Overgenomen Toon | Eneco Community
vraag

Overgenomen Toon

• 28 februari 2019
  • 31 reacties
  • 929 Bekeken

Hallo allemaal!

Ik mocht van een kennis zijn oude toon overnemen. Dit omdat ik graag over wil stappen naar Eneco voor een 4-jarig abonnement inclusief toon. Nu is het natuurlijk handig om er achter te komen of toon bij mij past. Vandaar dat ik de kans meteen greep. Deze ontvang ik binnenkort. Nu heb ik wel al wat research gedaan, hierdoor weet ik precies hoe ik hem moet aansluiten. Waar ik nog tegen aan loop is wat ik moet doen als hij eenmaal hangt. Je moet een fabrieksherstel uitvoeren, dit lijkt me redelijk simpel. Daarna contact opnemen met Eneco voor een activatiecode? Maar hoe zorg ik ervoor dat toon contact maakt met het apparaatje wat je bij de P1 poort aansluit van je slimme meter. Verdere tips en tricks zijn natuurlijk ook altijd welkom!

31 Reacties

De App, die pas werkt als je een abo hebt, maakt via het Service Center bij Eneco contact met je Toon®️. Daarna is alle info van oa je verbruik ook op je App zichtbaar.

De beste volgorde is:

-sluit een abo af op Toon
-laat je Toon®️ ontkoppelen vorige rigenaar
-je krijgt een activatiecode code voor je Toon
-geef je Toon®️ hierna pas een fabrieksherstel
-Toon®️ vraagt dan om die nieuwe code
-rond de installatie verder af.
Hoe zorg ik ervoor dat de toon word ontkoppelt, dit kopje is mij onduidelijk. De rest lijkt mij gewoon het volgen van een aantal stappen. Maar hoe voeg ik de meter eenmaal toe aan toon? of vraagt hij er zelf om nadat de toon is gewist?
Zodra je met Eneco over je contract spreekt en abonnement op Toon®️.
Kan je die ontkoppeling vragen.
Ook een moderator kan voor je ontkoppelen Mart dan dien je wel een abo te hebben.
De slimme meter maakt via een datakabeltje verbinding g met je meetmodule, die draadloos met Toon®️ in verbinding staat.
Dat laatste kont van zelf als je na invoer code de installatie afrondt.
Oke, ik test morgen eerst even of die naar behoren werkt (aan gaat). Dan sluit ik een abonnement af, dit kon ook online had ik gezien.
Ik denk dat het testen mislukt omdat de ontkoppeling dan niet gedaan is.
met testen bedoel ik vooral of die aan gaat, sorry was een beetje onduidelijk
met testen bedoel ik vooral of die aan gaat, sorry was een beetje onduidelijk
Oké, je bedoelt dus of Toon®️ überhaupt wel aan gaat en bedienbaar is.
Helemaal duidelijk. 👍
Houdt je ons op de hoogte; altijd leuk om de afloop te horen.😉
Reputatie 6
Badge +2
Beste @Sjaccoo,

Welkom op het forum! Leuk om te lezen dat je Toon wilt gaan gebruiken met de extra functies. Ter aanvulling van wat @Brandje heeft aangegeven, hierbij mijn input.

1 : Toon installeren in de woning en testen.
2 : Bellen om een abonnement af te sluiten, zodat we Toon gelijk klaar kunnen zetten om te activeren.
3 : Meetmodule verwijderen.
4 : Fabrieksherstel starten wanneer de activatiecode ontvangen is.

Je kan de instructie volgen om de meetmodule te verwijderen en te koppelen. Let op dat na het verwijderen de fabrieksherstel uitgevoerd dient te worden. Vervolgens kan je de meetmodule koppelen.

Groeten Chantal
Hi Chantal, bedankt voor je antwoord! Ik had gezien dat je ook een abonnement via de website kon afsluiten of moet dit telefonisch?
Reputatie 6
Badge +1
@Sjaccoo

Een Toon abonnement kan ook online aangevraagd worden. Heb je de display al laten ontkoppelen. Je kan mij ook de displaycode toesturen via een privébericht dan kijk ik dit na. De displaycode vindt je via Menu > Instellingen > Productversie.

Groeten, Tina
@TinaC Hi Tina, ik ontvang de toon morgen en hoop hem natuurlijk zo snel mogelijk aan te sluiten! Eenmaal gedaan stuur ik je een privébericht!
Reputatie 6
Badge +1
@Sjaccoo

Helemaal goed. Check op die dag wie van mijn collega moderators aan het werk is door een reactie te geven via dit topic. Dan wordt je sneller geholpen.

Alvast succes met installeren.

Groeten, Tina
@TinaC Hoe check ik dit? Of bedoel je om gewoon even een berichtje hier neer te zetten en kijken wie er reageert?
Reputatie 6
Badge +1
@Sjaccoo

Inderdaad. Gewoon een berichtje hier neerzetten. Ook in het weekend dus je hoeft niet te haasten 😉
@TinaC Super! Bedankt voor je hulp!
Is er een moderator aanwezig die de toon zou willen loskoppelen voor mij?
Reputatie 7
Badge +2
Hoi @Sjaccoo

Ik help je graag verder 😉 Wil je mij in een pb de displaycode van je Toon sturen? Dan ga ik voor je aan de slag.

Groet, Urgel
Alles is gelukt, toon werkt. Ik loop tegen een dingetje aan, als ik op de toon app probeer in te loggen lukt dit nog niet... Zit hier een bepaalde wachttijd op? Heb het contract ontvangen klantnummer etc. Kan alleen niet inloggen in de app.
Reputatie 7
Badge +2
@Sjaccoo

Kijk eens aan! Je bent heel snel door de activatie van je Toon gevlogen 😁. Voor het inloggen op de app dient er nog een stap doorlopen te worden, namelijk het activeren van je Mijn Eneco account. Hier heb je vandaag een e-mail over ontvangen. Bij het activeren maak je een gebruikersnaam en wachtwoord aan waarmee je kan inloggen op de Toon app.

Let Op! Hiermee kan je niet inloggen op Mijn Eneco, omdat je geen actief energiecontract hebt bij Eneco.

Laat je het weten als het is gelukt?

Groet, Urgel
in welke mail zou dit moeten staan? Ik kan het in geen van mijn mailtjes vinden. Heb een bestel bevestiging, contract & activeer je abonnement maar daar staat niks van inloggegevens in
Reputatie 6
Badge +2
@Sjaccoo

Er is een aparte email verzonden met een activatiecode voor je account. Als deze niet in je postvak - in te vinden is dan kan het zijn dat de email in de spam terecht gekomen is.

Groeten Chantal
@ChantalS Ik kan deze nergens vinden... Is er een mogelijkheid deze opnieuw te sturen?
Reputatie 6
Badge +2
@Sjaccoo

Zojuist heb ik het issue intern uitgezet om te zorgen dat je straks kan inloggen op de app. Zodra ik meer weet zal ik dat laten weten.

Groeten Chantal
@ChantalS Weet je al iets meer?
Reputatie 6
Badge +1
@Sjaccoo

Er is nu nog niets bekend helaas. Ik ga morgen de verantwoordelijke afdeling hiervoor benaderen om te vragen wat de status is. Via dit topic hou ik je op de hoogte.

Tot morgen.

Tina

Reageer