Activatiecode nodig na fabrieksherstel | Eneco Community

Activatiecode nodig na fabrieksherstel

• Komt hier vaker (level 8)
  • 11 reacties
Hi toon helpdesk,

Al meer maal contact met jullie gehad. Pang verhaal, maar nu heb ik maar mijn toon gereset, maar ik heb geen idee waar ik mijn Activeringscode heb gelaten..

Kunnen jullie mij helpen?

23 Reacties

Hoi Chantal,

Gereset?
Je bedoelt vermoedelijk een fabrieksherstel.
Normaliter vraagt Toon daar niet om, omdat hij dat onthoudt.

Bij jou dus niet begrijp ik, dan zal je even met het Toon team moeten bellen.
088 895 59 59
Badge +2
Ton, bij fabieksherstel ben je toch altijd de activeringscode kwijt? Ze adviseren dit ook te doen als je je Toon verkoopt.
Daarom dan ook het advies deze code goed te bewaren.

Zoals Ton schrijft, morgen bellen!
Hoi Jan,

Je haalt 2 zaken door elkaar.
Ben en blijf je eigenaar en dus gekoppeld aan je account op de server, dan blijft je code gelijk en Toon vraagt er al enkele jaren niet meer om.

Verkoop je je Toon en dus is er een nieuwe eigenaar dan is de nieuwe code wel nodig.

Ook dan moet er gebeld worden. Dit wordt niet via het forum geregeld.
JBB wrote:

Zoals Ton schrijft, morgen bellen!

Hoi Jan en @ChantalH

Misschien kan je zelfs nog tot 21:00 uur bellen.
En een code wordt ook nog wel eens via WhatsApp verstrekt. Ook tot 21:00 uur.

+31 6 13 22 06 00
Hi,
Bedankt allemaal Voor jullie reactie. Er zit aan de onderkant van de toon een reset knop, die heb ik ingedrukt. Mijn toon blijft zeggen dat mijn wachtwoord onjuist is van Mn netwerk, terwijl het de goeie is.. net even de klantenservice gebeld, maar helaas kunnen zij mij morgen pas helpen..
Kijk dag is andere koek!

Je hebt het nu dus over een zachte reset......

Ik zou je adviseren geef je Netwerk naam die je nu gebruikt een nieuw wachtwoord door in te loggen op je modem/router.
Maar misschien vind je dat lastig; dan wordt het morgen ff bellen.
Heb ik dus ook al gedaan.. eerst was het het probleem dat hij op de 5ghz ging ofsow en nu heb ik mijn router ook helemaal gereset en alles veranderd etc. Maar helaas lukt het nog niet.. het heeft het van december tot april gedaan en daarna niet meer. Niet opgevallen door de zomer en weinig in gebruik..
Badge +2
Wachtwoord is iets anders dan activeringscode.

Wachtwoord is de zelfde waar je b.v. een smartphone op je wifi mee koppeld.
ChantalH wrote:

Heb ik dus ook al gedaan.. eerst was het het probleem dat hij op de 5ghz ging ofsow en nu heb ik mijn router ook helemaal gereset en alles veranderd etc. Maar helaas lukt het nog niet.. het heeft het van december tot april gedaan en daarna niet meer. Niet opgevallen door de zomer en weinig in gebruik..

Met een SSID van 5gHz kan Toon onmogelijk verbinding maken en toont dat dan ook niet in zijn WiFi scherm.
Ik neem aan dat je een zg duel mode modem hebt.
Dus met een SSID op de 4.2 GHz en een aparte SSID op de 5.0
Kijk even naar het ww van de 4.2 Ghz.
Kijk op Toon bij WiFi en klik op het potloodje tot je de SSID van je 4.2 voorbij ziet scrollen. Als je daar op klikt zou je goed moeten gaan.
Doordat ik die melding maar bleef krijgen heb ik heb gereset in de hoop hij het gewoon zou doen, maar nu wil hij de Activeringscode. Ik heb nu de 4.2 en 5 andere naam en wachtwoord gegeven, maar nog lukt het niet. Via de hotspot van me telefoon lukt het wel.. niemand snapt het..
Met mijn telefoon, iPad, tv etc kan ik allemaal wel op de WiFi, maar toon bleef zeggen wachtwoord onjuist..

Moedeloos..
Reputatie 7
Badge +8
ChantalH wrote:

Met mijn telefoon, iPad, tv etc kan ik allemaal wel op de WiFi, maar toon bleef zeggen wachtwoord onjuist..

Moedeloos..

Heb je na de aanpassing je router/modem al eens opnieuw opgestart?
Weet je zeker dat je Toon nu probeer te verbinden op 2.4GHZ?
De hotspot methode is inderdaad om te controleren of het WiFi-deel van je Toon goed werkt.
Ik zou Toon nu eerst een harde reset geven; dus de Toon module bij je CV 1 minuutje stroomloos maken.
Slim is om tegelijkertijd ook je modem even stroomloos te maken.
Kijk dan eens of je wel het 4.2 GHz SSID van je modem op Toon kan zien en kan inloggen.
De WiFi heb ik nu genoemd naar de 2.4 zodat ik inderdaad weet of ik de juiste heb. De harde reset nog niet uitgevoerd, maar nu zonder actieveringscode kom ik helemaal nergens.. nog een x zoeken naar de brief en anders hoop ik dat het morgen wel lukt..
Reputatie 7
Badge +8
ChantalH wrote:

De WiFi heb ik nu genoemd naar de 2.4 zodat ik inderdaad weet of ik de juiste heb. De harde reset nog niet uitgevoerd, maar nu zonder actieveringscode kom ik helemaal nergens.. nog een x zoeken naar de brief en anders hoop ik dat het morgen wel lukt..

Ik heb destijds (praat ik over paar jaar terug) de acticeringscode per mail gekregen.. Misschien in je mailbox nog de actieveringscode?
Voor een harde reset heb je helemaal geen activeringscode nodig!!!
Zoals ik in het begin schreef geldt dat eventueel alleen bij een fabrieksherstel.

Suc6 morgen.
Waarom vraagt hij dat dan?!!
Die stap kan je toch overslaan en dan eerst inloggen op je WiFi verbinding?
Ik heb nogmaals alles eruit gehad, ik zal het wederom proberen
Veeg mij maar op..
ChantalH wrote:

Veeg mij maar op..

Gewoon nu stoppen en morgen bellen!
Let op dat je wel in de buurt van je Toon bent uiteraard.

Suc6
Eneco/toon gister bijna de hele middag gesproken, maar zij zeggen dat het probleem in mijn router zit.. hun kunnen mij niet verder helpen..

Bedankt voor jullie hulp, ik ga denk ouderwets terug naar een gewoon thermostaat, scheelt toch weer 4,50 in de maand..
Ik denk dat dat klopt!
Waarom? Omdat de hotspot methode wel goed werkt.

Eigenlijk zou je modem een fabrieksherstel moeten krijgen, maar ik weet niet of je dat aandurft.

Nog een laatste tip, heb je een lange utp/netwerkkabel?
Sluit die eens aan op je modem en op Toon(onderzijde)

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen