoffice. Maar u moet echt bij Eneco zijn. Dat heb ik dus gedaan een contract afgesloten maar blijbaar bestaan wij niet. Schiet mij maar lek. Ik hoop dan ook alsnog dat een van de moderators iets voor mij kan betekenen, want het is toch te gek dat ik als klant alles zelf moet gaan zitten uitzoeken.
Ik wacht dan ook nog even 3 dagen af en zal dan nog in de wettelijke bedenktijd mijn contract annuleren wat eigenlijk niet bestaat ! Maar ik zal ook met ingang van 1 december overstappen naar een nieuwe leverancier, want geloof me ik zie de bui al hangen als ik daar ook een nieuw meerjarig contract moet afsluiten. Beste moderators, dit is zeker geen kritiek op jullie, maar hopelijk pakt iemand deze handdoek op.

Lijkt me overigens een geweldig punt voor "Het kan toch niet waar zijn"

ps in mijn profiel staat het klantnummer wat wij hebben bij Eneco. ( bestemd voor de moderators)

16 Reacties

Reputatie 5
Badge +1
@koopie

Ik begrijp de verwarring. Eneco is immers Eneco en daarom vind ik het ook jammer dat je dit zo ervaart en overweegt om over te stappen naar een andere leverancier. E.ON is feitelijk Eneco Zuid geworden en voormalige klanten worden dan ook doorverwezen. De reden hierachter is dat Eneco en Eneco Zuid Nederland nog verschillende organisaties zijn. In verband met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) kunnen wij geen gegevens uitwisselen onderling. Hier is (nog) geen verwerkingsovereenkomst voor.

Vind je het goed als ik hier morgen op terugkom? Ik ga intern het een en ander voor je uitzoeken.

Groet,
Mitchel
Reputatie 2
Badge +1
Als je de moeite zou willen nemen graag. Want hoe dan ook dit is niet erg handig voor de klanten van Eneco. Ik wacht even af.
Reputatie 5
Badge +6
Dit zou toch geen probleem moeten zijn, vraag aan de klant een schriftelijke bevestiging om zijn gegevens te delen tussen beide organisaties via mail en je probleem is opgelost. Het zijn tenslotte hem gegevens en geeft dus via mail toestemming om deze te delen. Jullie safe en de klant valt niet tussen wal en toon uhmm schip.
Reputatie 7
Badge +9
Dit zou toch geen probleem moeten zijn, vraag aan de klant een schriftelijke bevestiging om zijn gegevens te delen tussen beide organisaties via mail en je probleem is opgelost. Het zijn tenslotte hem gegevens en geeft dus via mail toestemming om deze te delen. Jullie safe en de klant valt niet tussen wal en toon uhmm schip.

In het kader van de AVG is het niet zo makkelijk. Je dien namelijk bij gegevens overdraging ook documentatie te tekenen dat je hiermee akkoord gaat. Deze documentatie moet getekend worden met een blauwe pen, organisatie dien het officieel exemplaar te hebben.
Reputatie 7
Badge +6
@koopie

Er is administratief helaas iets mis gegaan.Ik laat dit achter de schermen in orde maken, dit kan even duren. Wel heb ik er voor gezorgd dat je vanaf nu gebruik kan maken van het abonnement. Ik hoor graag van je of het zo lukt het kan zijn dat Toon even opnieuw opgestart moet worden
Kijk dat is weer mooi opgelost.??

En logisch ook, want een abo op Toon®️ is zelfs voor niet Eneco klanten af te sluiten.
Dus bij een overgenomen bedrijf door Eneco moet dat ook geen enkel probleem geven.
Reputatie 7
Badge +4
Quby is ook overgenomen door Eneco, en kijk eens hoe soepel die communicatie gaat.... 😀
Reputatie 2
Badge +1
Kijk dit forum werkt dus wel. Maar goed dat is de verdienste van de moderators en een aantal fanatieke gebruikers. Dan even een snelle vraag aan @Folkert op welke manier moet ik nu inloggen op de app. Met mijn huidige gebruikersnaam bij Eneco Zuid zullen we maar zeggen ? Overigens die werkt niet op de app.
Hoi @koopie

Ik zou zeggen probeer het gewoon.
Dat gaat sneller en anders moet je op nader bericht wachten.
Veel kan er niet fout gaan.
Reputatie 2
Badge +1
Niet dus 😞 Je moet een account aanmaken maar mijn klantnummer wordt niet herkend. We wachte maar ff af. Keep Up the Good Work @Brandje
Niet dus 😞 Je moet een account aanmaken maar mijn klantnummer wordt niet herkend. We wachte maar ff af. Keep Up the Good Work @Brandje

Zekers @koopie!

Letterlijk zegt Folkert: “ik laat het enz enz”
Idd zou ik even afwachten, want dat moet dus kennelijk nog uitgevoerd worden.
Komt vast goed!
Fijne avond!
Reputatie 5
Badge +1
@koopie

Gebruik maken van de app kan nog niet. Er dient een gebruikersnaam aangemaakt te worden, maar dit kan alleen als je een klantnummer hebt. Zoals @Folkert aangeeft is er achter de schermen iets mis gegaan. Wij hebben ook nog geen klantnummer aangemaakt voor jou en dit kan ook pas nadat alles administratief is recht gezet.

Zodra wij meer informatie hebben, laten wij dit aan jou weten.

Gr,
Mitchel
Reputatie 2
Badge +1
@koopie

Gebruik maken van de app kan nog niet. Er dient een gebruikersnaam aangemaakt te worden, maar dit kan alleen als je een klantnummer hebt. Zoals @Folkert aangeeft is er achter de schermen iets mis gegaan. Wij hebben ook nog geen klantnummer aangemaakt voor jou en dit kan ook pas nadat alles administratief is recht gezet.

Zodra wij meer informatie hebben, laten wij dit aan jou weten.

Gr,
Mitchel

Thanks dat hoop ik, want dat is een van de belangrijkste functies die ik gebruik.
Reputatie 2
Badge +1
Kunnen jullie iets met mijn oude klantnummer welke ik hadbij Eneco toon ik nog geen Eneco klant was en welke uitsluitend bedoeld was voor het Toon abbo. Kan ik evt. Aanpassen in mijn profiel.
Adres is gelijk. @Mitchel
Reputatie 7
Badge +6
@koopie

Weet je je gegevens nog waarmee je destijds inlogde, je email adres en het password? Daarmee zou je nu weer in moeten kunnen loggen. Ik heb je voor de zekerheid per mail een link gestuurd waarmee je het password kan resetten. Je kan vervolgens inloggen op de Toon app met deze gegevens. Je kan niet inloggen op Mijn Eneco, maar de inlog gegevens voor de Toon app worden via deze weg aangemaakt.
Reputatie 2
Badge +1
Gelukt, thanks :)

@koopie

Weet je je gegevens nog waarmee je destijds inlogde, je email adres en het password? Daarmee zou je nu weer in moeten kunnen loggen. Ik heb je voor de zekerheid per mail een link gestuurd waarmee je het password kan resetten. Je kan vervolgens inloggen op de Toon app met deze gegevens. Je kan niet inloggen op Mijn Eneco, maar de inlog gegevens voor de Toon app worden via deze weg aangemaakt.

Reageer