Temperatuur vloerverwarming instellen | Eneco Community

Temperatuur vloerverwarming instellen

Wij hebben een vloerverwarming als hoofdverwarming. Wie weet op welke temperaturen we de toon moeten instellen zodat dit zo voordelig mogelijk is. Moeten we de temperaturen allemaal op dezelfde aantal graden zetten? Of kan je gaan schommelen bv slapen 18 graden thuis 19 graden comfort 20 graden? Wie kan ons helpen

4 Reacties

Als Toon op OpenTerm is aangesloten op je CV dan kan je als soort verwarming vloerverwarming kiezen.
Bij vloerverwarming stel je de nachttemperatuur meestal 1 a 2 grd lager in als de normale temperatuur.
Hangt een beetje af hoe goed de zaak geïsoleerd is.
Reputatie 6
Badge +5
Ik heb ook vloerverwarming als hoofdverwarming en mijn ervaring is om hem dag en nacht continu op dezelfde temp te houden voordeliger is voor mezelf... Maar dat is proberen ..
Reputatie 7
Badge +8
Beter is het om gebruik te maken van een minimumtemperatuur van 1 of 2 graden lager, zodat het systeem niet te lang nodig heeft om terug op haar maximale temperatuur te komen.
Alles valt en staat met de isolatie van je woning, continue temperatuur geloof ik persoonlijk niet in.
Alles valt of staat bij een goede isolatie.
Ik heb ook de standaard methode aangegeven.
Het is een kwestie van uitproberen.
Wat bv ook meespeelt hoe snel je het water door de vloer jaagt, hoe sneller je dit doet, hoe langzamer de warmte aan de vloer afgegeven kan worden.
Gewoon zoeken naar de juiste instelling.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen