Slimme Meter en overname van EON naar Eneco | Eneco Community
vraag

Slimme Meter en overname van EON naar Eneco

• 28 mei 2018
  • 4 reacties
  • 530 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
  • Energiekeling (level 11)
  • 30 reacties
Hallo,

Vandaag zijn mijn oude meters vervangen door slimme meters. E.e..a in opdracht van Enexis netbeheer. Waarschijnlijk is dat weer in opdracht gebeurd van Eneco i.v.m de overname van EON in de regio waar ik woonachtend ben.
De monteur had e.e.a. weer netjes aangesloten maar electra uitlezen lukt niet. Gas geen probleem.
Kunnen jullie eens op afstand kijken wat het probleem is. Ik heb meerdere malen de unit in de meterkast uitgezet en na enkele minuten weer aangezet. Helaas zonder succes. Geen verbruik Electra uit te lezen op Toon. ( code C11)

Op de oude meters met de sensors werkte alles prima.

Leon

Itron Meter voor Gas
DLMS voor Electra

4 Reacties

Ik hoorde vertellen dat de samenvoeging op allerlei gebied wel 6 maanden kan duren.
Ik hoop voor je dat wat je vraagt mogelijk is.
Reputatie 2
Badge +1
We wachten even af. Lijkt me een niet al te groot probleem. Opmerkelijk want de slimme gasmeter is gekoppeld aan de slimme electrameter. Gas wel uitleesbaar en electra niet 😞
Ja dat laatste gaf mij ook te denken; omgekeerd komt regelmatig voor ivm de koppeling gasmeter met de slimme stroommeter.
Reputatie 2
Badge +1
Probleem opgelost. De goede man was vergeten de instellingen om te zetten van de meetmodule. Ben benieuwd.

Reageer