Installatie niet gelukt na verhuizing | Eneco Community
vraag

Installatie niet gelukt na verhuizing

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 3 reacties
Onlangs ben ik verhuisd. Mijn contract bij Eneco is meeverhuisd. Toon bij het oude adres van de muur gehaal en op het nieuwe adres aan gesloten en opgehangen incl. de ketelmodule en de aansluiting op de slimme meter.
Het scherm blijft echter zwart.
Iemand enig idee hoe ik de zaak werkend kan krijgen?

12 Reacties

Als het scherm zwart blijft dan denk ik in eerste instantie aan de aansluiting van de ketelmodule van Toon®️ die je vlak bij je CV moet monteren.
Aan de onderzijde sluit je de thermostaat leiding aan; tevens verzorgt die ketelmodule dat Toon®️ 24 volt voeding krijgt. Zit de 230 volt adapter wel aangesloten op deze module?

Controleer die aansluitingen dus goed. Geldt ook voor het aansluiten op het groene blokje van de grondplaat van Toon®️.
Brandje, dank voor jouw reactie. Voor zover ik kan beoordelen is alles goed aangesloten, ook de ketelmodule.
Staat er 230 volt op het stopcontact waar de adapter voor de ketelmodule in zit?
Levert de Jack voor op de ketelmodule wel stroom?

En anders is de ketelmodule defect; dat is uiteraard ook mogelijk.
Reputatie 7
Badge +8
Indien Toon zwart blijf, controleer eerst eens of je de ketelmodule wel correct heb aangesloten. CV Ketel dien naar de Ketel te lopen, Thermostaat dien naar Toon te lopen.

De draden van de muurplaat van Toon al eens gecontroleerd? Misschien moeten ze wel andersom, dat ze nu zitten.
Reputatie 5
Badge
@RTak

Welkom op het forum! Goed dat je je vraag hier stelt, want ik kan me voorstellen dat je Toon graag blijft gebruiken op je nieuwe adres.
@Brandje en @mAiden geven al goede tips waar je mee aan de slag kan. Graag horen we dan ook van je of dit heeft geholpen.

Ik heb zelf nog wel een vraag. Wil je ook je Toon abonnement gebruiken op je nieuwe adres? Met een verhuizing van de levering van stroom en gas gaat het Toon abonnement niet automatisch mee over en wordt op je oude adres per de einddatum stopgezet. Als je weer gebruik wilt maken van de functionaliteiten op het nieuwe adres, dan raad ik je aan telefonisch contact op te nemen met de klantenservice om een nieuw Toon abonnement af te sluiten via 088 - 895 5959

Groet,
Glenn
Hoi @Glenn,

Ik denk dat de ts de aansluitingen heeft gecontroleerd.
Ik zelf houd het op een defecte ketelmodule.
Is het niet handiger dat je die meteen naar ‘m opstuurt.
Of een aantekening maakt voor als hij voor zn abo met jullie belt? Scheelt veel vragen van de klantenservice, denk ik.....
Reputatie 5
Badge
@Brandje

Was ik al op voorbereid, maar goed dat je het zelf ook even aangeeft ;)
Opsturen gaat hem helaas niet worden omdat er nog geen nieuw abonnement afgesloten is op het nieuwe adres. Maar ik heb een aantekening gemaakt met daarbij de nodige info voor als @RTak belt.

Groet,
Glenn
Top Glenn; nu geen abo; nu geen toezending nieuwe ketelmodule vermoedde ik al.
Met jouw aantekening moet het goed komen. ✌️?
Dank voor alle tips zo ver.
Mijn anno,loopt als,het goed is, nog even door. De overdracht van het oude adres is nog niet, tot die tijd heb ik mijn anno nog lopen.
Het kan, maar lijkt mij sterk, dat de ketelmodule kapot is. Hij heeft het tot de verhuizing altijd goed gedaan. Of kan deze module nergen tegen en is hij tijdens het verhuizen kapot gegaan?
De draden andersom aansluiten heb ik inmiddels ook geprobeerd, maar helaas, geen verschil.
Ik zal de module straks eerst eens doormeten. Klopt het, dat aan de uitgang, de thermostaat kant, 24V moet staan?
Reputatie 5
Badge
@RTak

De ketelmodule gaat inderdaad niet zo snel kapot. Een nieuwe ketelmodule opsturen kan wel, maar een abonnement is wel een vereiste daarvoor. WIl je een foto posten van hoe de ketelmodule nu is aangesloten? Dan kan ik wat makkelijk beoordelen wat de situatie is.

Groet,
Mitchel
@Mitchel en anderen,
N.a.v. De opmerking over de ketelmodule, heb ik deze doorgemeten.
De uitgang, naar de thermostaat, gaf keurig 27V. Beneden bij de thermostaat had ik echter helemaal geen prik.
Hopelijk geen draadbreuk. Na een aantal verschillende pogingen de blauwe en rode draad beneden aangesloten op toon en boven de gele en de rode draad op de ketelmodule. En... ja hoor, hij werkt??.
Blijkbaar zit er ergens in de muur een doorschakeling waar de draden gekruist zijn.
Jullie allen dank voor het meedenken, het probleem is opgelost.
Reputatie 7
Badge +8
RTak wrote:

@Mitchel en anderen,
N.a.v. De opmerking over de ketelmodule, heb ik deze doorgemeten.
De uitgang, naar de thermostaat, gaf keurig 27V. Beneden bij de thermostaat had ik echter helemaal geen prik.
Hopelijk geen draadbreuk. Na een aantal verschillende pogingen de blauwe en rode draad beneden aangesloten op toon en boven de gele en de rode draad op de ketelmodule. En... ja hoor, hij werkt??.
Blijkbaar zit er ergens in de muur een doorschakeling waar de draden gekruist zijn.
Jullie allen dank voor het meedenken, het probleem is opgelost.

Toch de draadjes draaien....
Heb vaker met dit bijltje gehakt, soms heel soms wil Toon exact andersom, wat je zou verwachten.

Veel plezier met Toon.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen