Geen rookmelder optie in menu | Eneco Community
vraag

Geen rookmelder optie in menu

• 2 september 2018
  • 4 reacties
  • 458 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 0 reacties
Vandaag aan de slag gegaan met Toon. Rookmelder uitgepakt, batterij erin, PDF handleiding erbij gepakt en vooraan begonnen met lezen...

"Stap 1: Ga naar het Menu van Toon en kies voor Rookmelder."

...die optie heb ik niet. Zucht.

Na een aantal zoekacties op Google en dit forum heb ik het opgegeven, want blijkbaar heeft iedereen deze optie. Wie-o-wie kan mij helpen bij dit ingewikkelde installatieproces?

Software versie: 4.1910
Abonnement: nee, maar dat hoeft ook niet, volgens: https://www.toon.nl/service/faq/rookmelder-op-toon/werkt-de-rookmelder-ook-zonder-abonnement-op-toon/

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Om Rookmelders of slimme stekkers te kunnen koppelen dien je een abbonement te hebben.
Reputatie 6
Badge +7
Ja. De rookmelder zelf blijft wél werken (luid geluidssignaal bij rookdetectie), maar de aanvullende dienstverlening van de rookmelder (alarmmeldingen via sms, notificaties, de voice-call én de batterijstatus-notificaties) werkt alleen in combinatie met een abonnement op Toon.

Klopt dat je hem niet ziet … De aanvullende diensten werken niet zonder abbo …

Staat bovenaan in de link die je zelf geeft...
Vandaag aan de slag gegaan met Toon. Rookmelder uitgepakt, batterij erin, PDF handleiding erbij gepakt en vooraan begonnen met lezen...

"Stap 1: Ga naar het Menu van Toon en kies voor Rookmelder."

...die optie heb ik niet. Zucht.

Na een aantal zoekacties op Google en dit forum heb ik het opgegeven, want blijkbaar heeft iedereen deze optie. Wie-o-wie kan mij helpen bij dit ingewikkelde installatieproces?

Software versie: 4.1910
Abonnement: nee, maar dat hoeft ook niet, volgens: https://www.toon.nl/service/faq/rookmelder-op-toon/werkt-de-rookmelder-ook-zonder-abonnement-op-toon/

Nou dat was een diepe "zucht" kennelijk.
Ik zal je nog even een overzichtje geven wat je wel en niet kan met een abo op Toon. Zie de 4e optie van onderen op het staatje.
Dan wordt het misschien nog duidelijker:

Dus pak maandag even de telefoon 088 895 59 59 en sluit een abo af; het moet telefonisch ivm de vastlegging van de overeenkomst.
Afsluiten op het forum is daarom niet mogelijk.
Reputatie 5
Badge
Nog even voor de volledigheid, dus GEEN energie abonnement/contract maar wel een Toon abonnement nodig.

Overigens klopt dat overzicht niet meer helemaal @Brandje. Bijv, Toon zonder abonnement, dan kom je helemaal niet meer voorbij de installatiewizard (geen activatiecode) en kan je hem alleen als thermostaat bedienen (met de hele tijd een installatie wizard voor je neus). Geen stroom en gas inzicht meer dus, zoals het vroeger wel gewoon kon.

Reageer