Toon activeren | Eneco Community
beantwoord

Toon activeren

• 29 september 2019
  • 49 reacties
  • 452 Bekeken

Toon eerste bericht

49 Reacties

Bedankt voor je bericht. Klopt, het abonnement is aangevraagd en klaar voor gebruik. Zou een vd moderators dit kunnen oppakken voor mij? Heel erg bedankt alvast!
Reputatie 7
Badge +2
Goedemorgen Ferryh,

Welkom op het forum en leuk dat ook jij gebruik gaat maken van Toon. Het kunnen activeren van Toon is hiervoor wel oh zo handig 😛 Als je je klantnummer toevoegt aan je profiel help ik je hier graag een stap mee verder.

PS. Ik heb je topic samengevoegd met een al reeds bestaande topic over hetzelfde onderwerp 😉

Groet. Urgel
Hoi Urgel ik zou niet weten waar ik dat moet doen ... xxxxxxxx(verwijdert) dit is het nummer.
Reputatie 7
Badge +2
@Ferryh

Zojuist heb ik je klantnummer uit je post verwijderd en toegevoegd aan je profiel. Het is overigens niet toegestaan om persoonlijke informatie in het openbaar op dit forum te delen 🙈

Wat betreft de activatie van je Toon. Wil je me voor de 'final touch' je displaycode via een pb sturen? Deze vindt je via Menu > Instellingen > Productversie. Ook staat deze op de achterkant van Toon. Hiervoor dien je Toon wel van de muur af te halen.

Groet. Urgel
Ik snap er niks van en na 3 dagen klooien ben ik er klaar mee en ga ik toch maar hulp zoeken.
Ik heb een toon in huis hangen , heb netjes een abonnement afgesloten en de toon naar fabrieksinstellingen terug gezet. De wizard met veel geklooi doorlopen maar ik mis een hoop functionaliteit. Ik zag tijdens de wizard dat ik nergens een activatie code kon invoeren, Hij heeft aan dat hij al geactiveerd is en kan daar nergens op klikken. Dacht ik ga nu iets eerder naar huis om het nog een keer te proberen maar lukt weer niet en nu kunnen ze me op het telefoon nummer niet meer helpen.

Resetten al gedaan ( 7x )
Geprobeerd zoals hierboven ergens beschreven toch op dat service center activeren te klikken maar dit is echt onmogelijk. Ik zie trouwens ook ergens een display code staan of is dat het hele lange nummer

Gaat trouwens nog meer niet goed, ik heb de App gedownload van Toon , maar bij inloggen zegt hij : Dat is mysterieus,,, de server lijkt offline blijf het proberen . Maar na 100 keer proberen begin ik het wel beu te worden haha.
'
Je Toon®️ is dus 2e hands (denk ik) en moet nog even ontkoppeld worden van de vorige eigenaar.
Dat is alles 😳
Houd morgen even de displaycode bij de hand; er wordt vermoedelijk om gevraagd.
Hoi Brandje, En kan je dat niet zelf doen op de een of andere manier ? ben morgen om 7 uur weer werken en om 21:30 weer terug. dus dacht leuk klusje in de avond .
Nee helaas niet!😢

Vandaar mijn tip om je displaycode even paraat te houden. 😉😏
Als een moderator er morgen naar vraagt, zie je misschien kans om het even via dit forum te melden/ te verstrekken.
Ze hebben die displaycode nodig om het op de server van Eneco te ontkoppelen.

Nog even geduld tot morgen.
Reputatie 1
Hey Eneco,

Ook hier een nieuwe Toon Abonnement klant. Vandaag een Toon 1 overgenomen van iemand. Helaas blijkt alleen dat de meterkast adapter van deze toon niet werkt op mijn slimme meter. Is de nieuwe(re) meterkast adapter na te bestellen?

Daarnaast is deze toon al geactiveerd door de vorige gebruiker en mist ie alle netwerkdiensten. Zoals ik hier lees moet deze eerst gedeactiveerd worden en dan gereset zodat ik hem opnieuw kan activeren?
Ik heb een abonnement afgesloten maar nog geen klantnummer ontvangen, wel een bevestigingsmail met contract.

Mvg

Maurice
Hoi Maurice,

Met een abo kan je idd gewoon een nieuwe meetmodule hier gratis aanvragen.
Toon®️ moet na de ontkoppeling vorige eigenaar niet gereset worden, maar een fabrieksherstel krijgen. De nieuwe activatiecode die je per mail gaat ontvangen kan dan gebruikt worden om Toon®️ op jouw naam te activeren.
Reputatie 1
Hoi Maurice,

Met een abo kan je idd gewoon een nieuwe meetmodule hier gratis aanvragen.
Toon®️ moet na de ontkoppeling vorige eigenaar niet gereset worden, maar een fabrieksherstel krijgen. De nieuwe activatiecode die je per mail gaat ontvangen kan dan gebruikt worden om Toon®️ op jouw naam te activeren.

Ah top! Dan houden we het vanavond even bij een "passieve" thermostaat. Wachten op de gegevens van Eneco 🙂 en die nieuwe meetmodule wil ik dan natuurlijk ook graag zodat ik de Toon optimaal kan gaan gebruiken!
Komt goed!
Heb je wel het P1 kabeltje om je nieuwe meetmodule straks aan je P1 poort te verbinden?
Zo nee, kan je die ook meteen bij bestellen.

Fijne avond!
Reputatie 1
Heb op dit moment mijn p1 aansluiting verbonden met een raspberry pi waar pimatic op draait. Deze houdt voor nu alles nog bij maar wil dat uiteindelijk ofwel gaan splitsen (is ook weer iets voor te koop zag ik) of gewoon van de pi af halen en alleen nog op de Toon gebruiken. Bedankt voor je antwoorden! Fijne avond.
Reputatie 1
Overigens wel net mijn activatiecode in de mail gekregen 🙂 nu de vorige gebruiker nog ontkoppelen haha.
Reputatie 1
Zo, 1 telefoontje en de vorige gebruiker is ontkoppeld, nieuwe meetadapter besteld, alleen de p1 kabel vergeten. Dan degene die ik al had maar blijven gebruiken haha. Dank voor de hulp @Brandje
Hoi moderators!
bv @Emel

Vergeten jullie deze ontkoppeling niet:

https://forum.eneco.nl/aan-de-slag-met-toon-160/toon-activeren-22158/index2.html#post223711
Reputatie 5
Badge
Hoi @Brandje

Welke ontkoppeling bedoel je 😥? @djMvT heeft telefonisch contact gehad en de display is losgekoppeld van de vorige eigenaar. Zie ik iets over het hoofd 💁🏽?

Groet, Emel
Hoi @Emel,

Ik was misschien iets onduidelijk. 😉
Ik bedoel de gevraagde ontkoppeling daarvoor van @startgoed
Reputatie 1
Hoi @Brandje

Welke ontkoppeling bedoel je 😥? @djMvT heeft telefonisch contact gehad en de display is losgekoppeld van de vorige eigenaar. Zie ik iets over het hoofd 💁🏽?

Groet, Emel

Correct! De mijne doet het, niet meer aanraken 😜
Reputatie 5
Badge
@startgoed

Dank je wel voor het herinneren @Brandje 😊.
Wil je mij via een privé bericht de displaycode van Toon doorgeven? Dan zorg ik ervoor dat het wordt ontkoppeld van de vorige eigenaar. De displaycode kan je vinden via Menu> Instellingen> Productversie of aan de achterkant van Toon heb je een sticker waar je het ook kan terugvinden. Ik zie het graag tegemoet zodat ik het voor je in orde kan maken.

Groet, Emel

Goedenavond, 

Ik heb sinds kort een abbonement op toon, alleen het activeren lukt niet. Het is een tweedehands toon en volgens mij staat hij nog geactiveerd op de oude eigenaar. Zouden jullie mij kunnen helpen deze te deactiveren zodat ik mijn abbonement kan activeren.

Met vriendelijke groet,

Tony Lopes 

Reputatie 6
Badge +1

@Tonytone 

Welkom op de community. Leuk om te lezen dat je ook gebruik gaat maken van Toon.  Ik heb jouw vraag verplaatst naar dit bestaande topic om het overzicht te behouden. Mijn vermoeden is ook dat Toon nog gekoppeld is aan de vorige eigenaar. Ik controleer dit graag voor jou. Kan je mij de displaycode via een privébericht toesturen?

Groeten, Tina

Reputatie 6
Badge +1

@Tonytone

Bedankt voor je bericht. Toon was inderdaad nog gekoppeld. Hij is nu ontkoppeld en klaar voor gebruik. Ik adviseer je een fabrieksherstel uit te voeren via Menu > Instellingen > Software. Tijdens het activeren wordt om de activatiecode gevraagd. Mocht je die niet meer hebben dan stuur ik je die uit voorzorg na via een privébericht.

Veel plezier met Toon.

Groeten, Tina 

Bedankt voor het ontkoppelen van de Toon. Niet nodig om te sturen ik heb mijn activatiecode bij de hand.

Reageer