2e hands Toon niet te activeren | Eneco Community
beantwoord

2e hands Toon niet te activeren

Badge +1
Hij zegt serienummer onbekend.
Ik heb de Toon gekocht op MP en wil hier graag het abonnement op hebben.
De Ketelmodule lijkt niet te werken namelijk 😞 ...

Iemand die mij kan helpen?

Thanks!
icon

Beste antwoord door Folkert 8 januari 2019, 18:52

@michielverheul

Dat kan zeker Michiel! Kun je bij je profiel je klantnummer zetten, dat je van ons gekregen hebt? Dan zorg ik dat je een ketelmodule opgestuurd krijgt.

Groet,

Folkert

Bekijk origineel

17 Reacties

Hoi Michiel

Heb je al een activatiecode bij Eneco gekregen?
Ik neem aan dat je op een Toon1 dat abo wilt nemen?
Gebruik je de displaycode beginnend met:
eneco-001-xxxxxx
Reputatie 5
Badge
@michielverheul

Welkom op de community. Voor het aanvragen van een Toon abonnement adviseer ik je telefonisch contact met onze Klantenservice op te nemen. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 en 20.00 uur via telefoonnummer 088 - 895 59 59 ( je betaald je gebruikelijke belkosten). Je ontvangt via de e-mail een activatiecode om Toon op jouw naam te activeren. De ketelmodule kan dan ook gelijk besteld worden.

Als je mij via een privébericht de displaycode stuurt controleer ik of Toon nog gekoppeld is aan de oude eigenaar. Zodra je de activatiecode hebt ontvangen kan je na een fabrieksherstel gelijk aan de slag.

Ik zie de displaycode tegemoet, groet

Tina
Badge +1
Hi Tina, Ik heb de Toon geactiveerd, alles werkt, behalve dus de Ketelmodule 😞 ik heb alles gereset en nog werkt deze niet. Ik ben toch echt bang dat ie overleden is...
Kan ik, nu ik een abonnement heb aanspraak maken op een vervangende module?

Dank alvast voor alles!
Reputatie 7
Badge +6
@michielverheul

Dat kan zeker Michiel! Kun je bij je profiel je klantnummer zetten, dat je van ons gekregen hebt? Dan zorg ik dat je een ketelmodule opgestuurd krijgt.

Groet,

Folkert
Badge +1
@Folkert Done!

Enorm bedankt voor het snelle handelen!
Toppers!
Reputatie 7
Badge +6
@michielverheul

Graag gedaan! De module is besteld en je ontvangt een bevestiging per e-mail zodra deze onderweg is.

Groet,

Folkert
Badge +1
Hi Folkert,

Dank voor de snelle verzending van de Ketelmodule. HElaas werkt deze ook niet 😞

Volgens Toon is er nog steeds geen communicatie mogelijk en heeft de module ook geen firmware geladen. Ik heb alle draden nogmaals gecheckt en de CV open geschroefd om te kijken of de draden aangesloten zijn op de OT aansluitingen (wat zo is). Het is een HRE 36/30 van intergas.
Reputatie 5
Badge
@michielverheul

Dat is apart, een nieuwe ketelmodule zou in jouw geval wel moeten werken.
Heb je ook in Toon even de check gedaan bij de instellingen van de verwarming? (Menu > Instellingen > Verwarming > verversknop bij de aansturing). Kun je anders een foto plaatsen van de aansluiting van de ketelmodule?

Groet,
Glenn
Hoi @Glenn

Wat wel te denken geeft dat de ts meldt dat de firmware 35 van de ketelmodule dus kennelijk niet in Toon®️ verschijnt.......
En dan nog vreemder als het bij een nieuwe meetmodule ook niet gebeurt.
Toon®️ krijgt dus wel voeding maar communicatie blijft uit.
Volgens mij krijgt hij dan ook de keuze mogelijkheid niet, die jij noemt🤔
Ik gok op een defecte Toon®️ op dat gebied.
Ik mag er toch van uitgaan dat de aansluitpunten 10 en 11 op zn Intergas gebruikt zijn🤔
Badge +1
Hier de foto's, erg frustrerend dit:

Ziet er goed uit! Aangesloten zoals het hoort.

Maar als de firmware op Toon®️ niet geladen wordt dan vrees ik het ergste!
Heb je in ieder geval nu toch nog even de CV en de ketelmodule stroomloos gemaakt?
Vervolgens de CV weer stroom geven en als die in bedrijf is dan de meetmodule weer stroom geven.
Het lijkt overbodig maar het is nu eenmaal een verplicht nummer.
Badge +1
Ik ben bang dat er iets niet helemaal lekker zit in Toon zelf inderdaad. Ik heb alle bedrading nogmaals opnieuw gestript, bovenstaande stappen nogmaals uitgevoerd en alles gereset en de storing blijft.

Is er iets bekend over dat het ook aan Toon zelf kan liggen?

Is dat al eens eerder gebeurd?
Reputatie 4
Badge +3
Je zou nog eens kunnen proberen de Toon direct (met een kort stukje snoer) aan de ketelmodule te hangen. Hiermee sluit je uit dat je kabel van de ketel naar je woonkamer dermate erg verslechterd is dat er verstoring op treedt.
Zoals Brandje al aangeeft komt er wel de nodige stroom er door heen maar het kan zo zijn dat als de kabel zo slecht is dat de datacommunicatie niet op gang komt. Is wel erg uniek overigens. Ik heb zelf nog nooit gehoord dat dit aan de Toon kant stuk is gegaan. Wel aan de kant van de ketelmodule (maar die heb je al vervangen).
Badge +1
ThehogNL wrote:

Je zou nog eens kunnen proberen de Toon direct (met een kort stukje snoer) aan de ketelmodule te hangen. Hiermee sluit je uit dat je kabel van de ketel naar je woonkamer dermate erg verslechterd is dat er verstoring op treedt.
Zoals Brandje al aangeeft komt er wel de nodige stroom er door heen maar het kan zo zijn dat als de kabel zo slecht is dat de datacommunicatie niet op gang komt. Is wel erg uniek overigens. Ik heb zelf nog nooit gehoord dat dit aan de Toon kant stuk is gegaan. Wel aan de kant van de ketelmodule (maar die heb je al vervangen).

dat is inderdaad een goeie! die ga ik morgen eens proberen!
Badge +1
Hi, ik heb het inmiddels geprobeerd zoals hierboven omschreven (korte kabel, direct aan de CV). Helaas blijft ie dan ook nog de foutmelding geven, bij inmiddels drie verschillende ketelmodules...
Hij laat de firmware niet eens.. Wat te doen?
Heb tijdelijk de oude thermostaat terug gezet, anders wordt het wel erg koud in huis 🙂
Reputatie 5
Badge
@michielverheul

Ik snap dat je de oude thermostaat heb opgehangen omdat het nu ook best koud begint te worden en dat is alles behalve wenselijk. Dit klinkt als een defecte Toon. We kunnen een monteur voor je aansturen die dit probleem kan nakijken. De kosten hiervan zijn € 75 euro. Of de monteur dit kan oplossen is echter de vraag, aangezien 3 ketelmodules het probleem niet verhelpen.

Een nieuwe Toon aanschaffen kan via Eneco, maar mijn advies is om contact op te nemen met de persoon die de Toon aan je heeft verkocht.

Groet,
Mitchel
michielverheul wrote:

Hi, ik heb het inmiddels geprobeerd zoals hierboven omschreven (korte kabel, direct aan de CV). Helaas blijft ie dan ook nog de foutmelding geven, bij inmiddels drie verschillende ketelmodules...
Hij laat de firmware niet eens.. Wat te doen?
Heb tijdelijk de oude thermostaat terug gezet, anders wordt het wel erg koud in huis :)

Zoals ik 6 dagen geleden als zei: ik vrees het ergste.
Als de sw versie 35 van de ketelmodule niet wordt geladen, dan kan je je Toon®️ toch als corrupt beschouwen.
Geld terug vragen is een optie, maar in de 2e handel is het vaak, garantie tot de deur.
Ik zou voor €40/50 gewoon een nieuw Toon®️1 display op MP kopen😏

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen