Geen vrij stopcontact bij de ketel | Eneco Community
beantwoord

Geen vrij stopcontact bij de ketel

IK heb een toon aangeschaft. Naast de Remeha Avanta ketel is geen vrij stopcontact. Kan ik de voeding van de module uit de ketel halen?
icon

Beste antwoord door Brandje 14 juli 2017, 19:10

Het is een kleine moeite om van de wcd aansluiting voor je CV met een verdeelsnoertje een extra wcd erbij te creëren.....
Bekijk origineel

18 Reacties

Als je problemen wilt krijgen wel!
Het is een kleine moeite om van de wcd aansluiting voor je CV met een verdeelsnoertje een extra wcd erbij te creëren.....
Reputatie 7
Badge +8
Opbouwstopcontact halen bij de bouwmarkt (kost je ongeveer 3/4eur)

Stopcontact bevestigen aan de muur bij CV. Desnoods al je stroom uit je al bestaande stopcontact. Of koppel er een stekker aan.

Stekker van CV Ketel en Toon in je nieuwe stopcontact, klaar ben je..

Geen onhandige acties uitvoeren.. Dit is hooguit 30min werk, lig te aan hoe ervaren je bent..
Reputatie 6
Badge +2
Met zo'n ding ben je sneller:

Kost bijna niks.
Reputatie 7
Badge +8
Met zo'n ding ben je sneller:

Kost bijna niks.

Die dingen adviseer ik nooit... Gevaarlijk spul.. Maar het is een optie voor TS
Reputatie 6
Badge +2
Ketel+toon trekken samen nog geen 100W uit de muur. Niks gevaarlijks aan.
Reputatie 7
Badge +8
Ketel+toon trekken samen nog geen 100W uit de muur. Niks gevaarlijks aan.

Dan nog vind ik het gevaarlijk spul.. Ik heb ze zien smelten bij mensen thuis. Die hadden er nog geen 300Watt ophangen..

Dan kies ik toch liever voor een nieuwe opbouwstopcontact.
Helemaal mee eens; goedkoop plastic spul voor €1 op de markt!
Waardeloos!
Reputatie 6
Badge +2
Wat een onzin. Als die dingen echt zo onveilig waren, was er geen een te koop in Nederland.
Reputatie 7
Badge +8
Wat een onzin. Als die dingen echt zo onveilig waren, was er geen een te koop in Nederland.

Dat zeg niks, er is wel meer gevaarlijk, en word gewoon verkocht..
Van deze 3 weg stekker die reeds jaaaaren geleden verboden is, kan ik er op de markt nog velen kopen.........

Er zijn goede en slechte op de markt. Als het op een geaarde WCD komt, dan moet het ook kunnen. Meestal staat een KEMA keur op. Nog gevaarlijker is geaarde apparatuur op niet geaarde WCD's, zoals de ketel b.v.
Maar mooi, is het niet...
Reputatie 6
Badge +2
Van deze 3 weg stekker die reeds jaaaaren geleden verboden is, kan ik er op de markt nog velen kopen.........

Nog altijd beter dan een stopcontact (wcd, wandcontactdoos) met een tweelingsnoertje en een kroonsteentje bijplaatsen. Je zult ze in de kost hebben ...

Beste @jankees, laat je niet van de wijs brengen door dit soort geneuzel over archaische attributen die (bijna) niet meer voorkomen. Koop gewoon een moderne verdeelstekker en klaar. En ja, @Berny,@mAiden, fraai is anders, maar niet iedereen gaat meteen met een dozenboor en/of opbouw wcd's aan de slag als er ergens een wcd te weinig is.
Er zijn goede en slechte op de markt. Als het op een geaarde WCD komt, dan moet het ook kunnen. Meestal staat een KEMA keur op. Nog gevaarlijker is geaarde apparatuur op niet geaarde WCD's, zoals de ketel b.v.
Maar mooi, is het niet...

Hoi Pedro,

Alles heeft z'n prijs.
Voor zo ver ik weet is het KEMA keur verplicht voor de spullen die via reguliere handel verkocht worden.

Vreemd dat @jankees verder niet heeft gereageerd.
Want de makkelijkste methode is een korte verdeeldoos met 2 of meerdere aansluitingen te kopen.
Stekker in de bestaande wcd en je hebt extra aansluitingen om te gebruiken.
Dank voor de reacties! Ik ga een verdeeldoos kopen.... Mét KEMA keur.
Badge +5

Die zijn levensgevaarlijk, daar kan een poot van de stekker erin en de andere ernaast. 50% kans op Electrocutie

Die zijn levensgevaarlijk, daar kan een poot van de stekker erin en de andere ernaast. 50% kans op Electrocutie

Precies! Levens gevaarlijk!
Maar nog steeds op de markt verkrijgbaar.
Dank voor de reacties! Ik ga een verdeeldoos kopen.... Mét KEMA keur.

De goeie keuze Jan!

Reageer