nefit ecomline HR plus grundfos vloerverwarming | Eneco Community
vraag

nefit ecomline HR plus grundfos vloerverwarming

• 9 augustus 2018
  • 3 reacties
  • 1438 Bekeken

In november 2017 heb ik Toon aangevraagd. Monteur is langgewenst, maar is zonder installatie weer weggegaan. De installatie die ik heb:
- nefit ecomline HR
- Grundfos type UPS 25-50 130
- niet modulerend en twee thermostaten (hoewel ik 1 thermostaat handiger vindt)
is niet geschikt voor Toon, waarbij het meest belangrijke (de vloerverwarming) niet zou kunnen werken in relatie tot Toon. Er zou wel gewerkt worden aan een oplossing voor dit probleem.

Mijn vraag nu: is Toon nu wel mogelijk met bovenstaande installatie?

Gerrit

3 Reacties

Reputatie 5
Badge
Je kan prima de Toon niet-moduleren aansluiten op de grundfus pomp. Het is vaak genoeg ook al ter sprake gekomen, zie ook https://forum.toon.nl/suggesties-ideeen-en-verbeterpunten-27/vloerverwarmingspomp-aansturen-via-slimme-stekker-2312 onlangs.

Beter is gewoon de ketel aansturen met je Toon en de pomp dan laten draaien afhankelijk van warmteproductie van de cv ketel.
In november 2017 heb ik Toon aangevraagd. Monteur is langgewenst, maar is zonder installatie weer weggegaan. De installatie die ik heb:
- nefit ecomline HR
- Grundfos type UPS 25-50 130
- niet modulerend en twee thermostaten (hoewel ik 1 thermostaat handiger vindt)
is niet geschikt voor Toon, waarbij het meest belangrijke (de vloerverwarming) niet zou kunnen werken in relatie tot Toon. Er zou wel gewerkt worden aan een oplossing voor dit probleem.

Mijn vraag nu: is Toon nu wel mogelijk met bovenstaande installatie?

Gerrit

Hoi Gerrit,

Weet je ook de exacte reden waarom de monteur Toon®️ niet wilde plaatsen?
Ik neem aan dat In de huiskamer een thermostaat zit die rechtstreeks met je CV is verbonden?
Dan kan Toon®️ gewoon geplaatst worden en Toon®️ kan prima met een vloerverwarming omgaan.
En in het genoemde topic zie je idd hoe je op een simpele wijze de Grundfos kan laten schakelen.
Reputatie 5
Badge
@gerrit w

Welkom op het forum! Goed dat je je vraag hier stelt over de installatie van Toon.
Zoals @Commandeur aangeeft zijn er zeker mogelijkheden voor de aansluiting van Toon in jouw situatie. Maar de vraag van @Brandje vind ik zeer terecht en ik ben dan ook wel benieuwd naar wat de monteur heeft aangegeven bij jou. Mocht dit niet helemaal duidelijk zijn, wil ik je vragen om in je profiel je klantnummer in te vullen. Dan kunnen we kijken bij het installatiebedrijf wat de reden precies is.

Groet,
Glenn

Reageer