AEG Warmtepomp droger verbruikt meer stroom dan.... | Eneco Community

AEG Warmtepomp droger verbruikt meer stroom dan....

• 29 augustus 2018
  • 14 reacties
  • 805 Bekeken

Badge +1
Teleurstelling!

De verkoper van mijn droger heeft aangegeven dat mijn warmtepomp wasdroger vele male minder energie verbruikt van de meeste andere wasdrogers.

Maar helaas:

Volgens de Toon verspillingscheck gebruikt hij meer energie dan gemiddeld.
Ik ga de leverancier van de droger hierop aanspreken.

Of.....

14 Reacties

Uiteraard hier niet op vertrouwen en een slimme stekker aansluiten.
Dan heb je binnen enkele tellen het echte verbruik inzichtelijk. ?
Toch, of........?

En mag ik weten welke warmtepomp wasdroger je hebt?
Onze volgende vervangings aanschaf is namelijk een wasdroger.
Badge +1
De AEG T 76389 NAH

Te koop bij 🌍 .com
Dat is heel erg jammer als de verzamelde info van de VS klopt. Wat voor model was de oude?
Badge +1
Oude was een condensdroger, maar die hebben wij een jaar geleden de deur al uit gedaan
Reputatie 7
Badge +8
Heb hier nu 2 jaar een Beko DH 8533 RXM warmtepompdroger staan. Deze word gezien als zuinig..
Reputatie 7
Badge +7
@competer Hecht aub geen waarde aan de VC. Beter de tip van @Brandje volgen!
Reputatie 5
Badge +4
Een warmtepomp droger is zeker zuiniger als een condens droger. Waar een gemiddelde condens droger 1,8KW aan vermogen vraagt, doet een warmtepomp droger daar 0,9KW vanaf.
Als je de mogelijkheid hebt om en warmte afvoer naar buiten te leiden is een standaard droger nog altijd het voordeligst in verbruik. De condens droger daar in tegen verbruikt het meest.
Precies zo is onze zeer oude wasdroger aangesloten. Warmte afvoer via mechanische afzuiging hup naar buiten.
Hoe minder onderdelen in zo’n goedkope drager, hoe minder er stuk kan gaan.
De VC heeft na 1 jaar ook deze oude simpele droger nog nooit kunnen “vinden”
@competer Hecht aub geen waarde aan de VC. Beter de tip van @Brandje volgen!

En ze zijn weer in de aanbieding bij onze Chinese vrienden; nu weer voor €18,70 en zonder verzendkosten.
Reputatie 7
Badge +8
Mijn warmtepompdroger staat aangesloten op de riool, geen last van bakken water. Ook de warmte word direct afgevoerd 🙂
Badge +1

En ze zijn weer in de aanbieding bij onze Chinese vrienden; nu weer voor €18,70 en zonder verzendkosten.

Ik heb een hele voorraad van deze slimme stekkers, prima kwaliteit trouwens

Ik heb een hele voorraad van deze slimme stekkers, prima kwaliteit trouwens

Ja, dat is slim!
Ik ga straks m'n 15e slimme stekker op Toon installeren.
Totaal heb ik er dan zelfs 16; die via de WiFi bevalt ook perfect.
Dat is een betere methode om de VC te vervangen.
Badge +1
Zo, ik heb een nieuwe droger gekregen, deze is wel zuinig 😜

Nee hoor, geintje, door de nieuwe Toon2 is de meting van de VC opnieuw gestart. En nu is de droger wel effecient
Zo, ik heb een nieuwe droger gekregen, deze is wel zuinig 😜

Nee hoor, geintje, door de nieuwe Toon2 is de meting van de VC opnieuw gestart. En nu is de droger wel effecient

Goed hè die Toon2 in samenhang met de VC.
Bij mij is de meting ook opnieuw gestart, maar de VC blijft achter; zelfs het sluipverbruik weet ie niet eens te vinden; dus mijn sceptisch gevoel blijft (helaas) nog steeds bestaan rond om de VC???

Reageer