Sensor aansluiten op Landis Gyr E110 meter | Eneco Community
beantwoord

Sensor aansluiten op Landis Gyr E110 meter

Reputatie 2
Badge
Hallo, ik heb al gezocht op het forum maar kan helaas het antwoord nog niet vinden. Ik wil de sensor graag aansluiten op mijn elektra meter. Dat is een Landis Gyr E110 meter.

Volgens mij is dit geen slimme meter, maar ik zie ook geen P1 poort.

Moet ik de sensor gewoon de 'led' laten uitlezen? Hoe moet ik de sensorhouder plaatsen? Ik kan hier niets over vinden.

Ik heb een foto van de meter bijgevoegd. Dank alvast!
icon

Beste antwoord door Brandje 17 april 2018, 11:39

De sensorhouder moet idd op de led geplakt worden.
Zie het stappenplan:

https://www.eneco.nl/-/media/eneco/pdf/toon-thermostaat-support/enecotoonstappenplanbevestigensensorhoudersenfixatiestickers.ashx?la=nl-nl

Bekijk origineel

13 Reacties

De sensorhouder moet idd op de led geplakt worden.
Zie het stappenplan:

https://www.eneco.nl/-/media/eneco/pdf/toon-thermostaat-support/enecotoonstappenplanbevestigensensorhoudersenfixatiestickers.ashx?la=nl-nl
Reputatie 2
Badge
Ik ga het proberen! Hartelijk dank voor de snelle reactie.
Top! Laat even weten of het gelukt is. ?
Reputatie 2
Badge
Zit nog middenin een verbouwing, dus duurt nog even voordat ik hier aan toe ben. Maar was me vast hierin aan het verdiepen. Zal het proberen te onthouden om een reactie te plaatsen.

Dank.
Reputatie 6
Welkom op het forum @jeroen733
Let na het opplakken op dat je de C-waarde op 1000imp/kwh instelt zoals op je meter boven het lampje staat. Succes met verbouwen!
Groet Vinny
Reputatie 5
@jeroen733

Nog een kleine toevoeging. Als je er klaar voor bent. Let idd op wat @Vinny zegt C-waarde op 1000imp/kwh instellen zoals op je meter boven het lampje staat.
Hoe vul je de C-waarde in :?

Ga naar Menu>Instellingen> Energiemeters. In het midden van het scherm zie je Elektriciteitsmeter staan. Zorg ervoor dat het witte blokje naar plus wijst.
Druk vervolgens op het potloodje naast Waarde> nog een keer op het pootloodje bij Waarde. Vul de C-waarde in en druk 2keer op opslaan:)
Succes met de verbouwing!

Groetjes,
Dionne
Reputatie 2
Badge
Beste allemaal,

Dank voor alle tips. De verbouwing is bijna klaar, de Toon weer geïnstalleerd. Alles werkt.

De toon stond alleen nog geregistreerd op het oude adres, waardoor ik na terugzetten naar fabrieksinstellingen niet de vraag kreeg om de activatiecode in te vullen. Belletje naar klantenservice heeft het opgelost.

Nu heb ik alleen wel een ander vraagje. Want het valt mij op dat de module in de meterkast een heel hoog piepend geluidje gemaakt. Het is heel zacht, maar als het piepje eenmaal opvalt dan wordt het toch wel vervelend. Herkent iemand dit?

Dank alvast!

Groeten,
Jeroen
Hoi Jeroen.
Ik meen stellig dat 1 keer eerder hier gelezen te hebben. Je weet toch zeker dat het uit de meetmodule komt? Heb je ‘m even stroomloos gehad om het verschil te horen?

Ik zou een nieuwe aanvragen.
Dat moet toch geen probleem zijn.
Reputatie 2
Badge
Hoi Brandje,

Ja het is zeker de meetmodule. Zal vanavond nog even proberen om hem uit het stopcontact te halen. Maar volgens mij heb ik dat laatst al geprobeerd.

Eventueel een nieuwe aanvragen kan gewoon via de klantenservice?
jeroen733 wrote:

Hoi Brandje,

Ja het is zeker de meetmodule. Zal vanavond nog even proberen om hem uit het stopcontact te halen. Maar volgens mij heb ik dat laatst al geprobeerd.

Eventueel een nieuwe aanvragen kan gewoon via de klantenservice?

Hoi Jeroen,

Jazeker!
Maar ook gewoon hier via een moderator.
Maar ik denk dat bellen sneller gaat ☎️
Reputatie 5
Badge
@jeroen733

Wat raar dat je een piepend geluid hoort, dat is zeker niet de bedoeling en erg vervelend. Heb je al contact gehad met de klantenservice? Zo niet, dan kan ik een nieuwe meetmodule voor je aanvragen.

Wil je je klantnummer toevoegen aan je profiel, zodat ik een bestelling voor je kan plaatsen?

Groet,
Mitchel
Reputatie 2
Badge
Mitchel wrote:

@jeroen733

Wat raar dat je een piepend geluid hoort, dat is zeker niet de bedoeling en erg vervelend. Heb je al contact gehad met de klantenservice? Zo niet, dan kan ik een nieuwe meetmodule voor je aanvragen.

Wil je je klantnummer toevoegen aan je profiel, zodat ik een bestelling voor je kan plaatsen?

Groet,
Mitchel

Dag Mitchel,

Ik heb nog geen contact gehad met de klantenservice. Als je een nieuwe module zou kunnen sturen zou dat fijn zijn.

Heb mijn klantnummer toegevoegd.

Dank alvast!

Groet,
Jeroen
Reputatie 5
Badge
@jeroen733

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb direct een nieuwe meetmodule voor je aangevraagd . Dit ontvang je binnen ca. 2 weken per post.

Wil je me laten weten of dit heeft geholpen?

Fijne avond!

Mitchel

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen