Soms gaat er wel eens iets mis !!! Maar dit slaat alles Eneco !!! | Eneco Community
vraag

Soms gaat er wel eens iets mis !!! Maar dit slaat alles Eneco !!!

14 dagen terug via coolblue een Toon aangeschaft. (tweedekans)
Vervolgens gebeld voor een installatieafspraak, nadat online aanmelden niet lukte IVBM het serienummer dat niet geaccepteerd werd online
Om alles rond te maken heb ik die dag met 4 mensen gesproken. het doorverbinden duurde gemiddeld zo'n 20 min per persoon.
De vierde persoon beloofde mij dat ik nu echt met de juiste persoon doorverbonden zou worden en dat er die dag nog een afspraak voor de installatie gemaakt zou worden.
Na ruim 25 minuten wachten Kreeg ik iemand van de installatie aan de lijn de 5e persoon inmiddels die aangaf dat hij deze afspraak ook niet kon maken maar dat ik over een aantal dagen teruggebeld zou worden voor de daadwerkelijke afspraak.
Het bellen en wachten had inmiddels zeker ruim 2 uur geduurd.
Maar goed afwachten dus.
Na een week nog niets gehoord.
Dus maar weer bellen
De dame aan de lijn snapte er ook niets van en zou me doorverbinden, weer in de wacht dus.
Vervolgens kreeg ik iemand aan de Lijn die mij vertelde dat ze gisteren bij mij aan de deur waren geweest en de meters niet geschikt waren (allemaal gloednieuw spul overigens) Maar goed ik vertelde haar dat er die dag niemand thuis is geweest en er dus ook niemand geweest kan zijn.
vervolgens wilde ze mij weer in de wacht zetten om te informeren wat er mis was gegaan.
Ik heb haar verteld dat ik liever teruggebeld wilde worden omdat ik nog meer te doen had dan aan de telefoon te blijven wat ze accoord vond. ze zou zo snel mogelijk terug bellen.
Ook dat is inmiddels al weer 4 dagen geleden.
Is dit bij ENECO de normale gang van zaken ??? of moet ik me toch enigszins ongerust maken
Als dat eerst het geval is zal ik snel proberen of TOON nog retour kan 😉

26 Reacties

De ervaring leert dat het (gratis) laten installeren van een Toon®️ via de retail vaak op problemen stuit.
Ik heb hier mee gemaakt dat pas na toezending van de nota van de retailer en displaynr een afspraak kon worden ingepland.
En wellicht speelt een extra handicap mee mbt 2e kans.........
Dus staat deze eerder verkochte Toon®️ misschien bij Eneco nog gekoppeld aan een ander???

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat hier hetzelfde speelt cq dit extra probleempje meespeelt.

In ieder geval goed dat je dit hier het forum aankaart, zodat een moderator intern bij Eneco eea verifieert en wellicht snel nu wel een installatiedatum kan regelen.
Hallo Brandje, Bedankt voor je reactie.
Ik heb duidelijk doorgegeven dat het een tweede kansje was en het serienummer doorgegeven .
Maar ik heb inmiddels meer dan 7 personen gesproken waarvan er een paar het verhaal niet helemaal schenen te volgen helaas.
Ik begrijp het en als je daar 2 uur mee bezig bent zonder een oplossing dan is de wanhoop wel nabij. 😢😳
Het is inmiddels 21:00 uur; dus wacht even tot morgen ochtend vroeg als een moderator ongetwijfeld dit vervelende probleem voor je gaat proberen op te lossen.
Dus nog even geduld.
Reputatie 5
Badge +1
Feitelijk moet Coolblue je te hulp schieten. Zij zijn de verkoper. Tegen betaling beloven ze jou een product en een dienst. Het product heb je gekregen, maar de dienst niet.
Je hebt door de koop een overeenkomst met Coolblue. Dat zij voor naleving ervan Eneco nodig hebben is eigenlijk jouw probleem niet. Je wilt een Toon en je wilt dat die werkt. Het maakt jou vermoedelijk niet uit met wie Coolblue een deal heeft om hem te installeren. Dat zou bij wijze van spreken ook jouw lokale electricien kunnen zijn toch?

Ik zou zeker ook bij Coolblue te rade gaan. Hun servicelevel is bijzonder hoog, en ze zullen er beslist een hekel aan hebben dat hun klant - jij dus - een slechte ervaring heeft met een bij Coolblue gekocht product.

Ook ik had geen vlekkeloze start destijds en Ik heb ten slotte Coolblue aangesproken en dat heeft geholpen.

Eneco is een grote organisatie die log en vol paarse krokodillen kan zijn. Maar gelijkertijd heb ik onlangs in een wat afwijkende situatie een uitstekende service mogen ervaren dankzij een aantal mods en medewerkers die heel hard hun best voor mij hebben gedaan en een probleem binnen enkele uren oplosten. Dat compliment wil ik @Folkert en @Glenn graag maken. Zij maken het verschilen dat sraalt op heel Eneco af.
Reputatie 5
Badge +1
@Moedeloos

Dit verdient geen schoonheidsprijs zo te lezen en is absoluut niet de normale gang van zaken. Excuses daarvoor. Het is wel een misverstand wat betreft het registreren van een tweede kans Toon. Uiteraard kan hij wel geïnstalleerd worden maar dan tegen een bedrag van 75 euro. Na het afnemen van een Toon abonnement maken we de afspraak voor je.

Hiervoor kan je bellen met 088 - 895 59 59. Heb je al een klantnummer bij Eneco? Dan laat ik een aantekening achter wat ik nu besproken heb..

Groet,
Tina
Hmmmm op de doos staat toch echt Inclusief installatie door een erkende monteur.
Direct te regelen via Eneco.nl/startmettoon.

maar als ik die 3 uur wachttijd aan de telefoon kan declareren betaal ik die 75 euro wel hoor ;-)

Dus kom op Eneco Kom je verplichtingen na!

Jullie weten toch zelf wel wat jullie overeengekomen zijn met CoolBlue !
Reputatie 7
Badge +8
@TinaC

Sorry dat ik me erin meng, maar dit is niet rechtvaardig hoe je het nu brengt.
Er word duidelijk geadverteerd "met installatie", dit is bij TS duidelijk (nog) niet nagekomen.
Er nu kosten voor in rekening brengen slaat geen kant of wal.

Link: https://www.coolblue.nl/product/619823/toon-thermostaat-inclusief-installatie.html
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt @Moedeloos
Het enige wat speelt is dat je van Coolblue een kleine korting hebt gehad ivm die 2e kans.
En dat maakt het voor Eneco denk ik iets lastiger, omdat er wellicht een eerdere aanmelding is geweest met jouw displaynr, maar de overeengekomen zaken met Coolblue (dus ook met Eneco) dus incl de gratis installatie die gelden uiteraard nog steeds vind ik!

Ps heb je je klantnummer in je profiel opgenomen?
Reputatie 5
Badge +1
@Moedeloos

Klopt dat dit op de doos staat maar je geeft zelf aan dat het om een tweede kans Toon gaat. Is er al om het serienummer en aankoopbon gevraagd aan de telefoon? Kan je die anders het serienummer naar mij toesturen via een pb ? Ik vermoed dat het serienummer al gebruikt is namelijk zoals @Brandje al eerder heeft aangegeven.

Groet,
Tina
Hallo Tina, Het serienummer is inmiddels de revu ook al gepasseerd ! Ik zou namelijk begin verleden week al een installatie afspraak doorgebeld krijgen.
Aan de telefoon vertelde iemand mij zelf dat er al iemand langs geweest was die de boel afgekeurd had.
terwijl er niemand thuis was die dag!
Maar bij deze het serienummer xxxxxx
Gaat het nu dan eindelijk nog goed komen op korte termijn 😉
Reputatie 5
Badge +1
Het is toch heus verstandig contact met Coolblue op te nemen. Zeker als ze er niet bij gezegd hebben dat een tweede kans zonder installatie is. Maar ik geloof nooit dat dat zo is. Je zou dan voor die paar euro korting 75 euro moeten uitgeven.
Reputatie 5
Badge +1
@Moedeloos

Dank je wel. Ik heb je ook via een pb om een screenshot van de aankoopbon gevraagd. Dan gaat het zeker goed komen op korte termijn.
Kijk NU gaat het de goede kant op, zoals ik in m’n eerste reactie ook omschreef. Dus kopie aankoopkosten en displaynr.
Hierna kan Tina ongetwijfeld het in het systeem vastleggen. 😏
Je zal zien dat de installatie dan gratis is en dat er een afspraak ingepland kan worden.
Komt echt wel goed!😀
Eneco verkoopt zijn Toon via Coolblue en vervolgens regelt Eneco de rest.
Alleen de rest wil niet zo lukken.
Minimaal 3 uur telefoneren en in de wacht met 7 mensen.
Nu al weer enige tijd aan het chatten.
Ook het serienummer van toon is al doorgegeven..
Aan de hand daarvan is bij coolblue de rest op te vragen.
Wanneer gaan jullie nu zelf eens actie ondernemen IPV hier de bal steeds heen te rollen.
De Toon is betaald de Bon zit in de doos en jullie belofte is:
Binnen 15 dagen hangt de Toon bij je aan de muur !!! (gratis)
Dus je hebt ook een kopie aankoopbon aan @TinaC gezonden?
Hoi @DeniseMR,

Kan jij wellicht even interveniëren?
Tina had aan deze ts gevraagd om een kopie aankoopbon via een pbtje te sturen.
Kan kan uiteraard niet. Het wordt op deze manier een blamage voor de ts. 😢
Kan jij niet even een e-mailadres geven, zodat hij die bon kan mailen en jullie de installatieprocedure verder voor hem kunnen afronden. 😃
Reputatie 7
Badge +6
@Moedeloos

Kun je deze mailen naar forum@toon.nl? Via een pb gaat het inderdaad niet lukken, excuses daarvoor. Ik ga hier morgen achter aan voor je!
Reputatie 5
Badge +1
Als @Folkert er achter aan gaat komt het meestal helemaal goed, weet ik uit ervaring!
succes met de laatste loodjes in dit moeizame proces. Het komt goed.
Laten we het hopen Ray,
Ik heb gisteren het gevraagde ingestuurd inclusief mijn tel. nummer en dacht vanmorgen ik zal eens lezen hoe het nu verder gaat.
Maar geen mailtje ,geen belletje en inloggen op het forum was ook niet meer mogelijk.
Dus heb ik maar een nieuw wachtwoord aangemaakt.
Maar helaas ook geen berichtje over hoe het nu verder gaat ;-(
Jammer hoor!
Je zou verwachten dat ENECO toch zou proberen om alles weer een beetje op stoom te brengen
Wederom een gemiste kans wat mij betreft!
Als ik zoveel fouten had gemaakt bij 1 klant had ik de benen onder mijn kont uit gerend om mijn gezicht alsnog enigszins te redden
Reputatie 7
Badge +8
Moedeloos wrote:

Laten we het hopen Ray,
Ik heb gisteren het gevraagde ingestuurd inclusief mijn tel. nummer en dacht vanmorgen ik zal eens lezen hoe het nu verder gaat.
Maar geen mailtje ,geen belletje en inloggen op het forum was ook niet meer mogelijk.
Dus heb ik maar een nieuw wachtwoord aangemaakt.
Maar helaas ook geen berichtje over hoe het nu verder gaat ;-(
Jammer hoor!
Je zou verwachten dat ENECO toch zou proberen om alles weer een beetje op stoom te brengen
Wederom een gemiste kans wat mij betreft!
Als ik zoveel fouten had gemaakt bij 1 klant had ik de benen onder mijn kont uit gerend om mijn gezicht alsnog enigszins te redden

Het is nog vroeg, nog geen half12 s'ochtends. Daarbij kom het is spits uur bij Eneco, zelfs via de app kan het soms uren duren alvorens je een antwoord heb.
No Panic @Moedeloos!
Ik zie dat @Folkert net online is gekomen en ongetwijfeld jouw issue verder ook gaat uitdiepen.
Even geduld dus nog.
Reputatie 7
Badge +6
@Moedeloos

Ik heb dit intern aangekaart, we gaan het voor je oplossen, zodra ik meer info voor je heb, dan laat ik het meteen weten via dit topic.
Hallo Folkert Wat is nu het probleem nog ?
Zo'n 3 weken geleden kreeg ik de Toon thuis,
Heb me direct online aangemeld.
Dit lukte niet door een fout bij jullie,
Vervolgens een keer of 7 gebeld, en iedereen beloofde het te regelen!
Inmiddels had Toon al minimaal een week aan de muur moeten hangen volgens de belofte !
Zelfs vandaag nog weer! We gaan het voor je oplossen !!!
Alle gegevens zijn nogmaals aangeleverd!
Dan is het toch 1 telefoontje naar de installatiemonteur van : Bel die man vandaag direct even om een afspraak te maken want we hebben hier vreselijk zitten sukkelen.
misschien kunnen we hem dan weer een beetje blij maken!
Maar nee hoor er moet vast eerst weer vergaderd worden.
Zo word je als ENECO toch niet meer serieus genomen ?
Reputatie 5
Badge
@Moedeloos

Ik begrijp dat je liever gisteren dan vandaag de oplossing voor handen hebt. In jouw situatie ligt dit net even wat anders en komt er meer bij kijken.
Bij een Toon die via Coolblue als tweedekans is verkocht zitten wat haken en ogen doordat deze Toon niet via de reguliere weg aangemeld kan worden. Doordat er meer duidelijkheid nodig is over de manier waarop we je kunnen helpen heeft @Folkert dit eerst intern aangekaart. Een telefoontje naar een installatiemonteur is daar niet voldoende voor.

We gaan het zeker voor je oplossen, dat staat voorop! Ik ga er in dit geval vanuit dat je naast een snelle oplossing ook een goede oplossing verwacht. Om die reden doen mijn collega moderators en ikzelf een beroep op je geduld.

Groet,
Glenn
Duidelijk ! het serienummer is al gebruikt dus werkt het online aanmeldformulier niet meer !
Die ziet een gebruikt serie nummer.
Van 1 van jullie medewerkers begreep ik dat deze toon al in mei verkocht en aangemeld is geweest en vervolgens weer retour is gekomen.
Dat betekend dat jullie daarvan op de hoogte zijn!
Waarom is dat toen niet gewoon gereset? dan had ik mij weer gewoon online kunnen aanmelden.
Zo moeilijk kan dat allemaal niet zijn , en als het dat wel is hoeft dat nog geen maanden te duren!
Maar goed ik heb mij omdat het online niet lukte vervolgens bijna 3 weken geleden dus maar telefonisch aangemeld en zou met een paar dagen bericht krijgen.
Niet dus !!!
Vervolgens heb ik nog 7 medewerkers aan de lijn gehad die van alles beloofden en niets waarmaakten naast de moderators die ook "hun best doen"
Maar Toon zit tot mijn grote frustratie nog steeds in zijn doos. in plaats van dat hij volgens jullie belofte al aan de muur had horen te zitten.
Ik heb toch niet te maken met een beginnend bedrijfje dat al met zijn handen in het haar zit als er ergens een scheet dwars zit ?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen