Activeren Toon lukt niet | Eneco Community
beantwoord

Activeren Toon lukt niet

• 20 juli 2019
  • 13 reacties
  • 345 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 4 reacties
Ik heb een Toon overgenomen van de oude eigenaar van mijn woning. De status van de Toon geeft aan dat het activeren is gelukt (alle vinkjes groen) maar ik kan de app niet activeren. Na het resetten van de fabrieksinstellingen is me niet om de activatie code gevraagd. Waarschijnlijk moet de Toon nog worden "ontkoppelt" worden van de oude eigenaar (dat heb ik tenminste ergens op dit forum gelezen). Wat moet ik doen om dat voor elkaar te krijgen?
icon

Beste antwoord door TinaC 20 juli 2019, 12:34

@wvdmarel

Bedankt voor je bericht. De display is ontkoppeld en klaar voor gebruik. Zoals @Brandje net al aangaf adviseer ik je weer een fabrieksherstel uit te voeren en dan zal er om de activatiecode gevraagd worden. Nadat Toon actief is kan het even duren voordat de app het doet.

Veel succes!!

Tina
Bekijk origineel

13 Reacties

Inderdaad ontkoppelen van de vorige eigenaar is essentieel en dat kan een moderator hier op het forum voor je regelen.
Ik neem aan dat je een abo heb genomen, want dat is wel vereist.
Dus wacht even op een nadere reactie van ern moderator en het komt voor elkaar. Die vraagt je via een privébericht om de displaycode van je Toon®️.
Na de ontkoppeling geef je weer een fabrieksherstel en dan vraagt Toon®️ wel om je eigen activatiecode.
Reputatie 6
Badge +2
@wvdmarel

Welkom op het forum. Leuk dat je gebruik gaat maken van Toon. Ik heb ook het vermoeden dat de display nog ontkoppeld moet worden. Kan je mij de displaycode toesturen via een pb?

Groeten,
Tina
Reputatie 6
Badge +2
@wvdmarel

Bedankt voor je bericht. De display is ontkoppeld en klaar voor gebruik. Zoals @Brandje net al aangaf adviseer ik je weer een fabrieksherstel uit te voeren en dan zal er om de activatiecode gevraagd worden. Nadat Toon actief is kan het even duren voordat de app het doet.

Veel succes!!

Tina
Ik ben een stapje verder. Toon vraagt na de reset om een activatie code, maar de code die ik heb gekregen werkt niet... Ik weet zeker dat ik de juiste code heb ingevoerd. Hoe nu verder?
Dat komt meer voor!
Gewoon even een paar keer extra proberen; dus weer even een fabrieksherstel geven en je zal zien het lukt uiteindelijk.
Reputatie 6
Badge +2
@wvdmarel

Ik heb je de bij ons bekende activatiecode via een pb gestuurd. Lukt het nu wel?
Helaas, de code die je hebt gestuurd is dezelfde als degene die ik gekregen heb. In het display staat: "De ingevoerde activatie code is onjuist. De code bestaat uit 6 tot 10 cijfers en letters"
Nevermind. Mijn zoon voert m nog een keer in en het werkt. Nu de app nog...
Reputatie 6
Badge +2
@wvdmarel

Oh gelukkig dat het is gelukt.Fijn weekend 😎
Alles werkt! bedankt!
Badge
Beste moderators, kunnen jullie mijn tweedehands toon ontkoppelen? Bij verhuizing overgenomen en ik kan hem nu niet activeren (die stap wordt overgeslagen wanneer ik hem reset naar fabrieksinstellingen) - ik begrijp van het forum dat dit kan komen doordat hij nog aan de vorige gebruiker gekoppeld is.

Bedankt!
Reputatie 6
Badge +2
@Pozo

Welkom op het forum. Ik heb jouw topic hier samengevoegd om het overzicht te behouden. Kan jij je klantnummer toevoegen in je profiel? Ook ontvang ik graag de displaycode via een pb.

Ik hoor het graag.

Groeten,

Tina
Reputatie 6
Badge +2
@Pozo

Toon is klaar om voor gebruik. Ik adviseer je nogmaals een fabrieksherstel uit te voeren en dan de ontvangen activatiecode in te voeren.

Veel succes!!!

Groeten,
Tina

Reageer