Activatie code voor mijn oude toon | Eneco Community
vraag

Activatie code voor mijn oude toon

• 1 september 2018
  • 16 reacties
  • 948 Bekeken

Badge +1
Mijn Toon2 hangt naar volle tevredenheid aan de muur.

Nu krijgt mijn ervaren Toon een tweede kans. Hij hangt bij mijn schoonouders aan de muur.

Na een fabrieksherstel vraagt de Toon om ee code.
Vraagje: hoe kom ik aan een activatiecode?

16 Reacties

Heel simpel, maandag even bellen met 088 895 59 59.
Eneco ontkoppelt dan jouw oude Toon1, koppelt ‘m aan het nieuwe adres en je krijgt een activatiecode. Eventueel met een abo
Badge +1
Moderator,

Ik heb nog een vraag, bij het langslopen zag ik dat mijn nieuwe Toon2 spontaan aan het rebooten was.
Kan ik zelf controleren of dit vaker spontaan gebeurt, het kan zijn dat een hardware of software issue is
Reputatie 7
Badge +9
Moderator,

Ik heb nog een vraag, bij het langslopen zag ik dat mijn nieuwe Toon2 spontaan aan het rebooten was.
Kan ik zelf controleren of dit vaker spontaan gebeurt, het kan zijn dat een hardware of software issue is

Toon reboot alleen indien

- Geheugen vol zit.

- Stroom onderbreking

- Vast lopen van de software.
Badge +1
Het is toch raar dat de Toon2 reboot, hij hangt net 4 dagen aan de muur, het geheugen kan nog niet vol zijn.
Stroom onderbreking heb ik niet gemerkt
Dit is toch wel heel raar, geheugen vol lijkt mij sterk.
Kan het zijn dat de WiFi even weg was? Dat kan ook een reboot opleveren?
Jammer dat er na een reboot door een moderator in Toon nu niets meer gevonden kan worden.
De komende dagen toch even in de gaten houden.
Badge +1
De kans is zeer groot dat ik niet in de buurt ben, daarom wil ik graag op een andere manier kunnen zien of er gereboot is
Badge +1
Ik heb contact gehad met Toon helpdesk.

Helaas, het is niet mogelijk om de toon te gebruiken. Ik kan geen activatiecode krijgen.

Het enige wat mijn schoonouders willen gebruiken is de programma functie, dit is niet mogelijk zonder abonnement.

Ik ben heel erg teleurgesteld. onder abonnement is het een waardeloos apparaat.
Reputatie 7
Badge +4
Moderator,

Dat kan je niet zelf, maar Quby kan dat wel op afstand zien in de log files.
Alle events staan in: /mnt/data/qmf/log/99_DEBUG.log.json.
Althans op de Toon 1, neem aan dat dit op de Toon 2 hetzelfde is.
Reputatie 7
Badge +9
Moderator,

Dat kan je niet zelf, maar Quby kan dat wel op afstand zien in de log files.
Alle events staan in: /mnt/data/qmf/log/99_DEBUG.log.json.
Althans op de Toon 1, neem aan dat dit op de Toon 2 hetzelfde is.

Je bent me net een stap voor Toonz.
Hoi competer,@competer

Dat je geen activatiecode zonder abo zou kunnen is idd een bekend gegeven.
Eerder stelde Folkert zich op het standpunt dat je als klant zeker een kale thermostaat zonder abo op z'n minst geactiveerd zou moeten kunnen gebruiken.

De programmafunctie staat er geheel buiten en kan met een kale thermostaat gewoon gebruikt worden.............

Wil je de boel omzeilen, neem dat wel een abo en binnen de 14 dagen herroepingstijd zeg je gewoon het abo op.

Hebben we uitgebreid hier eerder behandeld, maar er is wellicht een moderator die dit leest en begrijpt wat deze ridicule situatie zo verholpen kan worden.
Reputatie 7
Badge +6
@competer

Kun je de externe toegang klantenservice aanzetten? Dan kijken we voor je waarom je Toon is herstart.
Badge +1
@Hoi competer,@competer

De programmafunctie staat er geheel buiten en kan met een kale thermostaat gewoon gebruikt worden.............

Wil je de boel omzeilen, neem dat wel een abo en binnen de 14 dagen herroepingstijd zeg je gewoon het abo op.

Hebben we uitgebreid hier eerder behandeld, maar er is wellicht een moderator die dit leest en begrijpt wat deze ridicule situatie zo verholpen kan worden.

Het is echt belachelijk dat een simpele functie als programma's niet gebruikt kan worden zonder abonnement. Dit heeft niet te maken met diensten die geleverd worden door Toon/Eneco en de Toon is wel mijn eigendom.

Er is maar een functie die werkt en dat is de temperatuur regeling!

Ik merk dat ik hier gewoon boos over ben. 😠
@Folkert, gaan jullie er mee akkoord dat ik dus tijdelijk een abbo afsluit?

@competer

Kun je de externe toegang klantenservice aanzetten? Dan kijken we voor je waarom je Toon is herstart.

Ik stuur je bericht als ik dit heb gedaan.
Let op hè wat ik eerder schreef!
Met een kale thermostaat (dus zonder abo) kan je gewoon een programma kiezen op Toon®️.
De App Toon op Afstand werkt uiteraard niet.
Het programma is ingebakken op Toon®️ en heeft verder niet met het Service Center te maken.
Badge +1
Met een kale thermostaat (dus zonder abo) kan je gewoon een programma kiezen op Toon®️.
Het programma is ingebakken op Toon®️ en heeft verder niet met het Service Center te maken.

Ik kan echt helemaal niets met de Toon doen. Alleen Temp instellen.
ze willen geen Toon op afstand, weerbericht of software updates.

Ik kan echt helemaal niets met de Toon doen. Alleen Temp instellen.
ze willen geen Toon op afstand, weerbericht of software updates.

Dat begrijp ik!
Wacht dus even tot je de activatiecode hebt.
Na activatie zal je zien dat Toon®️ perfect als kale thermostaat kan werken.
Reputatie 7
Badge +6
@competer

Ik stuur je even een pb over het andere issue.

Reageer