Slimme meters nodig voor werking Toon | Eneco Community

Slimme meters nodig voor werking Toon

Reputatie 1
Hallo,

Ik heb reeds een Toon met abbo, mijn stroommeter werkt prima (oud type meter) helaas is de gasmeter echt te oud en werkt deze niet. Klopt het dat Eneco (al jaren klant) bij je energieleverancier (Ennexis) een aanvraag voor een slimme meter kan doen? Zo ja , zou 1 van de moderators dit in orde kunnen brengen?

Mvg Rob Dank.

14 Reacties

Hoi Rob,

Sterker nog, zelfs Eneco vraagt op hun kosten slimme meters aan, als ze vinden dat Toon met domme meters onvoldoende/slecht werkt.
Dus als Eneco deze conclusie heeft getrokken dan is het antwoord: ja!

Houdt er overigens rekening mee dat deze aanvraag tot plaatsing max 12 weken kan duren.
Reputatie 1
Bedankt voor je snelle reactie, ik zelf de installatie gedaan ( gewoon leuk om te doen) moet ik een foto o.i.d. doorsturen zodat ze kunnen beoordelen of mijn meter inderdaad niet geschikt is?

Misschien kan ik beter bellen , maar las op forums ook weleens dat zaken opgepikt werden door mensen van Eneco, scheelt weer een telefoontje toch!
Reputatie 7
Badge +8
Morgen zal vast en zeker 1 van de Moderators reageren.
Robdank1986 wrote:

Bedankt voor je snelle reactie, ik zelf de installatie gedaan ( gewoon leuk om te doen) moet ik een foto o.i.d. doorsturen zodat ze kunnen beoordelen of mijn meter inderdaad niet geschikt is?

Misschien kan ik beter bellen , maar las op forums ook weleens dat zaken opgepikt werden door mensen van Eneco, scheelt weer een telefoontje toch!

Graag gedaan! @Robdank1986

Als je zelf de installatie hebt gedaan is uiteraard perfect; normaliter constateert een Toon monteur dat en adviseert dan een eventuele vervanging door slimme meters aan Eneco.
Ze houden wel een soort lijst bij van domme meters die niet voldoen.
Ik zou je adviseren merk en typenr en zeker bouwjaar hier vermelden en dat ondersteunen door een foto.
Reputatie 1
De meter is een wilson uit 1973😁

Hoi Rob,

Een perfecte foto!
Daar moet een moderator toch een beslissing over kunnen nemen en anders sturen ze een monteur langs, denk ik

Even nu op een reactie wachten.
Reputatie 3
Beste @Robdank1986,

Bedankt voor jouw bericht, goed dat je dit voorlegt. Voor wat betreft de aanvraag van slimme meters in verband met Toon is het gebruikelijk dat de monteur op locatie tijdens de installatie van Toon bepaalt of dit noodzakelijk is en waar nodig ook direct de aanvraag indient bij de netbeheerder. Het is voor mij dan ook lastig te bepalen op basis van de foto of deze meter wel of niet geschikt is. Uiteraard help ik je wel graag verder. Je geeft aan dat de gasmeter te oud is en niet werkt. Het is voor mij niet geheel duidelijk in welke zin. Bedoel je dat in combinatie met het weer te geven verbruik op Toon of registreert jouw gasmeter momenteel helemaal geen verbruik?

Groet,

Rodney
Reputatie 1
Hoi Rodney,

De meter werkt wel.

Maar de meter sensor registreert geen waardes omdat het 'spiegeltje' niet aanwezig is op de cijfers, (op het oude forum vond ik toevallig een zelfde meter die ook afgekeurd was) hierdoor geeft Toon uiteraard ook geen actueel verbruik weer.

Mvg Rob
Reputatie 1
@Rodney

Ik hoor / lees graag wat de vervolg acties zijn.
Reputatie 7
Badge +4
@Robdank1986

Bedankt voor je toelichting. Slimme meters zijn in dit geval inderdaad de oplossing. Ik heb zojuist de aanvraag in het systeem gezet. Je netbeheerder Enexis pakt het na deze week verder op en zal binnenkort contact met je opnemen voor een installatieafspraak. De gemiddelde doorlooptijd hiervan is zo'n 6 tot 12 weken.

Mocht je nog vragen hebben, dan vernemen we ze graag!

Groet, Denise
Hoi @Robdank1986

Nou je ziet Denise heeft het opgepakt en je zit in de molen bij je Netbeheerder.
Een goed bericht!
Reputatie 1
Bedankt @Denise

Ik heb inmiddels ook een mail ter bevestiging ontvangen.

😆
Robdank1986 wrote:

Bedankt @Denise

Ik heb inmiddels ook een mail ter bevestiging ontvangen.

😆

En nu maar hopen dat ze niet de volle 12 weken daarvoor nodig hebben.
Ik zou dan ook gewoon na enige weken bij ze aan de bel trekken.
De ervaring leert dat dat soms een versnelling bij ze teweeg brengt.

Houdt ons op de hoogte!!
Reputatie 1
Badge
Ik zie in middels dat de aanvraag bij Enexis is binnen gekomen en ze hebben hem doorgezet naar de aannemer BAAS BV. Als het goed is nemen hun zsm contact met u op voor het maken van een afspraak.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen