Installatie Toon2 en Zon op Toon geslaagd | Eneco Community

Installatie Toon2 en Zon op Toon geslaagd

Badge +1
Vandaag is mijn Toon(1) vervangen door een Toon2 en is de Zon op Toon module geinstalleerd.

Als werkt naar behoren, installatie ging snel en ik heb een duidelijk uitleg gekregen.

Ik heb foto's toegevoegd van de Toon(1) en Toon2 en ook van de zon op Toon Kwh meter en de nieuwe meetmodule

32 Reacties

Juan wrote:

Is de luchtvochtigheid optie ook zichtbaar in de app?

Helaas niet!
Wie weet in volgende versies.
Er loopt wel een verzoek om de getoonde waarde op Toon eventueel aan te kunnen passen.
Denk aan bv de correctiemogrlijkheid bij de thermostaat.
Badge +1
Volgens mij niet
Reputatie 5
Badge +6
Is de luchtvochtigheid optie ook zichtbaar in de app?
Juan wrote:

Dus??

In principe niets doen; ik zeg altijd gewoon ff uit en inloggen en de koppeling moet goed komen met het displaynr in je account.
In het ergste geval verwijder je de App en doe je een herinstallatie.
Reputatie 6
Badge
Graag gedaan 💪🏾
Reputatie 5
Badge +6
Dat gaat dus automatisch, nadat de nieuwe Toon geplaatst is?

Dankje?
Reputatie 6
Badge
@Juan

De gegevens van je nieuwe display moeten gewoon verschijnen in de App 🙂
Reputatie 5
Badge +6
Dus??
Reputatie 6
Badge
@Juan

Goede vraag! Je display is gekoppeld aan je klantnummer. Zo ook je inlog voor de Toon op Afstand App. De App herkent dus automatisch je nieuwe display.

Groet, Urgel
Reputatie 5
Badge +6
Regelt de monteur ook dat de app op de juiste Toon gekoppeld word?

Ik zie in de app geen mogelijkheid om de Device id aan te passen.
Altijd handig die sleutelhanger!

Veel plezier weer met de hybride App.
Reputatie 5
Badge +6
Al opgelost, googul werkt altijd... en had ook keychain op iphone. App werkt weer. Dankje Brandje?
Juan wrote:

Heb inloggegevens van testfairy niet bij de hand. Kan het niet proberen. Ben ook niet thuis

Ai dat is jammer.
Misschien dat een moderator daar mee kan helpen; de veldtesters hebben een contactpersoon die de inloggegevens kan regelen, maar dat lukt bij jou dus niet.
Reputatie 5
Badge +6
Heb inloggegevens van testfairy niet bij de hand. Kan het niet proberen. Ben ook niet thuis
Juan wrote:

Hier komt zaterdag de Toon2, echter na het maken van de installatie afspraak, en enkele Toon bevestigingsemails. Werkt de Toon app niet meer. Deze crashed bij het opstarten. Kan het zijn mijn Toon1 al gekilled is door Eneco? Ben niet thuis, dus kan het niet nazien

Hoi Juan,
In het topic inzake de nieuwste versie 2.429 is het aan de orde geweest.
Met het certificaat van Testfairy voor de IOS-klanten was gisteravond een probleem ontstaan.
Vandaag aan het eind van de morgen is dat door Quby verholpen en kon dezelfde update 2.429 opnieuw geïnstalleerd worden.

Is het inmiddels gelukt?
Reputatie 6
Badge +1
@Juan

Ja dat moet geen probleem zijn. Je kan hem weer installeren via de link.
Reputatie 5
Badge +6
Kan dat zonder problemen? Heb inovator versies
Reputatie 6
Badge +1
@Juan

Wat jammer dat je de app niet kan gebruiken. Ik heb voor je nagekeken of alles goed staat voor Toon en dit is wel het geval. Dit staat dus los van je afspraak voor een Toon 2. Mijn advies is om de app te verwijderen en opnieuw te downloaden.

Laat even weten of dit het oplost.

Groeten Chantal
Reputatie 5
Badge +6
Hier komt zaterdag de Toon2, echter na het maken van de installatie afspraak, en enkele Toon bevestigingsemails. Werkt de Toon app niet meer. Deze crashed bij het opstarten. Kan het zijn mijn Toon1 al gekilled is door Eneco? Ben niet thuis, dus kan het niet nazien
Beiden bedankt voor de informatie.
Als het meten van de luchtvochtigheid op dit moment de enige toegevoegde functionaliteit is, dan blijf ik het met mijn Toon1 doen.
Ik heb de nodige muziekinstrumenten in de kamer, dus hier hangt al een hygrometer.....
Reputatie 7
Badge +3
Hoi Hans,

Om het een en ander in perspectief te zetten: De Toon 2 hardware is sneller, dat klopt inderdaad. Dat merk je vooral in de reactiesnelheid bij de bediening, dat loopt stukken soepeler dan Toon 1.

Maar nu de nuance: het mooiere scherm van de Toon 2 heeft wel twee nadelen: de kijkhoek is een stuk kleiner (dat merk je met name in de dim stand) en het scherm spiegelt veel meer dan het scherm van Toon 1. Puur een kwestie van smaak verder denk ik, net als het nieuwe design.

Qua functionaliteit zijn de Toon 1 en Toon 2 nu nog identiek, behalve dat de Toon 2 ook nog de luchtvochtigheid in de kamer laat zien (de precisie daarvan is nog niet optimaal maar dat zal in nieuwere releases wel worden opgelost denk ik).

Als je nu een Toon 1 hebt hangen aan de muur, moet je dan 275,- uitgeven voor een Toon 2?
Mijns inziens niet, tenzij je tegen hardware limieten aanloopt op de Toon 1 door het gebruik van heel veel slimme stekkers bijvoorbeeld. Als er in de toekomst nieuwe functies beschikbaar worden gesteld die specifiek voor de Toon 2 zijn en voor jou relevant, dan wordt het een ander verhaal natuurlijk.

En misschien dat er binnenkort nog een leuk upgrade aanbod komt van Eneco voor bestaande gebruikers, we zullen zien ....😊
Hoi Hans,

Gewoon vele malen sneller; groter geheugen; display is helderder. Dus beter toegerust voor de toekomst?
Ik kan je wel een foto sturen met vergelijkings info:

Wat zijn de voordelen van de Toon2 t.o.v. De Toon1?
Het ontwerp vind ik lelijker, dus daar hoef ik het niet voor te doen.
harmroest wrote:

Brandje wrote:

Maar binnen de 3 maandstermijn is dat geheel kosteloos.
Bij Competer speelde dat volgens mij.
Maar let op een 4 jarig contract heeft hogere kale prijen bij een gratis Toon2.
Want zoals bekend gratis bestaat niet??

@Brandjewat adviseer jij dan? Geen vierjarig contract? Toon los kopen?

Tja, kijk ik kan niet in ieders portemonnee kijken.
Ben er van de week mee bezig geweest; dus heb er nu net aardig kijk op.
Mijn advies: leg je wat langer vast ivm stijgende prijzen, vooral gas.
Heb je mogelijkheden om Toon2 meteen te kopen, doen dus.
En leg je dan voor bv 3 jaar vast.
Badge
Brandje wrote:

Maar binnen de 3 maandstermijn is dat geheel kosteloos.
Bij Competer speelde dat volgens mij.
Maar let op een 4 jarig contract heeft hogere kale prijen bij een gratis Toon2.
Want zoals bekend gratis bestaat niet??

@Brandjewat adviseer jij dan? Geen vierjarig contract? Toon loos kopen?

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen