Installatie Toon Zon niet doorgegaan | Eneco Community

Installatie Toon Zon niet doorgegaan

• 8 november 2017
  • 2 reacties
  • 387 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Vanmorgen kwam er een monteur op afspraak om de bestelde Toon te installeren. Een rondje huidige thermostaat, CV ketel en meterkast behoort tot het startprotocol.
Bij het zien van de (een paar maanden geleden geplaatste) groepenkast bleek dat er volgens de monteur:
1e. Geen werkschakelaar op de zonnepanelen aansluiting zit.
2e. De zonnepanelenautomaat als 5e automaat op een aardlekschakelaar zit aangesloten.

Voor hem een reden om weer te vertrekken en geen Toon te plaatsen.
Uiteraard ging ik in overleg met de installateur van de groepenkast. Hij vertelde dat een werkschakelaar niet nodig was en daar de automaat voor gebruikt kan worden. Ook zei hij dat de automaat niet aangesloten hoeft te zijn op een aardlekschakelaar en deze dus er af gehaald kan worden voor de installatie van Toon.
Wie heeft er nu gelijk en hoe kan het dus opgelost worden om een toch een Toon te plaatsen?

2 Reacties

Ik denk dat het antwoord van de installateur op 1 juist is.

De Eneco monteur gaat dus mbt 2 uit van de NEN regels. Er mogen maar 4 groepen op 1 aardlekschakelaar zitten.

Dus heeft ook daar de installateur gelijk dat de aarschakelaar er tussen uit kan.
Vreemd dat de installateur dat meteen niet heeft gedaan......

Kennelijk mag of wil de Eneco monteur deze aanpassingen zelf niet doorvoeren.

Ik zou telefonisch contact op nemen met het Toon team afd Zon op Toon
Reputatie 1
Badge +1
De monteur van eneco heeft gelijk bij onze installatie van zonnepanelen hebben ze extra aardlekschakelaar ook aangelegd dat heeft jou zonnepanelen installateur dus niet gedaan,

Reageer