Programma instellen lukt niet in de Toon app | Eneco Community

Programma instellen lukt niet in de Toon app

• 30 januari 2018
  • 33 reacties
  • 1564 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
De toon app out laat je het programma niet aanpassen want de app veraranderd de instellingen zelf. Bij de nieuwe app kun je niets programmeren.
Ik heb het over de android versie.

33 Reacties

Aan de nieuwe App versie 2.126 heb je toch bij het weekprogramma een potloodje en kopieerfunctie. Lukt het daar niet mee?

Ik heb IOS dus bij de App Toon op Afstand oud kan ik gewoon wijzigingen aanbrengen.

Ik zou zeggen, hup de App eraf, maar dat zal je toch al wel geprobeerd hebben?
Reputatie 3
Badge +2
Ja dat potloodje werk niet bij programeren.
Maar oude app werkt ook niet meer goed voor programeren. Deze veranderd tyden zelf
Bij de oude App zie ik alle parameters:

Reputatie 3
Badge +2
Dat klopt maar als je 5 dagen ingevoerd hebt en je doet dag 6 dan verspringen de instellingen op andere dagen.
Aii zo bedoel je het.
Dat ga ik niet uitproberen, dan maar even een mod reactie afwachten.
Het klopt, dat had ik al dagen geleden op een andere topic vermeld dat het niet goed werkte. Enige work around dat ik heb gevonden was de nieuwe app te verwijderen, tot vandaag heb ik hem niet meer geïnstalleerd en alles werkt zoals het hoort, voor Toon begrip...
Dat is dus ook nog niet opgelost met de nieuwe update, dan sla ik nog even over de nieuwe app installatie.
https://forum.toon.nl/inzicht-besparen-23/resultaten-verspillingschecker-1148

17 dagen geleden zonder reactie van een moderator of ontwikkelaar...
https://forum.toon.nl/toon-innovators-31/update-toon-app-2-114-0-1325
Reputatie 3
Badge +2
Ook als je nwe app verwijderd blijft de oude app de programma s veranderen.
Zo is het mij wel gelukt om in de Toon weer goed in te stellen. Daarna heb ik het niet meer geprobeerd met de oude app maar het is nogsteeds goed.
Reputatie 3
@Truusn,

Als het goed is kun je het weekprogramma wel aanpassen via de nieuwe app. Dit doe je door één van de ingestelde standen te verwijderen. Wil je dit eens proberen?
Dat werkt ook niet @Sabrina. Ik heb ook alle ingestelde standen verwijderd en vanaf het begin begonnen, zonder succes.
Reputatie 3
Badge +2
Hier zelfde effect
Reputatie 3
@Berny @ Truusn,

Willen jullie de externe toegang op Toon aanzetten? Dan laat ik dit uitzoeken!
@Sabrina, wat mij betreft is het voor mij niet nodig om de externe toegang aan te zetten. Ik gebruik al een tijdje de nieuwe app niet meer, Toon wordt dus niet meer geschakeld met de nieuwe app. Verder doet mijn Toon prima en wil ik graag zo stabiel houden. In de nieuwe app moet onderzocht worden, lijkt mij, en niet in Toon omdat met de oude app alles werkt zoals het hoort.
Reputatie 3
Badge +2
@Sabrina toegang staat aan
Reputatie 5
Hi @Truusn,

Ik mis je klantnummer, wil je dit toevoegen aan je profiel?
Anders kunnen we niet meekijken.

Groet, Vincent
Reputatie 3
Badge +2
@Vincent staat er nu
Reputatie 7
Badge +6
@Truus

Mag ik ook weten welke versie van Android je gebruikt en welk toestel, en heb je ook de cache geleegd op je toestel? Dan kaart ik dit meteen aan bij de softwarebeheerders.
Reputatie 7
Badge +9
Bekend euvel. Hier ook last van.
Zodra ik een aanpassing doe via de nieuwe app of ouwe app, dan voeg Toon er automatisch Comfort 0:00 aan toe. Terwijl ik dat niet wil.
Mocht ik nu wat aan willen passen, doe ik het maar noodgedwongen via Toon Display, dan gaat het wel goed.. Ookal blijf het vreemd, dat Toon soms op zaterdag om half11 savonds naar slapen gaat, dat klopt. Maar daarna schakel die zich eigen weer terug naar thuis, dat klop niet. Dit heef die alleen op zaterdag. Olisto ook nagekeken, daar staat geen enkele trig hier over actief.

Externe toegang zet ik eventueel vanavond aan, als ik thuis ben! 😉
Hoi Ricardo,

Dus jij hebt ook last van de zg 6 grd bug?
Gewoon eenmalig zaterdag om 24:00 uur een andere keuze maken dan Slapen bv Weg en dat voor 30 minuten.
En idd slim om dat op Toon®️ zelf even te doen.
Probleem over.
Quby weet er van, maar de oplossing schijnt enorm tricky te zijn.
Deze bug is overigens ook gewoon op IOS.

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Ton,

De 6gr bug heb ik niet.
Zodra ik mij weekprogramma aanpas via 1 van de apps, dan voeg de app automatisch Comfort tegel erin om 0:00 bij mij.

Op zaterdag heb ik na half11 savonds als slapen in is gegaan soms last van dat Toon automatisch weer naar thuis schakelt.
Hoi Ton,

De 6gr bug heb ik niet.
Zodra ik mij weekprogramma aanpas via 1 van de apps, dan voeg de app automatisch Comfort tegel erin om 0:00 bij mij.

Op zaterdag heb ik na half11 savonds als slapen in is gegaan soms last van dat Toon automatisch weer naar thuis schakelt.

Dat is dus een onderdeel van deze bug.
Zet gewoon eens na 24:00 uur die extra keuze er in. Je zal zien dan het komt nooit meer terug.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi Ton,

De 6gr bug heb ik niet.

Dat is dus een onderdeel van deze bug.
Zet gewoon eens na 24:00 uur die extra keuze er in. Je zal zien dan het komt nooit meer terug.

Thanks Ton.
Ga dat uitproberen vanavond!
Reputatie 3
Badge +2
@Folkert cach geleegd ja samsung s8 2x samsung s6
Android 7.
Optie extra schakel moment om 0000 in tezetten is geen optie want dan hou je te weining schakel momenten per dag over.
De optie om om 24.00 uur een schakelmoment te zetten is geen enkel probleem sinds we Olisto hebben als je er meer dan 6 wilt gebruiken.
In ieder geval komt zijn zaterdagavond probleem dan niet meer terug en dat voorkomt onnodig gasverbruik.
Reputatie 3
Badge +2
@Brandje dit is een Toon probleem. Er omheen wandelen via iets anders lost het probleem niet op. De Toon software moet goed zijn punt uit.
Als je auto nooit met contact sleutel start zeg je ook niet er zijn altyd mensen om hem aan te duwen.

Reageer