Registratie toon | Eneco Community
beantwoord

Registratie toon

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 6 reacties
Toon via Coolblue besteld, maar wacht nu al 3 weken voordat ik hem kan aanmelden.
Invoeren van serienummer werkte niet via de site. 2 maal contact gehad met helpdesk die dit probleem zouden oppakken. Kan een moderator dit oplossen? de installatie inplannen zal ook even duren ben ik bang. Alvast bedankt voor de hulp.
icon

Beste antwoord door ChantalS 2 augustus 2018, 08:52

@RuudLugtigheid

Wat leuk dat je ons forum gevonden hebt, welkom ! Je kan het serienummer vinden op de doos van Toon. Vervolgens kan je je aanmelden via eneco.nl/startmettoon door het serienummer en je persoonlijke gegevens in te vullen. We horen graag of het gelukt is.

Groeten Chantal
Bekijk origineel

27 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Misschien dat @Folkert of @Dionne iets kan betekenen voor je / al iets meer weten voor je?
@Merijnc

Mijn excuses dat dit proces nu zo verloopt. Je wacht nu al 3 weken en dat is al te lang. Dank voor je e-mail. Ik heb alles netjes ontvangen en gelijk doorgezet naar de juiste persoon. We doen ons best om er zo snel mogelijk voor te zorgen dat je gebruik kunt maken van Toon:) Ik ga dit in de gaten houden en kom er op terug.

Bedankt voor je geduld tot nu toe.

Groetjes,
Dionne
Ja daarom dat ik me hier even meld. Ik zou namelijk teruggebeld worden. Maar na de eerste keer was er nog niks veranderd. Email-adres hebben ze nog nog niet gevraagd. Wil natuurlijk graag z.s.m. met de Toon aan de slag 🙂
Hoi, dank je wel. En Brandje bedankt voor het meedenken.
Ik heb het servicenummer en nog een ander nummer telefonisch doorgegeven.
Ik heb niks hoeven mailen. Wellicht kan ik je een privebericht sturen zodat je het kan nakijken?
Reputatie 7
Badge +6
@Merijnc

Kun je dit mailen naar forum@eneco.nl, dan kijken we het na voor je.
Reputatie 7
Badge +8
Ook ik heb de Toon Thermostaat via Coolblue aangeschaft op de sticker staat geen serie nummer.Op de factuur van coolblue staat wel een serie nummer maar dat is niet om online
een abo / installatie afspraak te maken, Coolblue kan mij niet verder helpen en ik zal morgen met Eneco bellen maar ben geintresseerd in de oplossing voor u omdat het probleem excact op het mijne lijkt, dus graag zou ik de oplossing hiervoor bekijken.

Je heb het display nummer nodig. Dit is te vinden bij menu >> instellingen >> productversie. Daarin zou een display code moeten staan begint met eneco of qb
Reputatie 7
Badge +8
Ok dank je panel aansluiten en opstarten dus.

Je zou display code ook op de originele doos moeten vinden van Toon, zit een witte sticker op.
+Probleem is dat op de sticker geen 10 cijferig serie nummer staat. Op de stckker achter op de display unit van Toon staat wel een serie nummer van 10 cijfers met de streepjes op de juiste plaats echter dit wordt niet als een geldig serie nummer herkent. Op de factuur van Coolblue staat wel een 10 cijferige code alfa numeriek en zonder streepjes. Contact gehad met Coolblue en reeds 2 maal met de Toon service telefoon echter zonder resultaat ze gaan het uitzoeken. Het lijkt met de de QA procedures met betrekking tot Toon niet deugen en voorlopig wordt het probleem dus zowel door Coolblue als Eneco op de lange baan geschoven dit is toch wel teleurstellend als je een Thermostaat inclusief installatie koopt.
Eneco heeft alle codes en de help desk zou het opschalen naar het Eneco back office dus even afwachten.
Reputatie 6
Badge
@RuudLugtigheid

Wil je ons een foto van de bon van aankoop en van het stickertje, met daarop het serienummer, e-mailen naar forum@toon.nl? Vermeldt hier tevens je klantnummer bij! Wij gaan er dan voor je achteraan 💪🏾 .

Groet, Urgel
Hoi Merijn,

Heb je gebeld met 088 895 59 59?
Want stel dat je een abo wilt voor aanvullende diensten, dat kost ad €4,50 p/m dat is toch noodzakelijk, omdat er een (mondelinge) afspraak moet zijn en is toen niet meteen de registratie van je Toon opgepakt?
Ja met dat nummer gebeld. Maar mijn serienummer stond nog niet in het systeem dus een abonnement koppelen gaat nog niet.
Ja met dat nummer gebeld. Maar mijn serienummer stond nog niet in het systeem dus een abonnement koppelen gaat nog niet.

Oké, maar het opnemen van je displaynr hoeft natuurlijk geen 3 weken te duren.
Ik ben dan benieuwd of de opdracht nu wel doorgezet is, maar daar zou jij een Emailtje van gehad moeten hebben.
Spam map misschien?

Anders pikt een moderator het wel op.
Reputatie 6
Badge
Hoi @Merijnc,

Van harte welkom op het Toon forum!

Ontzettend vervelend dat je nu al 3 weken wacht op een antwoord m.b.t. het aanmelden van je Toon.
Ik zie dat je hier ook al voor hebt gebeld. Is er tijdens dit gesprek ook gevraagd om de bon van aankoop en een foto van de sticker, met daarop het serienummer, te e-mailen naar service@toon.nl?

Groetjes, Urgel
Ok, heb mail verstuurd.
Al wat kunnen nakijken? heb nog niks vernomen.
Reputatie 7
Badge +6
@MerijnC

Excuses voor het late antwoord, ik heb je mail gezien. Is het mogelijk om ook een bewijs van aankoop te sturen? Dan pak ik het meteen voor je op.
Weer een week verder, nog steeds niets vernomen. Is dit gebruikelijk?
Ik ben bang dat een werkende toon aan de muur zo nog weken/maanden gaat duren 😨
Normaliter is het een kwestie van enkele dagen.
Dus wat hier gebeurt is zeker niet gebruikelijk.
Ik neem aan dat je de gevraagde aankoopbon nog even hebt nagezonden?
@Merijnc

Goedemorgen,

Ik heb terugkoppeling ontvangen met de oplossing:) Ik stuur je een privébericht.

Groetjes,
Dionne
Ook ik heb de Toon Thermostaat via Coolblue aangeschaft op de sticker staat geen serie nummer.Op de factuur van coolblue staat wel een serie nummer maar dat is niet om online
een abo / installatie afspraak te maken, Coolblue kan mij niet verder helpen en ik zal morgen met Eneco bellen maar ben geintresseerd in de oplossing voor u omdat het probleem excact op het mijne lijkt, dus graag zou ik de oplossing hiervoor bekijken.
Ok dank je panel aansluiten en opstarten dus.
Reputatie 6
Badge +1
@RuudLugtigheid

Wat leuk dat je ons forum gevonden hebt, welkom ! Je kan het serienummer vinden op de doos van Toon. Vervolgens kan je je aanmelden via eneco.nl/startmettoon door het serienummer en je persoonlijke gegevens in te vullen. We horen graag of het gelukt is.

Groeten Chantal
En als je een kopie van de rekening van Coolblue maakt zorgt Eneco als je met ze belt voor een gratis monteur.
Is hier meerdere keren behandeld.
Dit is toch wel knap frustrerend! Goed dat ze het uitzoeken uiteraard.
Maar wat ik niet lees, dat Eneco zegt: stuur een kopie op!
Dan is er tenminste bewijs bij Eneco.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen