vraag

Storing toon

Goede avond,

Toon heeft hij ons al een langere tijd storing en hier heb ik al meerdere keren over gebeld.
Met continu de belofte dat er iemand langs komt en/of dat ik terug gebeld word, maar er gebeurt helemaal niks en ben het nu echt goed beu..

Iedere keer als ik ga douchen slaat de verwarming aan (gaat gerust door naar 25gr terwijl hij op 17 staat).
Hierover contact gehad via de telefoon.
CV ketel is gecheckt maar die is volledig in orde dus de fout ligt echt bij toon.
Ondertussen verbruik ik enorm veel gas terwijl dat helemaal niet nodig is.

Zeer zeer slechte service!!!

7 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Als de radiatoren warm worden als je gaat douchen ligt dit toch echt aan de CV ketel (specifiek de 3-weg klep). De toon kan hier niks aan doen (heeft hier ook niks mee te betekenen overigens).

Degene die jouw CV-ketel heeft gecontroleerd heeft dat niet goed gedaan. Als je hem verteld dat de radiatoren warm worden als je gaat douchen dan moet dat wel een duidelijk indicatie zijn.
Nee Toon gaf zelf ook aan dat dit aan hun systeem ligt, de CV ketel is 100% in orde.
Maar bedankt voor je reactie!
Zie je ook het vlammetje met een radiatortje aan op Toon als hij op 17 graden ingesteld is, en blijft het ook aan tot 25? Of gaat dezelfde vlammetje aan tijdens het douchen?
Reputatie 7
Badge +8
Als je Warm Water pak, en het word binnen opeens 25gr is het vrijwel zeker je drie weg klep.. Voel maar eens na het douchen aan je radiatoren, waarschijnlijk zijn ze gloeiendheet. Dit komt omdat de driewegklep niet naar Warm Water schakel maar op CV blijf staan, hierdoor loop het het warme water je CV circuit in.

Het is uitgesloten dat als jij Warm Water pak, Toon dan een opdracht stuurt tot stoken van de kachel tot 25graden. Toon weet indien hij Opentherm is aangesloten, alleen dat er warm water word verbruikt, en zelfs dat krijg hij door van je CV Ketel, kan en doet er voor de rest niets mee. Dit is onmogelijk en uitgesloten.
...
Reputatie 7
Badge +8
Britt91 wrote:

...

Mocht je twijfelen aan onze advies. Zet je klantnummer in je profiel, en zet de externe toegang open op Toon. Ook Eneco kan namelijk zien of dit je CV Ketel is of Toon zelf.
Oeps sorry Maiden, die 3 puntjes moesten absoluut niet geplaatst worden.
Ik wilde een bericht aanpassen maar dat lukte niet helemaal.

Juist hartstikke fijn dat jullie proberen te helpen.

En Berny, hele goede vraag.
Werkelijk geen idee, dat ga ik straks eens in de gaten houden.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen