vraag

Geen verbruikgegevens zichtbaar

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 4 reacties
Sinds twee weken uit het niets zie ik geen verbruikgegevens stroom en gas. Gebeld met Eneco, ze hebben een repeater opgestuurd. Die heb ik gisteren geinstalleerd, makkelijk, geeft 5 sterren verbinding, ook goed, maar ik heb nog steeds geen verbruikgegevens op de Toon.

Moet de repeater ook nog gekoppeld worden aan de slimme meters? In de handleiding staat verder niets vermeld.

Weet iemand wat ik moet doen?

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Repeater dien niet gekoppeld te worden aan je slimme meters.. Je doet de repeater in stopcontact, koppel deze aan Toon, dan stop je de meteradapter in de repeater. Verbruikgegevens kan 1 van de mods wel voor zorgen, dat zal gepushd moeten worden naar je Toon toe.
Sorry maar dat snap ik niet, dan zit de meteradapter in de repeater en de repeater zit dan naast de meterkast terwijl in de instructie staat dat je de repeater halverwege de meterkast en Toon moet plaatsen.
Als de adapter geen verbinding maakt met de Toon en als oplossing wordt de repeater opgestuurd dan is het toch niet logisch om de repeater op dezelfde plaats te installeren?
Reputatie 7
Badge +6
@pootblok

Jammer dat je geen verbruik ziet. Kun je de volgende handelingen uitvoeren? Ik hoor graag van je of dit geholpen heeft.

Herstel de Meetmodule terug naar zijn fabrieksinstellingen, via het geavanceerde menu in Toon:
Menu > Instellingen > Energiemeting > Meetmodules > Geavanceerd > Meetmodule herstellen
Herstel ook de repeater terug naar zijn fabrieksinstellingen, via het geavanceerde menu in Toon:
Menu > Instellingen > Energiemeting > Meetmodules > Geavanceerd > Repeater herstellen

Daarna wil ik je vragen om de meet module en de repeater te verwijderen. Dat gaat als volgt:
Menu > Instellingen > Energiemeting > Meetmodules > Geavanceerd > Meetmodule verwijderen
Menu > Instellingen > Energiemeting > Meetmodules > Geavanceerd > Repeater verwijderen

Haal de Meetmodule uit het stopcontact, verbind deze met de benodigde bekabeling en plaatst deze daarna terug in het stopcontact op zijn bestemde plaats in de meterkast.
Haal de repeater uit het stopcontact en plaats deze ergens halverwege de afstand tussen Toon en meterkast (bij voorkeur niet achter objecten die het signaal kunnen blokkeren, zoals een grote boekenkast of ergens verstopt in een kast).
Koppel nu eerst de repeater weer met de Toon (terwijl deze dus al is geplaatst op zijn uiteindelijke locatie), via het menu in de Toon:
Menu > Instellingen > Energiemeting > Repeaters > Repeater toevoegen
Koppel daarna de MM weer aan de Toon (terwijl de Meetmodule al in de meterkast is geplaatst:
Menu > Instellingen > Energiemeting > Meetmodules > Meetmodule toevoegen

Op deze manier hoort er weer een nette verbinding te zijn.
Hartelijk dank, het is opgelost nu, ik heb weer verbruikgegevens in beeld. Dankjewel!
Reputatie 7
Badge +6
@pootblok

Goed om te horen! Fijn weekend verder!

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen