Toon abonnement vind ik te duur | Eneco Community

Toon abonnement vind ik te duur

• 25 augustus 2017
  • 52 reacties
  • 2718 Bekeken

is het bij eneco niet bekent dat ook de arme mede mens energie wil besparen maar door het geringe incomen dat de verhoging 30% onbetaalbaar wordt en dat deze groep maasaal de toon de deur uit moet doen A DE APARATUUR DIE JE NODIG HEB EEN ROOK MELDER EEN ENEGIE METER STOP CONTACKT PHILIPS LICHT INSTELER KAn ik al Niet betalen slaat eneco de prijs met 30% de kosten op dit is geen doen HELP voor !ocktober anders moet ik hem de deur uit doen
hans cramer tel

52 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
Privé gegevens delen op een openbaar forum, is niet verstandig..
Ook jammer van de vele hoofdletters. TOON hoeft helemaal de deur niet uit hoor. Het enigste is beëndigen van je abbo op TOON. Energie besparen is voor iedereen en iedereen doet dat op zijn eigen manier. Ik heb zelf ook niet al die extra's die wel mogelijk zijn, omdat ik het nut er niet van zie, maar ik wil wel vergelijken met anderen en ben benieuwd of de nieuwe functies wel wat zijn dus mijn abbo blijft.

Als je zo-wie-zo al op de centjes moet letten is het eerste wat ik er uit zou gooien alle abbo's.
Hoi Hans, @hans2102

Uiteraard is het Eneco bekend dat men energie wil besparen.
Dat gaat prima met een "kale" Toon en de koppeling met je gas en stroommeter.

Daar heb je totaal geen abo voor nodig.
Als je op de centjes moet letten dan zou ik nu al met het abo ad €3,50 stoppen, toch?
Reputatie 5
Badge +3
Hallo hans2102,

Natuurlijk is dat bekend. Juist mensen met minder inkomen hebben baat bij energiebesparing. Besparing op de energiekosten is dan ook nog steeds mogelijk met behulp van Toon, ook al betaal je 3,50 of 4,50 per maand voor het abonnement kan een gemiddeld gezin zo'n 118-130 euro op jaarbasis besparen. Het Toon abonnement hoeft dus zeker de deur niet uit, maar Toon zelf al helemaal niet, tenzij je dat wilt natuurlijk.
Toch liever opzeggen? Laat het dan gerust weten.

Ps: ik heb je telefoonnummer verwijderd. Liever geen privé gegevens delen.
Reputatie 2
TOON is toch best kostbaar als ik alles lees bv naast het abonnement moet je slimme stekkers aanschaffen de Philips Hue enz . Dat alles is een flinke investering toch. Nieuw hier en ben mij aan het inlezen of ik nu wel of geen TOON moet gaan nemen.
Toon®️ zelf kan gratis zijn bij een meerjarig contract.
Slimme stekkers is een optie en er zijn goedkopere varianten.
Als je voor Hue gaat is dat zeker een behoorlijk investering, maar je kan dat gelijdelijk opbouwen.

Goed dat je je aan het oriënteren bent.
Dat is de beste methode!
Suc6 bij je keuze.
Reputatie 6
@Luci1960 Welkom!
Mochten er nog vragen zijn aanvullend op @Branje zijn informatie, laat het ons weten. We adviseren en informeren je graag zodat je de juiste keuze kan maken!

Groet, Vinny
Reputatie 2
@Luci1960 Welkom!
Mochten er nog vragen zijn aanvullend op @Branje zijn informatie, laat het ons weten. We adviseren en informeren je graag zodat je de juiste keuze kan maken!

Groet, Vinny
Nou ja ik heb nu een Thermosmart en daar hoef ik nul extra voor te betalen aan abonnementskosten maar kan daar natuurlijk minder uit halen (wel op afstand mijn verwarming lager of hoger zetten maar ook via de agenda regelen welke dagen ik welke temperatuur wil hebben), dus ging ik kijken wat Toon mij kan bieden maar ik schrok van alle bijkomende kosten en wat ik dan daarnaast nog moest gaan aanschaffen. Ik wil graag de meest besparende adviezen kunnen zien /vinden . Dus graag meer info ! Gr Lucienne
Hoi Lucienne,

Het abo ad €4,50 op Toon®️ heb je alleen nodig voor aanvullende diensten om bv Toon®️ op afstand te bedienen. Zie het overzicht in de volgende reactie.
Maar als thermostaat alleen en inzicht in je energieverbruik heb je geen abo nodig. Ook zit er een weekprogramma op om je verwarming aan/uit te zetten. Ook dat is gratis.
En nogmaals met een meerjarig energiecontract is Toon®️ bij aanschaf gratis en ook gratis in het verdere gebruik, zoals eerder bedoelt.

Wil je meer info: brand maar los!
@Luci1960,

Ook is het wellicht handig om te weten waar die €4,50 per maand voor het abo nu eigenlijk voor is?
Zie onderstaand schema:

Reputatie 2
Dus als ik het goed begrijp heb ik op afstand regelen van mijn verwarming wel een abonnement nodig! Nu kan ik dat zonder kosten op mijn smartphone ook met Thermosmart. Dus alleen gasverbruik vandaag en stroomverbruik vandaag is dan een toevoeging bij Toon ? En daar moet ik dan €4.50 voor betalen (pas duurder geworden zeker was iets van €3.50 toch) Verder alleen bij uitbreidingen is het handig ? Haal je die €54 er dan wel uit vraag ik mij af ben ik goedkoper uit per jaar ? Ik heb een huurhuis dus ik ben afhankelijk wat mijn verhuurder mij bied qua zonnepanelen warmtepomp in de toekomst enz enz. Daarnaast aanschaffen van uitbreidingen wat ook al niet goedkoop is.
Reputatie 7
Badge +9
Dus als ik het goed begrijp heb ik op afstand regelen van mijn verwarming wel een abonnement nodig! Nu kan ik dat zonder kosten op mijn smartphone ook met Thermosmart. Dus alleen gasverbruik vandaag en stroomverbruik vandaag is dan een toevoeging bij Toon ? En daar moet ik dan €4.50 voor betalen (pas duurder geworden zeker was iets van €3.50 toch) Verder alleen bij uitbreidingen is het handig ? Haal je die €54 er dan wel uit vraag ik mij af ben ik goedkoper uit per jaar ? Ik heb een huurhuis dus ik ben afhankelijk wat mijn verhuurder mij bied qua zonnepanelen warmtepomp in de toekomst enz enz. Daarnaast aanschaffen van uitbreidingen wat ook al niet goedkoop is.

Haal de uitbreidingen uit je hoofd, deze zijn niet verplicht voor Toon, dit is alleen een optie wat het kan..
Op afstand van Toon te bedienen heb je inderdaad een abbonement nodig.
Maar je kan veel meer ermee, kijk eens naar de afbeelding die @Brandje eerder al deelde.
Reputatie 2
Ja die heb ik gelezen maar dat wil ik niet perse weten wat mijn buren verbruiken en historisch kan ik nu ook lezen op de app van Eneco maar ik zou wel willen weten welke apparaten energieslurpers zijn maar daar heb ik dan weer extra slimme stekkers voor nodig die behoorlijk kostbaar zijn. Voor ik iets aanschaf wil ik namelijk weten of ik het geld er wel uithaal. Gr Lucienne

Haal de uitbreidingen uit je hoofd, deze zijn niet verplicht voor Toon, dit is alleen een optie wat het kan..
Op afstand van Toon te bedienen heb je inderdaad een abbonement nodig.
Maar je kan veel meer ermee, kijk eens naar de afbeelding die @Brandje eerder al deelde.[/quote]
Reputatie 7
Badge +9
Ja die heb ik gelezen maar dat wil ik niet perse weten wat mijn buren verbruiken en historisch kan ik nu ook lezen op de app van Eneco maar ik zou wel willen weten welke apparaten energieslurpers zijn maar daar heb ik dan weer extra slimme stekkers voor nodig die behoorlijk kostbaar zijn. Voor ik iets aanschaf wil ik namelijk weten of ik het geld er wel uithaal. Gr Lucienne

Je heb ook goedkopere alternatieven die je kan halen op Aliexpress bijv, die prima werken op Toon. Als je geluk heb (als een kortingsperiode is) dan betaal je 17/18eur per stekker. Anders zit je op 24eur per stekker.
Reputatie 7
Badge +4
In mijn optiek verdien je die 54,- per jaar niet terug met Toon, misschien in jaar 1 maar dan heb je de energieslurpers ook wel te pakken.
@Luci1960 je kan ook alleen een slimme stekker kopen die je gewoon via Wifi kan uitlezen met een gratis app, daar heb je Toon dan niet voor nodig. Hiermee kan je prima uitvogelen welke apparaten in je huis de meeste stroom verbruiken.
Voorbeeld: de NEO COOLCAM WIFI smart plug, op Aliexpress te bestellen voor EUR 11,95 met gratis verzending.
Reputatie 2
Grappig daar zat ik net te kijken 😜 https://nl.aliexpress.com/item/NEO-COOLCAM-iHome-Kits-NAS-WR01Sensor-Smart-Home-EU-Power-Plug-Home-Automation/32824757235.html?spm=a2g0z.10010108.100007.2.720f54d99uSVqH&scm=1007.13482.95643.0&scm_id=1007.13482.95643.0&scm-url=1007.13482.95643.0&pvid=d669426a-1771-4a3d-969b-9234cec80264&_t=pvid%3Ad669426a-1771-4a3d-969b-9234cec80264%2Cscm-url%3A1007.13482.95643.0
Reputatie 2
Oke dank allemaal ik ga het nog eens rustig overdenken of ik wel echt Toon moet/wil gaan nemen!! Groet Lucienne
Hoi @Luci1960,

Die goedkoper slimme stekkers zijn gemiddeld €22 per stuk. Ze komen uit China, dus oppassen met bestellen. Als de waarde rondom de 20 euro zit loop je kans op aanvullende invoerrechten.
Zelf heb ik er door de loopdertijd steeds een paar besteld. Je kan het rustig opbouwen.
Uiteraard werken ze prima op Toon®️; ook het aangesloten verbruik wordt je keurig gemeld.
Oke dank allemaal ik ga het nog eens rustig overdenken of ik wel echt Toon moet/wil gaan nemen!! Groet Lucienne

Graag gedaan!
Laat de info rustig bezinken en maak een wel overwogen keuze! Ook je keuze mbt het abo.
Als je maar spaarzaam je CV op afstand wil bedienen zou ik deze optie niet nemen.
Overigens is het abo maandelijks opzegbaar; dus je zou kunnen overwegen alleen tijdens het stookseizoen het abo te nemen.
Suc6 met je keuze?
Laat je je uiteindelijke keuze hier nog even weten?
Reputatie 2
Hoi @Luci1960,

Die goedkoper slimme stekkers zijn gemiddeld €22 per stuk. Ze komen uit China, dus oppassen met bestellen. Als de waarde rondom de 20 euro zit loop je kans op aanvullende invoerrechten.
Zelf heb ik er door de loopdertijd steeds een paar besteld. Je kan het rustig opbouwen.
Uiteraard werken ze prima op Toon®️; ook het aangesloten verbruik wordt je keurig gemeld.

Ja gelukkig ben ik met invoerrechten bekend ik koop nogal veel bij ali bijvoorbeeld dampspullen (elektrisch roken) maar die zetten een ander bedrag op het pakketje en nog (gelukkig) geen problemen ondervonden. Maar heel goed dat je het meldt. Groet Lucienne
Reputatie 2

Graag gedaan!
Laat de info rustig bezinken en maak een wel overwogen keuze! Ook je keuze mbt het abo.
Als je maar spaarzaam je CV op afstand wil bedienen zou ik deze optie niet nemen.
Overigens is het abo maandelijks opzegbaar; dus je zou kunnen overwegen alleen tijdens het stookseizoen het abo te nemen.
Suc6 daarmee.

Fantastische optie alleen in de winter 👍🏼 Dank je wel Groet Lucienne
Reputatie 2
O ja nog een vraag wij hebben een oud huis uit 1938/1939 en dus geen stekkerdoos in de meterkast is dat een probleem voor Toon of moeten we ook apart betalen ?? Gr Lucienne
Reputatie 7
Badge +9
Hoi @Luci1960,

Ja gelukkig ben ik met invoerrechten bekend ik koop nogal veel bij ali bijvoorbeeld dampspullen (elektrisch roken) maar die zetten een ander bedrag op het pakketje en nog (gelukkig) geen problemen ondervonden. Maar heel goed dat je het meldt. Groet Lucienne

Andere prijs op het pakketje laten zetten trap de douane tegenwoordig niet meer in. Zelfde met "Gift" erop laten zetten.. Ze kijken naar elk pakket maken een inschatting of het een waarde heeft van meer dan 21eur 😉
En wil je op safe spelen, dan bestel je dus de slimme stekkers per stuk.
Dan is de kans op invoerrechten vrijwel nihil.
Reputatie 7
Badge +4
Hoi @Luci1960,

De Z-wave varianten die met Toon communiceren zijn inderdaad rond de 22 euro, de Wifi varianten kosten ongeveer de helft plus gratis app. En ze zijn ook nog eens compatible met Alexa, Google Home etc etc.

Reageer