Hue Bridge v2 wordt niet gevonden door Toon | Eneco Community

Hue Bridge v2 wordt niet gevonden door Toon

• 4 maart 2018
  • 2 reacties
  • 296 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 1 reactie
Mijn Hue bridge v2, gisteren aangeschaft wordt niet gevonden door Toon.
Toon sw: 4.11.6
Bridge sw: 1801260942

Netwerk is nagelopen
Toon IP: 192.168.1.73
Bridge IP 192.168.1.74

Bridge functioneert prima met HUE app
Toon geeft ook geen problemen aan en werkt op het vinden van de bridge na goed

Gisteren zowel de Toon, als de Bridge, als ook het netwerk meerdere malen gereset, maar helaas zonder het gewenste resultaat.

Ik zie dat meerdere gebruikers daar eerder last van hebben gehad en dat de ontwikkelaars die problemen via remote toegang hebben kunnen oplossen.
Het is jammer dat er niet wordt aangegeven wat de oplossing was en hoe 'nieuwe' probleemgevallen kunnen worden verholpen.
Ik heb Support op Afstand aangezet en het klantnummer staat in mijn profiel. Ik hoop dat de ontwikkelaar ook mijn Toon tot de orde kunnen roepen.

2 Reacties

Helemaal mee eens Mark.
Vorige week werd er al een reactie geplaatst, die gegeven was door de klantenservice.
We hebben hier om bevestiging gevraagd, maar helaas geen nader bericht.
In de meeste gevallen kon de bridge op Toon®️ niet meer “bevestigd” worden meteen na de update......
Hopelijk komt volgende week de echte duidelijkheid.

Ps Mark @MarkRhad jouw bridge overigens de laatste update?
Ohh ik zie het al je hebt idd de laatste.?
Reputatie 3
Badge
Hoi @MarkR,

Bedankt voor je bericht en welkom op het Toon forum.
Sinds 26 februari 2018 heeft Philips hue een nieuw certificaat uitgebracht voor hun bridge. Dit certificaat is onbekend voor Toon en daarom accepteert Toon de bridge niet meer. Dit probleem is enkel van toepassing als de bridge al ontkoppeld is. We hebben helaas nog geen workaround hiervoor, maar we zijn druk bezig om dit op te lossen. Je kunt dus tijdelijk de lampen niet bedienen via Toon dit zou wel moeten lukken via de Philips hue app.

Reageer