Toon abonnement in België | Eneco Community
beantwoord

Toon abonnement in België

• 10 maart 2018
  • 5 reacties
  • 620 Bekeken

Hallo, kan ik als Belg een abo afsluiten voor de Toon thermostaat bij Eneco.nl , daar in Belgie de Toon thermostaat nog niet aangeboden wordt?

Ik kocht een Toon 2de hands en heb een fabrieksherstel uitgevoerd om "clean" te beginnen. hij vraagt een activatie code welke ik dus niet heb, maar hij vind de meter adapter niet ( of moet deze eerst geactiveerd worden?)

Alvast bedankt,
Mvg,
Jean-François
icon

Beste antwoord door Folkert 12 maart 2018, 09:47

@JFL032

Welkom op het Toon forum en bedankt voor je bericht. Wij kunnen helaas geen abonnement voor je afsluiten op een adres dat in België ligt. Ik adviseer je zoals eerder aangegeven is om bij de aanbieder van Boxx in België te informeren naar de mogelijkheden.

Groet,

Folkert
Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@JFL032

Welkom op het Toon forum en bedankt voor je bericht. Wij kunnen helaas geen abonnement voor je afsluiten op een adres dat in België ligt. Ik adviseer je zoals eerder aangegeven is om bij de aanbieder van Boxx in België te informeren naar de mogelijkheden.

Groet,

Folkert
In België heet Toon®️ Boxx en is daar gewoon verkrijgbaar.

https://www.engie-electrabel.be/nl/boxx

Je wilt dus je 2e hands Toon®️ in België gebruiken?
Een activatiecode kan je aanvragen via 088 895 59 59

Overigens kan je de meteradapter ook later koppelen, dus die stap kan je ook over slaan.

Vind je bellen lastig, wacht dan even tot maandag een moderator je verzoek leest, dan krijg je via dit topic antwoord.

Wat ik ooit bij Quby (software-ontwikkelaar van Toon) heb begrepen is dat de Belgische variant een totaal andere meteradapter nodig heeft.
Vergeet niet de ® bij Boxx Brandje!
Hallo Brandje,

Bedankt voor je antwoord.
Indien ik het goed begrijp, zou de meter adapter kunnen gekoppeld worden zonder activatiecode?

Bij mij lukt dit niet, in stap 3.3.1.1 verschijnt de melding : Toon koppelen met de meter adapter is mislukt.
Ook wanneer ik de herstel procedure volg.

In Belgie is er inderdaad de Boxx, maar deze is alleen verkrijgbaar voor Engie/Electrabel klanten, en mijn leverancier is een andere...

Grtjs,
Jean-François
Liever boxx zonder energiepack?
Dat kan. Behoud je huidige energiecontract en kies enkel het boxx-toestel (298€) en -abonnement (3,5€/maand).

Staat gewoon op die site. Alleen wel een stuk duurder dan een 2e hands natuurlijk.
Dat je meteradapter niet wil koppelen wil zeggen dat ie waarschijniljk stuk is. En zoals Brandje aangeeft kan het zijn dat een (nederlandse) meteradapter nooit gaat werken op de Belgische meter.

Reageer