Radson NOX HRC 2510 | Eneco Community
vraag

Radson NOX HRC 2510

Reputatie 1
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 6 reacties
Kan Toon communiceren met een Radson NOX HRC 2510?

13 Reacties

Als ik kijk naar het aansluitschema voor een kamerthermostaat, dan zie ik dit:

Dus Toon kan wel worden aangesloten maar m.i. alleen als een Aan/Uit thermostaat.
Klopt het dat bij deze CV een merkgebonden thermostaat hoort?
Reputatie 1
Ik heb een Siemens Thermostaat, maar dit is de tweede bij deze ketel. De eerste ging kapot en toen hebben we deze gekregen. Dat was niet dezelfde thermostaat.
Verder heb ik er geen verstand van.

Door aan uit te kunnen schakelen heb je geen functionaliteiten bij Toon? Hij communiceert toch ook met de slimme meter?
Bij het OT protocol zijn er idd extra functies die soms ook bij Toon®️ doorkomen.
Toon®️ communiceert uiteraard ook met je Slimme meter, maar dat staat geheel los van de besturing van je CV. Dat betreft dus het monitoren van je gas en stroomverbruik.
Reputatie 1
Als ik het goed begrijp kan ik dus de ketel wel aan en uitschakelen met toon. Hij "leert mijn huis niet kennen"?
Ik ga uit van A/U omdat ik op jouw aansluitschema OT niet kan aflezen.
Als ik naar de letters HRC kijk, zou jouw CV ook een hoogtendement CV zijn.
Toon®️ heeft overigens wel een inleertijd om jouw huis te leren kennen.
Dat staat verder los van de soort aansluiting.
Reputatie 1
het is inderdaad een hoogrendement ketel.
het is inderdaad een hoogrendement ketel.

Begreep ik inmiddels, want ik heb de handleiding even snel doorgekeken.
Reputatie 1
is er dan iets speciaal nodig om toon aan te kunnen sluiten? Gewoon via de huidige bedrading van de thermostaat?
Ja zeker! Op de 2 draad aansluiting bij je CV wordt er voor Toon®️ een ketelmodule geplaatst.
Deze voedt Toon®️ met 24 volt en regelt de communicatie van Toon®️ met je CV. Dat loopt idd gewoon via je huidige 2 draden naar je thermostaat in de huiskamer.

Als ik de zoekfunctie gebruik kom ik geen problemen tegen met Radson.
Ik geeft uiteraard geen garantie, maar ik zou de gok best durven nemen.
Reputatie 1
en die ketelmodule moet ik via eneco krijgen? Zijn daar ook alternatieven voor?
en die ketelmodule moet ik via eneco krijgen? Zijn daar ook alternatieven voor?

Die ketelmodule behoort gewoon bij de aanschaf van Toon®️. Een monteur plaatst deze bij je CV en extra vrij stopcontact moet aanwezig zijn of een verlengsnoer met stekkerdoos gebruiken.
Reputatie 1
oke, ik snap het! Dank je wel!
Reputatie 6
Hi @albertC
Ter bevestiging van @brandje, Ja Toon kan aangesloten worden op de Radson NOX HRC 2510. Echter is dit geen CV-ketel met een Opentherm protocol. Wanneer je de Toon bij Eneco besteld hebt komen wij hem in volledigheid voor je installeren. De CV-ketel zal AAN/UIT aangesloten worden. Toon leert altijd de opwarm/afkoel snelheid van je huis na enkele weken, en zal daarmee steeds efficiënter de CV-ketel aansturen.

Groet, Vinny

Reageer