Toon activeren | Eneco Community
beantwoord

Toon activeren

• 29 september 2019
  • 62 reacties
  • 767 Bekeken

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 7 reacties
Ik heb mijn toon overgenomen van een vriend van mij en heb inmiddels een abbonement afgesloten. Nu wil ik mijn abbonement activeren maar krijg ik dit niet voor elkaar omdat het abbonement van die vriend nog gekoppeld is. Kan dit ontkoppeld worden?
icon

Beste antwoord door TinaC 23 september 2019, 19:06

@Rafal

Welkom op de community, Leuk dat je gebruik gaat maken van Toon. Om zeker te zijn dat Toon klaar is om te activeren wil ik graag kijken of hij er klaar voor is. Kan je mij via een pb de displaycode toesturen?

Groeten, Tina
Bekijk origineel

62 Reacties

hallo ik kocht een toon eneco van een andere klant. En ik wil het graag zelf activeren. Ik heb een abonnement, ik heb een activeringscode. Help me het apparaat op mij te activeren. Rafał
Reputatie 6
Badge +2
@Rafal

Welkom op de community, Leuk dat je gebruik gaat maken van Toon. Om zeker te zijn dat Toon klaar is om te activeren wil ik graag kijken of hij er klaar voor is. Kan je mij via een pb de displaycode toesturen?

Groeten, Tina
eneco-001-xxxxx (verwijdert)
@Rafal

Groeten, Tina
Reputatie 6
Badge +2
@Rafal

Dank je wel voor je bericht. De display is ontkoppeld en klaar voor gebruik. Ik adviseer je nu een fabrieksherstel uit te voeren via Menu > Instelingen > Software > Fabrieksinstellingen > Herstel. Tijdens het activeren wordt er om de activatiecode gevraagd.

Veel plezier met Toon.

Groeten, Tina
gisteren toon abonnement aangevraagd. inlog gekregen en alle stappen door lopen.
heb geen inlog code moeten invullen. alles staat wel goed in de toon maar krijg ook dat de server offline is. staat hij toevallig ook nog op de vorige bewoner?
Hoi Berry,

Je Toon®️ is, denk ik, 2e hands?
Dat zal deze Toon®️ ongetwijfeld nog aan de vorige eigenaar gekoppeld zijn.
Nu met een abo kan een moderator hier de ontkoppeling voor je regelen.

Als je daarna je Toon®️ een fabrieksherstel geeft, zal je zien dat Toon®️ dan wèl om die nieuwe activatiecode vraagt.
Reputatie 7
Badge +2
@berrykempenaar

Welkom op het forum! Graag ontvang ik via een privébericht de displaycode van Toon. je kan de displaycode vinden aan de achterkant van Toon en via menu - instellingen - Pijltje naar beneden - Productversie. Voeg ook je klantnummer toe aan je profiel. Dan kan ik je gegevens terug vinden ☺

Groeten Chantal
Zou je hetzelfde willen doen met mijn Toon? Overgenomen van vorige bewoner.
Reputatie 7
Badge +2
Hi @MvdBogaard,

Welkom op het forum! leuk dat je ons gevonden hebt. Zet even je klantnummer in je profiel dan zorg ik dat Toon geactiveerd kan worden.

Groeten Chantal
Hi @ChantalS Ik heb mijn profiel aangevuld

Groeten Mark.
Reputatie 7
Badge +2
@MvdBogaard

Bedankt voor je reactie. Kan je mij een privébericht sturen met je displaycode ? Deze is te vinden aan de achterkant van Toon of via menu - instellingen - Pijltje naar beneden - Productversie.

Groeten Chantal
Reputatie 7
Badge +2
@MvdBogaard

Toon staat nu klaar om geactiveerd te worden. Kan je de activatiecode invoeren ?

Groeten Chantal
Ik kan de code invoeren alleen krijg ik dan de melding dat deze onjuist is
Het is dus niet gelukt om te activeren, misschien is een nieuwe code nodig?
Hoi @MvdBogaard

Soms is het nodig om nog een keer extra een fabrieksherstel te doen.
Meestal pakt Toon®️ en de server van Eneco dan toch de nieuwe activeringscode die je gekregen hebt toen je een abonnement voor Toon nam.
Hoi @Brandje het bleek dat ik na invullen van de activatiecode niet op volgende moest drukken maar op de vink toets op het toetsenbordje (waar normaal enter zou zitten), het werkt nu.
Kijk, deze terug koppeling dat Toon®️ nu wèl werkt, is fijn om te horen!😀

Veel plezier met je Toon®️!👍
Reputatie 7
Badge +6
@Timmmvp

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. Kun je het displaynummer sturen via een privébericht? Dan ontkoppel ik de Toon voor je. Heb je wel al een activatiecode van ons gekregen?
Wanneer je die ook nodig hebt wil ik je ook vragen het klantntummer dat je van ons gekregen hebt in je profiel te zetten.

Groet,

Folkert
Reputatie 6
Badge +2
@berrykempenaar

Bedankt voor het doorsturen van de displaycode. Toon is ontkoppeld en klaar voor gebruik. Ik adviseer je nu een fabrieksherstel uit te voeren en met de activatiecode Toon op jouw naam te activeren.

Heel veel plezier met Toon.

Groeten, Tina
Beste mederwerker,

Wij zijn onlangs verhuisd. In deze woning was toon reeds aanwezig. Omdat ik van de aanvullende eigenschappen gebruik wil maken heb ik eergisteren een abonnement afgesloten.

Nu lukt het activeren wel maar vraagt hij niet om een activatiecode. Ik heb 3x geprobeerd dit uit te voeren door de fabrieksinstellingen opnieuw te laden.

Ik verwacht dat er nog ergens een oude activatie (code) actief is op deze toon thermostaat welke verwijderd moet worden.

Zouden jullie mij verder kunnen helpen?

PS: Bellen naar 088 – 895 59 59 heeft helaas geen zin omdat er na het maken van de keuze de lijn simpelweg wordt verbroken.
Bellen is ook niet nodig. Dit kan prima via het forum.

Zoals in dit topic eerder is behandeld, betreft het hier een Toon®️ koppeling met de oude eigenaar.

Als een moderator n.a.v. je verzoek die koppeling heeft verwijderd, kan je weer een fabrieksreset doen.
Houdt wel even het display nummer van je Toon paraat; daar wordt straks naar gevraagd.
Reputatie 7
Badge +2
@donoewan

Welkom op het forum! ik heb je vraag naar dit bestaande topic verplaatst. Toon staat nu klaar om geactiveerd te worden. Start nogmaals het fabrieksherstel en je kan de activatiecode invoeren.

Groeten Chantal
Ik heb toon overgenomen alleen ik kan hem.nergens activeren terwijl ik wel een code heb gehad. Weet iemand hier raad mee? Of is hij al geactiveerd?
Dus je hebt wel al een abonnement genomen?
Ik ga er van uit dan dat deze Toon®️ nog gekoppeld is aan de oude eigenaar.
Een moderator moet jouw Toon®️ dan eerst even ontkoppelen.

Een topic met gelijkwaardige issues vind je bv hier:

https://forum.eneco.nl/aan-de-slag-met-toon-160/overgenomen-toon-activeren-22107

Reageer