sensoren | Eneco Community
beantwoord

sensoren


Reputatie 1
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 4 reacties
Goedemiddag, ik heb een toon gekocht via MP. Misschien niet heel slim maar hierbij ontbreken de sensoren voor de niet slimme meter. Wat kosten deze en waar kunnen ze gehaald/gekocht worden. Wil graag de TOON vandaag of morgen plaatsen
icon

Beste antwoord door Brandje 17 maart 2018, 20:00

Top dat het zo snel geregeld werd.
Dat doet mij plezier.
Als ik Vaillant lees, dan denk ik meteen: er moet een aanvullende VR33 module komen.
Dus geef even wat je exacte typenr is.

Of bedoel je dat de printplaat de VR33 is.

Zie je ook een storingscode bv A01?
Het lijkt er idd op dat je ketelmodule defect is.
Ook die zou je bij Eneco kunnen vragen; normaliter plaatst alleen een monteur die module, maar ik vermoed dat ze die ook wel willen opsturen.

Voor de zekerheid zou je je CV even stroomloos kunnen maken en ook de module en deze pas weer stroom geven NAdat de CV weer in bedrijf is.
Bekijk origineel

10 Reacties

Pas als je bij Eneco een abo op Toon®️ afsluit heb je de mogelijkheid het aan Eneco te vragen.
Er is geen winkel waar je onderdelen voor Toon kan bestellen. Wellicht dat er een forumlid is die zijn oude sensoren wil verkopen/schenken, maar anders ben je aangewezen op MP?

Heb je er verder aangedacht dat je wellicht een activatiecode nodig hebt en dat Toon®️ een fabrieksherstel moet hebben om Toon®️ aan jet e koppelen en wellicht een update te krijgen. De laatste sw versie is 4.13.7
Dat kan alleen telefonisch met Eneco 088 895 59 59
Reputatie 1
Dit lijkt erop dat ik een miskoop heb gedaan.
Maar ik hoop dat lezers nog 2 sensoren hebben ter overname en ga dan alsnog een poging wagen. Het abo is geen probleem dat had ik al wel in gedachte.
Heb je enig idee Brandje wat de richtprijs is voor sensoren zodat ik niet nog een keer ge.aaid wordt.
Ik denk dat je de mogelijkheid hebt om ze (gratis) van Eneco te krijgen, want je wil een abo afsluiten.
Dus ik zou zeggen pak de telefoon!

Ps let op: sensoren is niet het enige; sensor houders zijn net zo belangrijk.
En die zijn vaak afwezig omdat ze op de domme meters achter gebleven zijn bij omwisseling naar slimme meters.

Suc6 en laat de afloop nog even weten.
Reputatie 1
@Brandje: alles geregeld bij Eneco. top zo snel. Nu lees ik dat u de specialist bent. Enheb nog een ander probleem. Ik heb alles aangesloten op de vaillant ketel en de printplaat in de ketel geplaats en bij de aan/uit een brug geplaatst. Nu krijg ik de storing dat TOON niet gekoppeld is met de ketelmodule. Wat kan hier nog het probleem zijn? de ketelmodule defect?
Top dat het zo snel geregeld werd.
Dat doet mij plezier.
Als ik Vaillant lees, dan denk ik meteen: er moet een aanvullende VR33 module komen.
Dus geef even wat je exacte typenr is.

Of bedoel je dat de printplaat de VR33 is.

Zie je ook een storingscode bv A01?
Het lijkt er idd op dat je ketelmodule defect is.
Ook die zou je bij Eneco kunnen vragen; normaliter plaatst alleen een monteur die module, maar ik vermoed dat ze die ook wel willen opsturen.

Voor de zekerheid zou je je CV even stroomloos kunnen maken en ook de module en deze pas weer stroom geven NAdat de CV weer in bedrijf is.
Reputatie 1
Inderdaad de printplaat is de VR33. Aangesloten zoals er stond. ik krijg de melding op TOON dat er een storing is. Als ik dan kijk is er geen verbinding tussen TOON en de ketelmodule. verder geen storingen. Wel staat op de TOON de stand op aan/uit en deze kan ik niet anders zetten.
Oké duidelijk!
Toon®️ zou nu OpenTherm moeten kunnen werken.
Vandaar mijn advies om de CV even stroomloos te maken. Zie mijn vorige reactie.
Reputatie 1
ga ik nog even doen. anders ga ik maandag wel met eneco bellen. en haal hem weer van de muur. dank u wel een een goed weekend.
Graag gedaan. Dat resetten is puur om zeker te weten dat Toon®️ en z’n module de kans heeft gehad zicht op de CV in te stellen.

Suc6 maandag.
En jij ook een fijn weekend.

Reageer