Is het verbruik op Toon echt real time? | Eneco Community

Is het verbruik op Toon echt real time?

• 3 november 2017
  • 7 reacties
  • 281 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 170 reacties
Beste mensen,
Na een wat stroeve start waarbij van alles mis ging rond het plaatsen van Toon, hangt hij nu uiteindelijk. Gisteren een slimme meter geplaatst en vanochtend TOON. En ik moet zeggen het is hartstikke leuk. Ik ben dol op gadgets, metertjes en grafiekjes en dan is TOON behalve leuk look nog nuttig. Voor mijn Nefit heb ik zo’n module gekocht en zodra de onderhoudsmonteur komt voor de jaarlijkse beurt, zal ik die laten plaatsen.

Toch nog een vraag ( er zullen er nog wel meer komen) . Hoe up to date is het momentane verbruik? Is dat echt realtime?

Dank voor jullie nuttige adviezen en ik blijf dit forum volgen.

7 Reacties

Hangt er van af welke soort meters je hebt met de soort DSMR versie.
Nu is 4.2 vrij normaal, maar er zijn al Netbeheerders die al met DSMR versie 5.x plaatsen.
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb hier sinds 2wkn nu DSMR 5. Mij verbruik op Toon is real time. Hiervoor 4.2 gehad, daar werd gasverbruik 1x in het uur ververst.
Reputatie 5
Badge +1
Die van mij is inderdaad ook realtime.
Reputatie 7
Badge +9
Die van mij is inderdaad ook realtime.

Wat voor slimme meters heb je?
Reputatie 7
Badge +4
Helemaal real time met domme meters, die overigens zeer betrouwbaar werken zonder rare afwijkingen 😀
Reputatie 5
Badge +1
@mAiden
Het is een Iskra AM 550
Reputatie 7
Badge +9
@RayDelft,

Top. Lekker van genieten van je Toon, mocht ik je moeten helpen met een stappenplan voor je EMS converter, dan moet je het even aangeven. Dan ga ik er 1 maken voor je, zodat je het eventueel zelf ook kan 😉

Reageer